خرید سنگ
to top

معرفی بهترین کارخانجات رنگ شیمیایی


436
زمان مطالعه: 9 دقیقه, 22 ثانیه

رنگ یک پوشش سطحی هستند که علاوه بر زیبایی و بازی رنگ های چشمگیر و خیره کننده، در مقاومت دیوارها، سازه ها و بسیاری از تجهیزات صنعتی دیگر کاربرد دارند. با توجه به کاربردهای گسترده رنگ های شیمیایی در صنایع مختلف از جمله: صنعت تولید چوب، صنعت خودروسازی و حتی ماشین آلات کشاورزی و بسیاری از صنایع دیگر تنوع بسیار زیادی از انواع رنگ ها با کاربردهای گوناگون وجود دارد.



چگونگی تولید رنگ شیمیایی

رنگ‌ها از جمله پوشش‌هایی به شمار می‌روند که علاوه بر زیبایی بصری ایجاد شده، در مقاومت دیوارها، سازه‌ها و صنایع بسیار تأثیرگذار هستند. با ایران فکتوری بهترین سایت فروش کارخانه همراه باشید.

ساده ترین نوع رنگی که تا بحال دیده ایم لاک‌های خوشرنگی هستند که به صورت لایه‌های نازک مورد استفاده قرار می‌گیرند. رنگ‌های مختلف با توجه به کاربردشان در انواع ساختمانی، رنگ صنعتی و ترافیکی تولید می‌شوند و هرکدام از این‌ها نیز به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند و انتخاب آن‌ها به سلیقه و نیاز مشتری بستگی دارد. رنگ ترکیبی از رزین، افزودنی‌ها و رنگدانه را شامل می‌شود. ماده اصلی و پایه تولید انواع رنگ رزین می باشد. این ماده کاربرد فراوانی در صنعت و هنر دارد. برای رقیق شدن هر رنگ، یک تینر مخصوصی هم در نظر می‌گیرند.

انواع رنگ های شیمیایی

با توجه به کاربردهای مختلف رنگ در صنایع مختلف، رنگ‌ها در 3 دسته کلی تولید می‌شوند.

1- رنگ‌ های ساختمانی

برای رنگ‌آمیزی دیوارهای یک ساختمان، به رنگ ساختمانی نیاز دارید. انواع رنگ‌ ساختمانی، بنا به سلیقه افراد و نقش آن‌ها در رنگ‌آمیزی تولید می‌شوند. انواع رنگ ساختمانی عبارتند از:

  • رنگ پلاستیکی

این رنگ، بر پایه آب بوده و نیازی به حلال نفتی ندارد. نیم پلاستیک درجه ۱ و ۲ از انواع رنگ پلاستیکی محسوب می‌شوند.

  • رنگ‌های اکریلیک

رنگ اکریلیک مخصوص نما، پایه آب و سیلر اکریلیک پایه آب از انواع رنگ‌های اکریلیک هستند.

  • رنگ‌ها بلکا

این رنگ‌ها به عنوان پوشش به کار می‌روند و در اصل رنگ نیستند. بلکا بسیار راحت استفاده می‌شود و به هیچ زیرسازی نیاز ندارد. همچنین این رنگ جایگزین کاغذ دیواری می‌شود.

  • روغن الیف

مادر رنگ PVA و پرایمین اکریلیک پایه آب از دیگر انواع رنگ ساختمانی هستند.

2- رنگ های صنعتی

این نوع رنگ‌ها، در صنایع خودروسازی، تجهیزات صنعتی و ساخت‌وسازها به کار می‌روند. رنگ‌های صنعتی هم بنا به کارایی‌های متفاوت در انواع مختلفی تولید می‌شوند. انواع رنگ صنعتی شامل:

  • رنگ‌های پودری و پیگمنت‌های رنگی

برای محافظت از شیرآلات و لوله‌ها در برابر زنگ‌زدگی، این رنگ ها بسیار مناسب هستند.

