خرید سنگ
to top

انتخاب بهترین دستگاه اسپرسو مطابق با نیاز شما


1271
زمان مطالعه: 9 دقیقه, 3 ثانیه

روز به روز بر تعداد افرادی که قهوه را به زندگی روزمره خود اضافه می کنند افزوده می شود. قهوه در چند نوع سرو می شود و برای تهیه آن لوازم مختلفی تولید و عرضه می شود. از قهوه سازهای ساده گرفته تا موکاپات، قهوه ساز برقی و اسپرسوساز که حرفه ای ترین ابزار برای تهیه قهوه هستند. اسپرسو در واقع قهوه سازی است که از آب با فشار بسیار داغ و قهوه نرم آسیاب شده تهیه می شود. در سال 1884 اولین دستگاه اسپرسوساز ساخته و ثبت اختراع شد.



چگونه بهترین دستگاه اسپرسوساز خانگی را انتخاب کنیم؟

بسیاری از مردم دنیا که علاقه خاصی به نوشیدن قهوه دارند، ترجیح می دهند بهترین اسپرسوساز خانگی خوب در خانه یا محل کار داشته باشند تا هر زمان که از کار روزانه خسته شدند، قهوه داغ بنوشند.

انتخاب یک اسپرسوساز خانگی خوب از بین برندهای مختلف به دلیل ویژگی و امکاناتی که دارند می تواند دشوار باشد.قبل از معرفی بهترین اسپرسوساز خانگی موجود در بازار ایران می خواهیم به نکات مهم برای خرید اسپرسوساز بپردازیم، با ما همراه باشید.

اسپرسوساز چیست؟

محبوب ترین نوشیدنی گرم در کشور ما چای است. اما روز به روز بر تعداد افرادی که قهوه را به زندگی روزمره خود اضافه می کنند افزوده می شود. البته تهیه کردن قهوه مشکلات و نگرانی های خود را دارد. طرز تهیه قهوه تاثیر زیادی در طعم آن دارد.

این درجه از دقت در طعم قهوه ممکن است برای کسانی که هر از گاهی قهوه می نوشند قابل تشخیص نباشد. اما عاشقان حرفه ای قهوه آنقدر طعم قهوه واقعی را حس می کنند که تهیه چنین قهوه ای به بهترین دستگاه اسپرسوساز خانگی نیاز دارد.

قهوه در چند نوع اصلی تولید و سرو می شود و برای تهیه آن لوازم مختلفی تولید و عرضه می شود. از قهوه سازهای ساده گرفته تا موکاپات، قهوه ساز برقی و اسپرسوساز که حرفه ای ترین ابزار برای تهیه قهوه هستند.

ایتالیایی ها اولین کسانی بودند که قهوه اسپرسو را به دنیا معرفی کردند و در مدت کوتاهی این نوشیدنی به شهرت جهانی رسید. اگر از علاقه مندان به قهوه هستید، می دانید که قهوه‌های لاته، آمریکانو، موکا، ماکیاتو نیز از مشتقات اسپرسو هستند و در واقع با خرید دستگاه اسپرسوساز می توانید قهوه های بسیار متنوعی را سرو کرده و بنوشید.

تاریخچه‌ ای کوتاهی از دستگاه اسپرسوساز

اسپرسو در واقع قهوه سازی است که از آب با فشار بسیار داغ و قهوه نرم آسیاب شده تهیه می شود. بعد از اینکه لذت چشیدن اسپرسو رواج پیدا کرد، تصمیم به طراحی دستگاه اسپرسو گرفتند. و در سال 1884 اولین دستگاه اسپرسوساز ساخته و ثبت اختراع شد.

اما در سال 1902 مدل های جدیدتری از دستگاه اسپرسوساز طراحی شد و با گذشت سالها، دستگاه کاملتر شد و در سال 1961 یک پمپ به آن اضافه شد. در دهه 1950، اسپرسوساز پا به انگلستان و از آنجا به ایالات متحده آمریکا گذاشت.

در دهه های 1980 و 1990، استارباکس بسیاری از مردم را با راه‌اندازی نسخه‌ای از اسپرسو، عاشق قهوه کرد. با گذشت زمان، دستگاه های اسپرسوساز جمع و جور، زیبا، اقتصادی و کامل تر شدند. حالا جای تعجب نیست که علاوه بر کافه ها، در آشپزخانه ها نیز شاهد دستگاه های اسپرسوساز باشیم.

آشنایی با انواع اسپرسوساز

اسپرسوساز دستی

دستگاه اسپرسوساز دستی (موکاپات) به مهارت های زیادی نیاز دارد تا قهوه خوبی به شما بدهد. در واقع شما با تکرار و تمرین با موکاپات را یاد می گیرید. این مدل ها کاملا کوچک و جمع و جور هستند و فضای زیادی از آشپزخانه را اشغال نمی کنند.

نیمه اتوماتیک

این مدل رایج ترین دستگاه اسپرسوساز است که دارای پمپ بخار برقی است و کاربر آن را به صورت دستی روشن و خاموش می کند.

