خرید سنگ
to top

معرفی بهترین کارخانجات تولید بتن آماده


535
زمان مطالعه: 8 دقیقه, 27 ثانیه

بتن آماده یکی از انواع بتن می باشد که با توجه به تراکم فضای شهری و همچنین آلودگی حاصل از تولید بتن، کاربرد بسیاری در صنعت ساخت و ساز پیدا کرده است. بتن آماده انواع مختلفی دارد که هر کدام شامل متریال مصرفی و از طرفی کاربرد خاص خود می باشد. کارخانجات تولید بتن آماده نیز با توجه به فرآیند تولید بتن آماده به چهار نوع مختلف تقسیم بندی می شوند و هر یک معایب و مزایای خاص خود را داشته و در جنبه ای خاص برتری بیشتری نسبت به انواع مختلف بتن های تولیدی دارند.



معرفی بهترین کارخانجات تولید بتن آماده

بتن آماده یک نوع خاصی از بتن است که یک ماده کاربردی در صنعت ساخت و ساز می باشد که با توجه به شلوغی و آلودگی در محیط کارگاهی، محدود شدن فضای کارگاهی، بسیاری از سازندگان و پیمانکاران به استفاده از بتن آماده روی آورده‌اند و این نوع بتن به‌عنوان یک محصول مناسب شناخته می‌شود. با ایران فکتوری بهترین سایت فروش کارخانه همراه باشید.

این ماده در کارخانه سیمان یا در یک کارگاه مخصوص این کار تولید می‌شود و سپس توسط کامیون ها یا میکسر ها به محل کار فرستاده می‌شود. محصول تولید شده مخصوص محل ساخت و ساز تولید شود و در برابر عواملی چون سیل، آتش، باد و تگرگ و… بسیار مقاوم میباشد.

انواع بتن آماده

  • بتن آماده استاندارد

این نوع بتن، ساده‌ترین و در عین‌حال پرکاربردترین نوع بتن آماده است که از مواد ساده و اصلی بتن ساخته می‌شود. دلیل کاربرد گسترده این بتن، انعطاف‌پذیری بالای آن در طراحی می باشد.

  • بتن سیال

بتن سیال بیشتر برای درزگیری و تعمیر بخش‌های مختلف لوله‌ها و کابل‌ها استفاده می شود.

  • بتن تقویت‌شده با فیبر

این بتن حاوی مواد فیبری است که مقاومت ساختاری بتن را افزایش می‌دهند. انواع مختلف الیاف شامل فیبر فولادی، فیبر مصنوعی و الیاف شیشه‌ای همراه با مخلوط بتن استفاده می گردد. از بتن تقویت شده با فیبر برای جلوگیری از نفوذ پذیری بالا استفاده می شود.

  • بتن خود تراکم

بتن خودتراکم یک نوع بتن آماده است که حاوی آب بالایی می باشد و به‌ راحتی و بدون نیاز به نیروی مکانیکی بالا شکل‌ دهی می‌شود. جا به جایی این نوع بتن به راحتی صورت می گیرد و در برخی ساختار های خاص استفاده می شود.

  • بتن متراکم

بتن متراکم یا غلتکی با تراکم بسیار بالا و تحت‌فشار بالا تولید می‌شود و درصد آب بسیار کمی دارد. این نوع بتن عمدتاً در ساخت پل و سازه‌های عظیم استفاده می‌شود و از بتن معمولی سفت‌تر میباشد و به سختی شکل داده میشود.

  • بتن معماری و تزئینی

به‌ طور کلی بتن معماری و تزئینی را بیشتر در ساخت قطعات ساختاری استفاده می کنند. در سالیان اخیر، شیوه‌های متعددی برای طراحی معماری و تزئین ساختمان استفاده می‌شود که به یک نوع بتن نرم و خاص نیاز دارد. این نوع بتن در اطراف استخرها، پیاده‌روها و راه‌های ورودی استفاده می‌شود. همچنین شیوه‌های حکاکی نیز می‌تواند بر روی سطح بتن معماری و تزئینی استفاده شود.

موارد کاربرد بتن آماده

  • مهمترین و رایج ترین کاربرد بتن آماده در ساخت بتن مسلح در پی ساختمان ها یا در ساختمان های اسکلت بتنی میباشد.

  • در ساخت راه با روسازی بتنی می باشد.

  • به دلیل مقاومت بالا می‌توانند در فضاهای باز و پر ترافیک نیز به کار برده شوند.

  • استفاده به عنوان کف پوش بتنی است به این دلیل که این نوع کف پوش ها ظرفیت گرمایی بالایی دارند، مقاوم تر بوده و تنوع رنگ متناسبی را نیز دارا می باشند.