  • رنگ‌های مقاوم حرارتی

در تولید رنگ صنعتی برخی از نمونه‌ها بر پایه رزین سیلیکونی ساخته می‌شوند. از طرفی آن‌ها بین 200 تا 600 درجه سانتی‌گراد گرما را تحمل می‌کنند. با توجه به پودر استفاده شده در ترکیبات آن نظیر روی، اکسید آهن و… نیز رنگ‌های صنعتی از ویژگی‌های بارزی برخوردار هستند مثلاً مقاومت خوبی در برای رطوبت خواهند داشت. در ترکیب این رنگ‌ها رزین سیلیکونی به کار می‌رود. در پوشش داخلی کوره‌ها و شومینه‌ها که حرارت بسیار بالایی دارند، از رنگ‌های مقاوم حرارتی بهره می‌گیرند.

  • رنگ های صنعتی آستر اپوکسی آهن اکسید قرمز و ضدخوردگی فسفات

از این رنگ ها برای رنگ‌آمیزی تانکرهای آب بهره می‌گیرند. بنابراین برای هر کاربرد صنعتی که در نظر داشته باشید، انواع رنگ صنعتی آن نیز وجود دارد.

  • رنگ‌های صنعتی اپوکسی

در تولید رنگ صنعتی اپوکسی ترکیبات مختلفی با عوامل سخت کننده پلی امید وجود دارد. معمولاً رنگ‌های اپوکسی چسبندگی عالی دارند‌ و از مقاومت سایشی خوبی برخوردار هستند. این نمونه رنگ‌ها در مقابل رطوبت و ضربه‌های ناگهانی دوام بالایی دارند.

  • رنگ‌های پلی یورتان

رنگ‌هایی که در گروه پلی یورتان قرار دارند بر پایه رزین اکریلیک پلی ال قرار دارند. البته در روش تولید رنگ صنعتی پلی یورتان مواد دیگری مانند سخت کننده ایزو سیانات فرمول هم وجود دارد. عمدتاً این نوع مواد شیمیایی در برابر اشعه UV مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهند‌. همچنین در شرایط جوی مختلف سازگاری زیادی دارند پس به خوبی بر روی سطوح مس، گالوانیزه و سایر فلزات چسبیده می‌شوند. ماندگاری و براقیت بالا از جمله مزیت‌های بالای این نمونه رنگ‌ های صنعتی هستند.

  • رنگ صنعتی کوره ای

گروه رنگ‌های کوره ای یکی از سخت ترین رنگ‌های صنعتی هستند که در دماهای متفاوتی به کار می‌روند. معمولاً رنگ‌های کوره ای سختی زیاد و چسبندگی فوق‌العاده‌ای دارند. ثبات رنگ‌های کوره ای در بالاترین حد انتظار است به طوری که با هیچ شوینده و مواد دیگری به جز حلال های قوی پاک نمی‌شود. به همین دلیل در صنایع مختلفی مثل خودروسازی، تولید رادیاتورها، ساخت انواع قوطی و… مورد توجه قرار گرفته است.

  • رنگ نسوز

ترکیب اصلی این نوع رنگ‌های صنعتی بر پایه رزین‌های سیلیکونی است به همین دلیل این گروه از رنگ‌ها مقاومت گرمایی زیادی بین 600 تا 800 درجه سانتی‌گراد خواهند داشت. عمدتاً رنگ‌های نسوز به صورت رنگ‌های نقره ای در صنایع مختلفیاز جمله: صنعت اگزوزسازی و مقاوم سازی ساختمان در برابر حریق مورد استفاده قرار می گیرد.

  • رنگ پلی استر

رنگ‌های صنعتی پلی استر از جمله پوشش دهندگانی هستند که در برابر رطوبت، اسیدها، حرارت، چربی ها و… مقاومت بسیار مناسبی دارند. بنابراین در تولید رنگ صنعتی اصولاً ساخت رنگ‌های پلی استر با فرمولاسیون پیچیده‌ای همراه هستند‌.

