خرید سنگ
to top

آشنایی با پد قهوه


1157
زمان مطالعه: 4 دقیقه, 19 ثانیه

پد قهوه چیست ؟ تاریخچه پد قهوه مقایسه پد قهوه و دانه قهوه میزان قهوه موجود در پد طراحی ویژه برای استفاده سریع



دانه های قهوه و تی بگ

پد قهوه چیست ؟

  1. توضیح پد قهوه
  2. تاریخچه پد قهوه
  3. مقایسه پد قهوه و دانه قهوه
  4. میزان قهوه موجود در پد
  5. طراحی ویژه پد های قهوه برای استفاده سریع و آسان

  1. توضیح پد قهوه : اگر بخواهیم مفهوم ساده ای از پد قهوه رو بیان کنیم، در واقع همان درست کردن و تهیه یک قهوه در بسته بندی شبیه به تی بگ می باشد، یا همان پیچیده شدن قهوه به اندازه یک وعده، در فیلتر کاغذی، که برای استفاده سریع در آب جوش باشد. ای اس ای “ESE” استاندارد جهانی پدهای قهوه می باشد که معادل 44 میلی متر است، هر پد که مطابق با استاندارد ای اس ای باشد در هر دستگاه اسپرسو که سازگار و دارای لوگوی ای اس ای باشد قابل استفاده است.

یک پد ای اس ای بین 6.7 تا 5.5 گرم قهوه دارد که وزن طبیعی آن در حدود 7 گرم است، اما این مواردی که ذکر کردیم به مشخصات دانه های قهوه مورد استفاده بسیار بستگی دارد.

پد ای اس ای در یک نگهدارنده پد مخصوص قرار داده شده است که داخل پرتافیلر قرار می گیرد، که در بعضی از ماشین ها همان وسیله ای است که برای قهوه آسیاب شده استفاده می شود.

  1. تاریخچه پد قهوه : استفاده گسترده از دستگاه های با داشتن قابلیت پد اسپرسو در خانه در دهه 1990 میلادی محبوبیت پیدا کرد، هنگامی که شرکت ایتالیایی “ایلی” کنسرسیوم ای اس ای را پایه گذاری کرد و استاندارد ای اس ای را ایجاد کرد.

شرکت معروف قهوه ایلی ایتالیا با راه‌اندازی این استاندارد، تلاش زیادی برای فروش انبوه این دستگاه‌ها به عنوان روشی مناسب برای لذت بردن از اسپرسو در خانه انجام داد.

علاوه بر این، با توجه به اینکه ای اس ای استاندارد قابل انعطافی است، سایر دانه های قهوه نیز می توانند این طرح را اتخاذ کنندهمین امر باعث شد که سایر تولید کنندگان دستگاه قهوه، مانند گاگیا، دوالیت، دلونگی و غیره به تولید دستگاه های قهوه منطبق بر استاندارد ای اس ای تشویق شوند.

  1. مقایسه پد قهوه و دانه قهوه : نکته اصلی فروش پد قهوه راحتی استفاده از آن است، روش تهیه دستی اسپرسو نیاز به مهارت دارد و تا حدودی محیط را کثیف می کند.چرخ دنده ها باید کالیبره شوند، قهوه باید به طور صحیح رست (تفت) داده شود و پس از آن همه تجهیزات و فضای کاری اطراف باید تمیز شود، در حالی که استفاده از پد هیچ یک از این مشکلات را ندارد.

قهوه درون پدها، از قبل تمیز و رست شده اند و تمام کارهای لازم برای قهوه انجام شده و درون فیلتر کاغذی قرار گرفته اند، پس از اتمام کار نیز، پد به سادگی دور ریخته می شود.

اما می توان گفت طعم و مزه اسپرسو دست ساز به مراتب بالاتر از اسپرسو پد می باشد، که دلیل آن میزان قهوه موجود در پد و طراحی ویژه پد های قهوه برای استفاده سریع و آسان است. این دو مورد را به تفضیل توضیح خواهیم داد.

4)میزان قهوه موجود در پد : قهوه موجود در پد به اندازه ای نیست که برای اسپرسو دست ساز استفاده می شود!

پدهای قهوه در کارخانه و از قبل تهیه شده اند، بنابراین نمی توانند با اسپرسو دستی که همان زمان دانه ها آسیاب شده اند و دارای طعم و تازگی هستند از لحاظ طراوت رقابت کنند.

هر چند که تولید کنندگان پدها اصولا برای بسته بندی خود برای جلوگیری از اینکه طعم قهوه موجود در پدها به خاطر ورود اکسیژن و نیتروژن کاهش پیدا کنند و از دست بروند، از فویل های مخصوص استفاده می کنند.

5)طراحی ویژه پدهای قهوه برای استفاده سریع و آسان : پد قهوه برای خارج کردن سریع طعم قهوه در زمان کوتاه طراحی و تهیه شده است، به طور نمونه اگر تهیه اسپرسو دستی و اسپرسو پد را باهم مقایسه کنیم:

برای تهیه حدودا 35 میلی لیتر اسپرسو، مدت زمان لازم 20 الی 35 ثانیه است (این زمان بهینه برای استخراج هرچه بیشتر عطر و طعم از دانه های آسیاب شده قبل از انتشار ترکیبات تلخ است)! ولی برای تهیه یک پد اسپرسو، کمتر از نیمی از این زمان لازم است!

  1. مقایسه پد ای اس ای و سایر کپسول های قهوه : انواع مختلفی از کپسول های قهوه به غیر از پد ای اس ای مانند نسپرسو، تاسیمو و دولکا گاستا در بازار وجود دارد. از نظر قیمت، در اکثر سیستم های کپسولی قیمت بالایی باید پرداخت شود، با این حال عطر و طعم قهوه تولید شده در یک پد ای اس ای بسیار بهتر است.

مشکل عمده این سیستم های کپسول این است که، آنها در حال حاظر استاندارد های بسته ای دارند و به طور انحصاری توسط یک نوع رست ساخته می شوند به طور مثال:

نسپرسو توسط نستله ساخته شده است، بنابراین، اگر یک دستگاه سازگار با نسپرسو را انتخاب می کنید، شما فقط می توانید از قهوه های نستله استفاده کنید. در حالی که پدهای ای اس اس به یک استاندارد گسترده در صنعت شناخته شده اند و در نتیجه تعداد زیادی از شرکت های بزرگ قهوه، از جمله: الی، لاوازا و ساگفردو برای استفاده از پد قهوه در دسترس شما هستند. بنابراین با یک دستگاه اسپرسوساز سازگار با ای اس ای، تعداد پد های قهوه انتخابی شما بسیار بیشتر خواهد بود.

.مانا باشید

پد قهوه



نظرات

loader

لطفا شکیبا باشید ...