خرید سنگ
to top

معرفی بهترین کارخانجات تولید شن و ماسه


702
زمان مطالعه: 6 دقیقه, 26 ثانیه

شن و ماسه بعنوان یک ماده اصلی در صنعت ساختمان سازی، از جایگاه خاصی برخوردار می باشد. با توجه به نیاز و تقاضای زیاد در حوزه خرید شن و ماسه، منابع طبیعی تولید کننده شن و ماسه قادر به تأمین این میزان از شن و ماسه نمی باشد. به همین خاطر در کنار شن و ماسه های طبیعی تولید شده، از روش های مصنوعی جهت تولید شن و ماسه استفاده می شود. روش مصنوعی به کمک دستگاه های سنگ شکن در سایزها و قابلیت های گوناگون و در کارخانجات تولید شن و ماسه انجام می شوند.



صفر تا صد تولید شن و ماسه در کارخانه

شن و ماسه یکی از کاربردی ترین مصالح در صنعت راه و ساختمانی می باشد که نقش مهمی در بخش های مختلف زندگی ما دارد. با ایران فکتوری بهترین سایت فروش کارخانه همراه باشید.

شن و ماسه حاصل سنگ ریزه هایی که در اثر خرد شدن یا ساییدگی سنگ‌ها، خرده سنگ‌هایی ایجاد می‌شود. شن به سنگ‌هایی با ابعاد بین 4 تا 60 میلی‌متر شن می‌گویند که می‌تواند به دو شکل طبیعی یا مصنوعی تشکیل شود. با توجه به نحوه شکل گیری شن، این سنگ ها می‌توانند از هر کانی و سنگی ساخته شده و بسته به محل شکل گرفتن در اشکال گرد، گوشه دار و .. دیده می‌شوند. و اما ماسه به سنگ‌های ریزی که ابعادی زیر 4 میلی متر دارند، ماسه گفته می‌شود و می‌توان آن را به نوعی شکل کوچک شده شن دانست.

انواع شن و ماسه

شن و ماسه براساس نحوه تشکیل آنها به دو دسته طبیعی و مصنوعی تقسیم می شوند.

  • شن و ماسه طبیعی

این نوع شن و ماسه در دریاها و بیابان‌ها تشکیل می‌شود. این خرده سنگ‌ها در بیابان‌ها به دلیل وزش باد و در دریا به دلیل برخورد امواج به سنگ‌ها به وجود می‌آید. در مناطق کوهستانی معمولا شن و ماسه های خوبی تولید نمی شوند سنگدانه های رسوب شده در این مناطق معمولا درشت و گوشه دار هستند چرا که به دلیل سرعت و قدرت پایین آب نتوانستند به مناطق پایین تر حمل شوند و دچار ساییدگی بیشتری بشوند. شن و ماسه طبیعی توسط طبیعت تولید شده و انسان در تولید آن دخیل نیست.

از انواع شن و ماسه طبیعی می‌توان به ماسه رودخانه‌ای و ماسه بادی اشاره کرد. بهترین شن و ماسه ها را می توان از آبرفت های رودخانه های پر آب و پر سرعت به دست آورد که همین آبرفت بخش زیادی از نیاز کشور ما را برطرف می کنند.

  • شن و ماسه مصنوعی

با توجه به ازدیاد تقاضای بازار برای مصرف شن و ماسه، روش تولید طبیعی نمی‌تواند نیاز صنایع مختلف را برطرف سازد و به همین دلیل، بخش اعظمی از شن و ماسه تولیدی مورد نیاز به روش مصنوعی و با کمک دستگاه‌ها ساخته می‌شود و کنترل کیفیت آن ها آسان تر است. شن و ماسه های تولید شده در کارخانه ها توسط دستگاه های سنگ شکن تولید می شوند و با نام شن و ماسه شکسته شناخته می شوند.

پس از شکستن قطعات سنگ بزرگ درون سنگ شکن ها دانه بندی آن ها طبق نیاز مصرف کننده یا استاندارد ها صورت می گیرد و از آن ها در تولید بتن که اصلی ترین مواد تولید سازه هاست استفاده می شود.

مراحل تولید شن و ماسه مصنوعی

  1. سنگ‌های استخراج شده از معادن را به کارخانه می برند.

  2. مواد اولیه استخراج شده به درون قیف تخلیه می شوند.

  3. در داخل کارخانه سنگ شست و شو داده شده و ناخالصی‌های آن توسط دستگاه‌های نصب شده در خط تولید گرفته می‌شود.

  4. با استفاده از دستگاه‌های سنگ شکن سنگ های معدنی را خرد کرده و ابعاد آن‌ها را به قدری کوچک می‌کنند تا آماده استفاده در صنایع ساخت و ساز و ساختمانی شوند. برای شکستن و خرد کردن سنگ ها به تکه های خیلی کوچک، از سنگ شکن فکی استفاده می شود. در مرحله بعد از آن، جهت تغییر سایز تکه های خرد شده به شن و ماسه قابل استفاده از دستگاه سنگ شکن کوبیت استفاده می شود. در نهایت مواد خرد شده، توسط نوار های نقاله به سمت کوبیت می روند تا در آن جا به محصولات قابل مصرف تبدیل می شوند.