  • برای فونداسیون های ویژه مثل دیوار ها، شمع ها، دیوار های پشتیبانی

  • در اجزای پیش ساخته ساختمان مثل پله پیش ساخته

مزایای بتن آماده

  • کاهش میزان مواد مصرفی در فرآیند ساخت بتن آماده باعث صرفه‌جویی در مصرف انرژی می‌شود.

  • بتن آماده دارای مواد افزودنی مخصوصی می باشد که به آن استحکام و روانی مناسبی می بخشد.

  • در ساخت این نوع بتن سنگ دانه های آهنی استفاده نشده است و بتن آماده با استاندارد های مورد نیاز تولید شده و از استحکام و دوام قابل قبولی بهره مند می باشد.

  • امنیت ساختمان‌های بتنی برای ساکنان بیشتر است. احتمال سوختن، شکستن یا تخریب شدن ساختمان‌های بتنی در شرایط مختلف بسیار پایین است. این بتن نقش جلوگیری از ورود مواد آلرژی‌ زا مانند گرد و غبار و مواد آلاینده به داخل ساختمان را دارد.

  • استفاده از کامیون های مخلوط کن باعث میشود که در طول حمل از جدایی دانه ها و کاهش کارآیی جلوگیری شود.

  • تولید بتن یک امر پر سروصداست. با داشتن مخلوط بتن، شما نباید نگرانی خاصی در مورد مواجهه با سروصدا و آلودگی هوا داشته باشید. در طول فرایند تولید بتن، سوخت کمتر استفاده می‌شود و آلودگی گرد و غبار کمتر می‌شود. زیرا از سیمان فله‌ای به‌جای سیمان کیسه‌ای استفاده می‌شود.

  • خروجی به دست آمده از هر میکسر تقریبا بین 4 تا 5 مترمکعب به ازای هر ساعت است، اما برای این بتن میزان خروجی به دست آمده در هر ساعت بین 30 تا 60 مترمکعب هست.

فرآیند تولید بتن آماده

بتن آماده شامل مقادیری مشخصی سیمان، آب، سنگ آهک و افزودنی های بتن است و مقدار مصرف هر کدام از این مواد بستگی به نیاز مشتری و جایی خواهد داشت که قرار است از بتن آماده استفاده شود. در واقع طرز تهیه بتن آماده را مشتری و نیاز او مشخص میکند.

1- تهیه شن و ماسه مناسب

سنگدانه یا همان شن و ماسه یکی از اجزای اصلی تشکیل دهنده بتن میباشد. از همین رو در نخستین قدم برای تولید بتن، باید شن و ماسه مناسب و باکیفیت بالا تهیه کنیم.

2- تهیه سیمان

یکی دیگر از اجزای بسیار مهم در تولید بتن، سیمان میباشد. نوع سیمانی که استفاده میکنیم تاثیر بسزایی در کیفیت، مقاومت و استحکام بتن دارد.

3- مخلوط سیمان با شن و ماسه

زمان مخلوط شدن سیمان و شن و ماسه با یکدیگر درون میکسر یک زمان مشخصی ندارد و باتوجه به نوع و میزان کیفیت شن و ماسه ها متفاوت میباشد.

4- انتقال مواد تخلیه شده به مخزن اصلی

پس از آنکه مواد تولید شده در میکسر را توسط نوارهای پلاستیکی از درون میکسر تخلیه کردند، این مواد را با یک حرکت چرخشی از نوارهای پلاستیکی روانه مخزن اصلی میکنند. این مرحله مهمترین مرحله تولید بتن میباشد.

5- افزودن آب و مواد افزودنی

از افزودنی های گوناگونی میتوان استفاده کرد. اما مهمترین مواد افزودنی که در تولید بتن استفاده می شود شامل: خشک کننده بتن و ضدیخ که این مواد بسته به نظر مسئول فنی به میزان های مشخص مورد استفاده قرار میگیرند.

6-اختلاط بتن

در آخرین مرحله از تولید بتن، مصالح تولید بتن و آب و افزودنی ها را همزمان وارد مخزن اصلی کارخانه تولید بتن میکنیم. این مواد درون مخزن اصلی با یکدیگر میکس میشوند. پس از تولید بتن در کارخانه های تولید بتن، عملیاتی از قبیل بررسی کنترل کیفی و حجم بتن، بررسی مجدد کیفیت بتن و بازیافت ضایعات بتن صورت میگیرد.