اتوماتیک

این دستگاه ها به تنهایی از صفر تا صد کار را انجام می دهند و شما فقط یک فنجان قهوه دریافت می کنید. دستگاه های تمام اتوماتیک دارای آسیاب قهوه هستند و فرآیند دم کردن قهوه را کاملا اتوماتیک می کنند.

نکات مهم برای خرید بهترین اسپرسوساز خانگی

قیمت اسپرسوساز خانگی

رای نکته اول قیمت که مطمئناً قیمت در انتخاب شما تأثیرگذار است بهتر است ابتدا بودجه ای خود را مشخص کنید و پس برخی از گزینه ها که با بودجه شما همخوانی ندارند به صورت خودکار حذف میشوند.

اما وقتی به جزئیات و مشخصات همه برندها و مدل ها بدون توجه به قیمت آنها توجه می کنید و در نهایت آن را با ویژگی های مورد نظر تطبیق می دهید، اسپرسوساز مورد نظر خود را انتخاب کنید.

گاهی ندانستن مزایا و عملکرد تمامی مدل های موجود در بازار، بسیاری از ویژگی های مصولات مشابه را از شما پنهان می کند و پس از مدتی از خرید خود پشیمان خواهید شد. پس پیش از خرید، آگاهانه و هوشمندانه بدون اصرار بر برند خاصی خرید کنید.


سبد پرتافیلتر

سبد پرتافیلتر مخزنی است که قهوه آسیاب شده برای استخراج در آن ریخته می شود و به صورت فیلتر فلزی سبدی می باشد. این فیلتر در نوع فشرده و غیر فشرده تولید می شود که در طراحی مدل های اسپرسو خانگی مدل پرتافیلتر فشرده استفاده می شود. شاید برای شما این سوال پیش بیاید که یک پورتافیلتر خوب چه تاثیری دارد؟

سبد پرتافیلتر در حالت خامه ای و کفی قهوه اسپرسوی شما تاثیر بسزایی خواهد داشت و همانطور که می دانید یکی از جذاب ترین قسمت های کرم اسپرسو روی آن است. یکی از موارد مهم در سبد نمونه کارها که کمتر کسی به آن توجه می کند میزان قهوه ای است که باید در مخزن باشد.

اکثر دستگاه ها حجمی در حدود 50 دانه قهوه دارند که وزن آن حدود 7 تا 10 گرم است. برخی از دستگاه ها نمی توانند کمتر از این مقدار باشند، پس بهتر است قبل از خرید دستگاه اسپرسوساز به این موضوع توجه کنید.

کیفیت ساخت

انواع مختلفی از دستگاه های اسپرسو ساز خانگی در طرح ها و رنگ های مختلف در بازار وجود دارد. همه آنها برای تهیه نوشیدنی های مبتنی بر اسپرسو استفاده می شوند. اما اندازه و فضای اشغال شده توسط محصول بسته به استفاده در منزل، محل کار یا کافه متفاوت است و مقرون به صرفه است.

شاید بیشتر افراد تصور کنند که بدنه دستگاه اسپرسوساز تاثیر این گزینه در زیبایی دستگاه است و ندانند که در کیفیت و دوام دستگاه نیز تاثیرگذار است. هر چه مقاومت بدن در دستگاه اسپرسوساز بیشتر باشد، مدت زمان بیشتری می توانید با دستگاه قهوه ساز خود حساب باز کنید.

اندازه آشپزخانه

آشپزخانه های بسیار بزرگ و مجهز بیشتر در فیلم ها دیده می شود. واقعیت این است که اکثر ما در آپارتمان هایی با فضای محدود زندگی می کنیم. آشپزخانه شما چقدر فضا دارد؟

به یک دستگاه کوچک یا فضایی برای یک دستگاه اسپرسوساز بزرگ نیاز دارید؟ به یاد داشته باشید که در کنار برند، قیمت و عملکرد دستگاه، حتما به سایز اسپرسوساز نیز توجه کنید.

چندکاره بودن اسپرسوساز خانگی

البته شما از طرفداران پر و پا قرص اسپرسو هستید که می خواهید دستگاه قهوه ساز بخرید، اما گاهی ممکن است هوس نوع دیگری از قهوه را داشته باشید و از کمی تنوع لذت ببرید.

چندکاره بودن دستگاه به شما این امکان را می دهد که انواع قهوه درست کنید، به شرطی که قبل از خرید دستگاه اسپرسوساز بررسی کنید که آیا دستگاه شما قادر به تهیه نوع دیگری از قهوه است یا خیر؟ به عنوان مثال، دستگاه های اسپرسوساز وجود دارند که می توانند قهوه فرانسوی یا کاپوچینو و لاته درست کنند.