  • رنگ‌های الکیدی هوا خشک

ترکیباتی که در تولید رنگ صنعتی الکیدی به کار می‌رود بر پایه رزین‌های الکیدی به شکل اصلاح شده هستند. البته مواد دیگری مانند پیگمنت های ضد خوردگی هم توانسته خواص منحصر به فردی را به رنگ‌های هوا خشک افزوده نماید. به همین دلیل رنگ‌های الکیدی بیشتر در مناطق شرجی و مرطوب به کار می‌روند. از جمله ویژگی‌های این نوع رنگ‌های صنعتی می‌توان به براقیت بالا، ماندگاری بالا و ثبات برق اشاره کرد.

3- رنگ‌های ترافیکی

از انواع رنگ ترافیکی جهت رنگ‌آمیزی آسفالت، بتن، خیابان‌ها و جاده‌ها استفاده می‌شوند. از خواص این رنگ‌ می توان باین نکته اشاره کرد که به مدت طولانی باقی می‌مانند. بنابراین، این رنگ‌ها در برابر نور آفتاب و ترددهای جاده‌ای بسیار مقاوم هستند. رنگ های ترافیکی خود به دسته‌های مختلف سرد، گرم و چند جزئی تقسیم می‌شود و هرکدام در شرایط متفاوتی کاربرد دارند. انواع رنگ های ترافیکی عبارتند از:

  • رنگ روغن ترافیکی و رنگ ترافیک کولورو کائوچو

این رنگ ها مخصوص رنگ‌آمیزی جدول هستند.

  • رنگ اکریلیک ترموپلاست

این نمونه رنگ‌ها در ترکیبات خود رزین‌های ترموپلاست را گنجانده‌اند. اصولاً مانع از خوردگی فلزات می‌شوند و در برابر سایر مواد شیمیایی مقاومت خوبی دارند. در تولید رنگ صنعتی ترموپلاست موادی به کار می‌رود که از چسبندگی بالایی برخوردار هستند. همچنین به سرعت خشک می‌شوند. ماندگاری طولانی مدت و شفافیت بالا از جمله ویژگی‌های مهم آن‌ها به شمار می‌آید. این نوع از رنگ های ترافیکی در دو نوع سرد و گرم وجود دارد.

نوع سرد آن به علت پایین بودن نسبی مقاومت، برای مکان‌های کم تردد مانند پارکینگ آپارتمان‌ها و نوع گرم آن برای موقعیت‌های پرتردد مانند خیابان‌ها و جاده‌های پرترافیک مناسب هستند.

ترکیبات رنگ شیمیایی

تمامی رنگ‌های صنعتی دارای ترکیباتی هستند که شمال موارد زیر می باشد:

  • رنگدانه ها

  • دی اکسید تیتان

  • بنتون

  • متیل ایزوبوتیل کتون

  • رزین 75 درصد

  • حلال

  • ایزو پروپیل الکل

  • مواد افزودنی

کاربرد رنگ شیمیایی

  • در تولید رنگ صنعتی نیز رنگ‌های دیگری مانند نیترو سلولزی و رنگ‌های قطرانی وجود دارد. تمامی این رنگ‌ها حتی رنگ‌های دیگری مثل رنگ‌های سیلیکونی آبی، رنگ‌های فنوپلاست و… همگی کاربردهای مختلفی خواهند داشت؛ چون نسبتاً قیمت پایینی دارند و تا حد زیادی از زنگ زدگی فلزات جلوگیری می‌کنند. اما رایج‌ترین استفاده‌ای که از این نمونه رنگ‌های شیمیایی می‌توان داشت عبارت‌اند از:

  • استفاده در صنعت تولید چوب

  • لوازم ساختمانی

  • پوشش دهی قوطی و بشکه

  • رنگ‌های پودری

  • صنعت خودروسازی

  • ساخت انواع ماشین آلات کشاورزی

فرآیند تولید رنگ شیمیایی

در ساخت رنگ ‌های صنعتی مواد تشکیل دهنده باید توسط ترازو و پیمانه های کالبیره شده‌ای در اندازه‌های دقیقی مشخص شده و سپس درون میکسر ریخته شوند. بعد از آن لازم است تا رنگدانه های مناسبی بر پایه آب، پایه الکل و… را به مواد درون میکسر اضافه کنیم. میکسر در این مرحله باید با کنترل حرارت دستگاه به چرخش خود ادامه دهد. در مرحله بعد نوبت به مخلوط کردن رزین به درون میکسر می‌رسد در واقع رزین‌ها جزو آخرین موادی هستند که به ترکیبات رنگ افزوده خواهند شد.

در نهایت برای کامل سازی تولید این نوع رنگ‌های شیمیایی هر نوع مواد افزونی را می‌توانید به محصول نهایی اضافه کنید. در طول فرآیند تولید رنگ صنعتی مهم‌ترین مسئله برسی کیفیت محصول نهایی است. برای ارزیابی مرغوبیت رنگ تولید شده لازم است تا نمونه‌ای از محصول نهایی از طریق آزمایشگاه تست شود و مورد تائید قرار بگیرد. در این آزمون ویژگی‌های مهمی بررسی خواهد شد مانند:

درجه پراکنش

ویسکوزیته

تراکم

پوشش دهی

قدرت رنگ دهی و سیری

زمان خشک شدن

ظاهر براق

فرآیند تولید رنگ شیمیایی

کارخانه‌های تولید رنگ شیمیایی در ایران

امروزه به دلیل گسترش نیاز مخاطبان این صنعت، کارخانه‌های بسیاری در این حوزه فعالیت می‌کنند. از اواخر دهه ۵۰ و سال های ابتدایی انقلاب، واحدهای صنعتی تولیدکننده رنگ در ایران کم کم رشد کرده و تعداد آن ها در شهرهای مختلف افزایش یافت. اکنون در شهرهای مختلف کشور بیشتر از ۱۰۰۰ واحد تولیدی رنگ های ساختمانی و صنعتی وجود دارد که با ظرفیت بیشتر از ۱۲ میلیون تن در سال فعالیت می کنند.

در این میان بیشتر از ۳۵۰ واحد صنعتی با ظرفیت تولید چند میلیون تنی در سال انواع رزین ها و کوپلیمرها، پلی استر، رنگ های اکریلیک و رزین فونیک وجود دارند که علاوه بر نیاز داخلی، باعث بهبود وضعیت صادرات در صنعت رنگ سازی ایران شده اند. با سایت ایران فکتوری بهترین سایت فروش کارخانه همراه ما باشید.

فروش کارخانه تولید رنگ شیمیایی در خوزستان

کارخانه رنگ سازی با مساحت بالغ بر 5000 متر در بهترین موقعیت جغرافیایی شهرکی و دارای تمامی امتیازات بفروش می رسد. کارخانه مذکور دارای سند شش دانگ و خط تولید فعال بوده و تمامی امکانات محیطی اعم از محیط اداری، انباری، نگهبانی، آزمایشگاه و ... را در اختیار دارد. جهت اطلاع از شرایط فروش کارخانه می توانید به آگهی فروش کارخانه رنگ در خوزستان مراجعه فرمایید.

فروش کارخانه تولید رنگ شیمیایی در شیراز

رنگ شیمیایی- کارخانه رنگ شیمیایی- کارخانه تولید رنگ شیمیایی- کارخانه رنگ سازی- فروش کارخانه رنگ شیمیایی- قیمت فروش کارخانه رنگ شیمیایی- قیمت خرید کارخانه رنگ شیمیایی- فروشنده کارخانه رنگ شیمیایی- فروش کارخانه رنگ سازی- قیمت فروش کارخانه رنگ سازی- قیمت خرید کارخانه رنگ سازی



نظرات

loader

لطفا شکیبا باشید ...