6-اختلاط بتن

کارخانه تولید بتن آماده در ایران

با توجه به شرایط شهرها و بالا بودن تراکم جمعیتی و سازه‌های تجاری و مسکونی، استفاده از شیوه‌های سنتی در تولید بتن چندان کارساز نیست و کارخانه‌های بتن آماده بهترین راهکار برای تامین نیاز به بتن محسوب می‌شوند. کارخانه بتن آماده یک فضای کارگاهی شامل تجهیزات مورد نیاز برای تولید بتن آماده می باشد. در این کارخانه اجزای تشکیل‌دهنده بتن مانند: ماسه، شن، سیمان، آب و سایر افزودنی‌های شیمیایی تولید می‌شود. علاوه بر مواد اولیه تمامی تجهیزات از جمله انواع آزمایشات کنترل کیفی در کارخانه بتن آماده تعبیه شده است.

این نوع کارخانه ها به‌عنوان محل اصلی مخلوط کردن مواد اولیه بتن آماده، نقش مهمی در تعیین کیفیت بتن دارد. سازوکار و روند انجام کار در کارخانه‌های بتن آماده تقریباً مشابه است و فقط در برخی جزئیات ریز با هم متفاوت هستند. آنچه که میان انواع مختلف این کارخانه ها تمایز ایجاد می نماید، کیفیت بتن تولیدی آنها است. با سایت ایران فکتوری بهترین سایت فروش کارخانه همراه ما باشید.

انواع کارخانه بتن آماده

  1. کارخانه بتن آماده مرطوب

انواع مختلفی از کارخانه‌های بتن آماده مرطوب وجود دارد و در آنها از یک سیستم مرطوب‌کننده برای تأمین آب بتن استفاده می‌شود. در کارخانه‌های مرطوب، سیمان، سنگدانه و آب در یک محل مخلوط می‌شوند و فرآیند تولید بتن آماده بر روی آنها صورت می‌گیرد.

  1. کارخانه بتن آماده خشک

کارخانه بتن آماده خشک یک مخلوط بتنی آماده را به‌صورت خشک و یکنواخت فراهم می‌کند و سپس به مخزن یک میکسر منتقل می‌کند. عمل مخلوط کردن این بتن درون میکسر از یک مکانیزم دوگانه پیروی می‌کند. حرکت پلاستیکی بتن درون میکسر باعث می‌شود که بتن آماده به‌خوبی مخلوط شود و یک مخلوط یکدست به دست آید.

  1. کارخانه بتن آماده نیمه مرطوب

کارخانه بتن آماده نیمه مرطوب مواد تشکیل‌دهنده بتن مانند شن، ماسه، سیمان و آب را قبل از هم زدن مخلوط می‌کند و سپس دوغاب و دانه‌های شن به ماشین میکسر اضافه می‌شوند. کارخانه‌های بتن آماده نیمه مرطوب نه‌تنها باعث کاهش ساییدگی و پراکندگی در واحدها و مخزن‌های میکسر مرکزی می‌شوند، بلکه زمان بارگیری بتن آماده را نیز کاهش می‌دهند.

  1. کارخانه بتن آماده ترکیبی

سیستم کارخانه بتن آماده مرطوب و کارخانه بتن آماده خشک به‌صورت ترکیبی در این کارخانه استفاده شده است و در اغلب موارد برای تولید بتن آماده خشک مورد استفاده قرار می‌گیرند. این سیستم بیشتر در مورد پروژه‌های کوچک استفاده می‌شود و معمولاً ظرفیت آن بین 8/0 تا 2 مترمکعب است.

فروش کارخانه بتن آماده در تهران

کارخانه بتن سازی مذکور یکی از کارخانجات فعال در این زمینه می باشد. این کارخانه با فضایی بالغ بر 2000 مترمربع و دارا بودن دو خط تولید بتن خشک و مرطوب با بهترین شرایط بفروش میرسد. با توجه به امتیازات و موقعیت مکانی و فعالیت کارخانه در زمینه تولید و فروش بتن آماده، این کارخانه یک موقعیت سرمایه گذاری فوق العاده برای تولید کنندگان و سرمایه گذاران خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر به آگهی فروش کارخانه بتن آماده مراجعه فرمایید.

فروش کارخانه بتن آماده در تهران

بتن آماده- فروش بتن آماده- قیمت فروش بتن آماده- کارخانه بتن آماده- کارخانه تولید بتن آماده- فروش کارخانه بتن آماده- قیمت کارخانه بتن آماده- قیمت فروش کارخانه بتن آماده- قیمت خرید کارخانه بتن آماده- فروشنده بتن آماده



نظرات

loader

لطفا شکیبا باشید ...