توان و فشار بخار اسپرسوساز

دوستان برای خرید هر وسیله برقی خانه و آشپزخانه مستلزم توجه به قدرت و توان آن وسیله است، در هنگام خرید دستگاه اسپرسوساز خانگی و همچنین سایر وسایل برقی آشپزخانه باید به گزینه قدرت آن توجه کرد. معیار قدرت در این دستگاه فشار بخار آب است، بر این اساس دستگاهی را انتخاب کنید که فشار بخار قوی تری داشته باشد تا در نهایت اسپرسوی بهتری در اختیار شما قرار دهد بالاترین فشاری که می توانید از دستگاه اسپرسوساز انتظار داشته باشید 15 بار است و برای رسیدن به این فشار بخار، دستگاه شما باید موتوری با توان 1000 یا 1600 وات داشته باشد. در نهایت اگر به دنبال یک اسپرسوی خوشبو هستید اهمیت فشار در این دستگاه ها را دست کم نگیرید زیرا این گزینه یکی از اصلی ترین رازهای موفقیت دستگاه اسپرسوساز در تهیه قهوه با طعم خاص است.

گارانتی و خدامت پس از فروش

هر دستگاهی ممکن است یک روز آسیب ببیند، و نیاز به گارنتی و تعویض قطعات و خدمات پس از فروش داشته باشد، اگر به دنبال دستگاهی هستید که دست کم چندسال برای شما عمر کند بهتر است ابتدا متوجه شوید کدام شرکت خدمات پس از فروش این برند را ارائه می دهد، مدت زمان گارانتی آن چقدر است و به تجربه کاربران قبلی نگاه کنید.

بهترین مارک اسپرسو ساز کدام است؟

بهترین اسپرسوساز برند دلونگی

شرکت ایتالیایی دلونگی سال هاست که محصولاتی را در گروه لوازم خانگی تولید می کند و به بیش از 70 کشور دنیا عرضه می کند. او از زمان ورود به ایران توانسته است جایگاه مناسبی به ویژه در بازار ایران پیدا کند.

دلونگی انواع لوازم خانگی از جمله سرخ کن، آسیاب، گریل و باربیکیو، بخاری برقی، قهوه ساز و اسپرسوساز، وسایل بخار و آهن را در میان تمامی محصولات دلونگی تولید کرد. .دستگاه های اسپرسوساز، سرخ کن و اتو بخار بسیار پرطرفدار هستند و کاربرد و کیفیت بالایی دارند.

از آنجایی که شرکت و برند دلونگی یکی از موفق ترین تولیدکنندگان لوازم خانگی بود، در سال 2001 توانست سهام شرکت کنوود را به صورت انحصاری از انگلستان خریداری کند و همین امر باعث گسترش این برند و همچنین خود برند دلونگی در آسیا به ویژه چین شد. شرکت دلونگی با سازماندهی 13 بخش تولید و 30 شرکت توزیع بین المللی، امروز به فعالیت خود ادامه می دهد.

بهترین اسپرسوساز برند نوا

نوا یک برند ژاپنی لوازم خانگی است که محصولات صوتی و تصویری و ظروف آشپزخانه تولید می کند. این برند در سال های اخیر دستگاه های اسپرسوساز تولید کرده است که ساخت کشور چین هستند اما کیفیت بسیار خوبی دارند.

نوا با فروش محصولاتی مانند تخم مرغ پز به بازار ایران معرفی شد، اما بیشتر شهرت این برند مربوط به قهوه سازها و اسپرسوسازهای نوا است که با رضایت خاطر به یکی از پرفروش ترین اسپرسو سازهای بازار تبدیل شد.

بهترین اسپرسوساز برند مباشی


برند Mbashi در سال 2012 توسط Edgecore FZCO در ژاپن به ثبت رسید و این شرکت در دبی مستقر است. اینشرکت با 40 سال سابقه در زمینه لوازم خانگی و تجارت الکترونیک بیش از 350 نوع محصول از جمله دستگاه اسپرسوساز را در بازارهای جهانی عرضه کرده است.

هدف اصلی این شرکت تولید محصول مطابق با بالاترین استانداردهای کیفی و جلب رضایت مشتری پس از استفاده از محصول می باشد.مباشی یکی از سریع ترین برندهای در حال رشد در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا می باشد که در بیش از 25 کشور توزیع شده است.

بهترین اسپرسوساز برند نسپرسو

بخش نسپرسو در سال 1986 به عنوان زیرمجموعه شرکت سوئیس Nestle مستقر در لوزان سوئیس تأسیس شد. این شرکت در 76 کشور دارای شبکه جهانی است و بیش از 13،500 کارمند در سراسر جهان دارد.

مدیران برند Nespresso کمپین های تبلیغاتی مختلفی را برای به دست آوردن بهترین دید و با تمرکز بر افراد مشهوری مانند جورج کلونی راه اندازی کرده اند و لازم به ذکر است که این شرکت بیش از 700 بوتیک جهانی دارد.فقط 1/2 قهوه جهان از استاندارد و کیفیت نسپرسو برخوردار است. امروز نسپرسو بیش از 60 مدل هوشمند و زیبا از دستگاه های قهوه تولید می کند.



نظرات

loader

لطفا شکیبا باشید ...