  5. سنگ شکن‌ها به سه دسته سنگ شکن اولیه، سنگ شکن ثانویه و سنگ شکن ثالثیه تقسیم می شوند و هرکدام توانایی خرد کردن سنگ‌ها تا ابعاد مشخصی را دارند.

  6. محصولات تولید شده جهت جداسازی به سرند سه طبقه منتقل می شوند. درون سرند، ماسه شکسته، شن بادامی، شن نخودی، و شن اورسایز از یکدیگر جدا می شوند، سپس توسط نوار نقاله به محل دپوی محصولات منتقل می شوند. در نهایت محصولات تولید شده توسط لودر بارگیری شده و به بازار مصرف منتقل می شوند.

دستگاه های موجود در کارخانه تولید شن و ماسه

  • سنگ شکن فکی

سنگ شکن فکی، اولین دستگاهی که در خطوط تولید شن و ماسه قرار می‌گیرد. این سنگ شکن توانایی خرد کردن انواع سنگ‌های معدنی را داشته و ابعاد آن‌ها را تا حد قابل توجهی کاهش می‌دهد.

  • سنگ شکن کوبیت

پس از خروج سنگ‌ها از دستگاه سنگ شکن فکی، از سنگ شکن کوبیت استفاده می شود که از چکش و ضربات بغل بند، برای کوچک کردن سنگ‌ها استفاده می‌کند. سنگ‌ها با ورود به داخل کوبیت، با یک روتور پوشیده از چکش برخورد کرده که با کمک ذرات چکش، اندازه آن‌ها کوچک‌تر شده و به سمت سندان پرتاب می‌شوند.

  • ماسه سازها

در کارخانجات تولید شن و ماسه از سنگ شکن‌هایی تحت عنوان ماسه ساز استفاده می‌کنند که ابعاد سنگ‌ها را تا حد خیلی زیادی کوچک کرده و آماده استفاده در صنایع دیگر می‌سازند. ماسه ساز ها بسته به ساختار درونی و نحوه کار به انواع ماسه ساز پاکتی، ماسه ساز خرگوشی، ماسه ساز راک اند راک و … تقسیم می‌شوند.

  • ماسه شور

برای بالا بردن کیفیت شن و ماسه تولیدی، از دستگاه ماسه شور برای زدودن خاک‌های قرار گرفته بر روی سنگ‌ها استفاده می‌کنند.

  • خشک کن

سنگ ها پس از خروج از داخل ماسه شور، به سمت خشک کن هدایت می‌شوند تا رطوبت آن‌ها گرفته شود.

  • نوار نقاله

از نوار نقاله برای جابجایی محصولات استفاده می‌کنند. این کار باعث افزایش سرعت خط تولید و کاهش صدمات مالی و جانی خواهد شد و از سمت دیگر می‌توان در پایان روز میزان محصول تولید شده را تخمین زد.

کاربرد شن و ماسه

شن و ماسه یکی از اجزای اصلی و جدایی ناپذیر در صنعت راه و ساختمان محسوب می شود. از جمله کاربرد های دیگر شن و ماسه می توان به، استفاده در صنعت شیشه سازی، ریخته گری، زینتی و کاربرد های دیگر اشاره نمود.

کاربرد شن و ماسه

کارخانجات تولید شن و ماسه در ایران

کارخانه های تولید شن و ماسه در عین حال که کاربرد زیادی در صنعت داشته و باعث تسریع در روند تولید مواد اولیه صنعت راه و ساختمان می شوند و بصورت جدی تر و پایدار تری در این حوزه فعالیت دارند. این کارخانجات می توانند مراجع معتبری برای فروش انواع شن و ماسه نیز باشند.

کارخانجات تولیدی شن و ماسه از اعتبار بیشتری نسبت به بازار های مصالح ساختمانی برخوردار هستند. زیرا با توجه به خرید تناژ بالا کارفرمایان و همچنین تعدد متقاضی و همچنین با توجه باین نکته که بازار های آزاد و یا مصالح فروشی ها در بعضی از مقاطع و دوره های فصلی در عرضه محصولات ساختمانی دچار محدودیت و یا اختلال در زمان تحویل آن در موعد مقرر می باشند، بازار فروش برای کارخانجات تولید شن و ماسه همیشه داغ است. با سایت ایران فکتوری بهترین سایت فروش کارخانه همراه ما باشید.

فروش کارخانه شن و ماسه

فروش کارخانه شن و ماسه

کارخانه شن و ماسه- فروش کارخانه شن و ماسه- قیمت کارخانه شن و ماسه- قیمت فروش کارخانه شن و ماسه- فروشنده کارخانه شن و ماسه- قیمت خرید کارخانه شن و ماسه- کارخانه تولید شن و ماسه- فروش کارخانه تولید شن و ماسه- قیمت فروش کارخانه تولید شن و ماسه- قیمت خرید کارخانه تولید شن و ماسه- فروشنده کارخانه تولید شن و ماسه



نظرات

loader

لطفا شکیبا باشید ...