خرید سنگ
to top

بهترین کارخانجات تولید دستمال کاغذی در ایران


529
زمان مطالعه: 5 دقیقه, 15 ثانیه

دستمال کاغذی یکی از محصولات بهداشتی پر مصرف در زندگی امروزه می باشد. بطورکلی می توان گفت که هیچ خانه ای بدون دستمال کاغذی وجود ندارد و علاوه بر استفاده خانگی، از این محصول بصورت متداول در تمامی ادارات، رستوران ها، اماکن عمومی و ... استفاده می شود. دستمال کاغذی یکی از فرآورده های درخت می باشد. پوسته درخت بعد از برش و برداشته شدن و انتقال به کارخانه طی فرآیندی طولانی به دستمال کاغذی تبدیل می شود. با توجه به منبع ارزشمند تولید این محصول از هدر رفت و استفاده بی رویه از آن باید خودداری نمود.



دستمال کاغذی چگونه تولید می شود؟

دستمال کاغذی نوعی کاغذ بسیار سبک است که از خمیر کاغذ تهیه می شود. دستمال کاغذی را برحسب کیفیت، میزان جذب، وزن، ضخامت، روشن بودن رنگ دستمال و ... دسته بندی می کنند. تمامی افراد برای برقراری بهداشت شخصی خود به دستمال کاغذی نیاز دارند. امروزه دستمال های کاغذی در شکل و طرح متفاوتی به بازار عرضه می شود .با ایران فکتوری بزرگترین سایت فروش کارخانه همراه باشید.

اهمیت استفاده از دستمال کاغذی

با توجه به شرایط زندگی های امروزی و اهمیت رعایت بهداشت، دستمال کاغذی از اصلی ترین محصولاتی است که می تواند در این زمینه مورد استفاده و توجه قرار گیرد. با توجه به کاربرد گسترده از این محصول، صرف هزینه و وقت برای تولید و بالا بردن کیفیت دستمال کاغذی مهم و ضروری می باشد و عاملی جهت ایجاد اشتغاد و درآمد زایی در کشور باشد.

انواع دستمال کاغذی

  • دستمال کاغذی بهداشتی

  • رول های کاغذی توالت

  • دستمال سفره

  • دستمال حوله ای آشپزخانه

  • و ....

نحوه تولید دستمال کاغذی

فرآیند تولید دستمال کاغذی از ۱۰ مرحله نسبتأ سخت تشکیل شده است. این مراحل عبارتند از:

  1. ماده اصلی تشکیل دهنده دستمال کاغذی درخت می باشد. پوست درختان برداشته می شده و بعد از انتقال به کارخانه، فرآیند تبدیل آن به دستمال کاغذی صورت می گیرد. همچنین از لایه بیرونی آن تا جایی که ممکن باشد برای نازک کردن ورقه های دستمال کاغذی استفاده می شود.

  2. ضخامت این لایه های نازک شده شبیه به چیپس است و در سایزهایی برابر حدود یک در یک و چهاردهم اینچ برش داده می شوند. این قطعات کوچک آسانتر به خمیر چوب تبدیل می شود.

  3. تکه چوب هایی تشکیل شده با مواد شیمیایی پخته و ترکیب می شوند. دوغاب تولید شده به اجاق های با فشار و ارتفاع حدود ۱۸ متر به نام دایجستر فرستاده می شوند.

  4. زمان تبدیل مواد به دستمال کاغذی ممکن است تا سه ساعت طول بکشد و در آن بعد از بخار رطوبت مواد وزن مخلوط حدود ۲۵ تن کاهش می‌یابد. مخلوط حاصل شامل سلولز، لیگنین و دیگر مشتقات می باشد.

  5. در این مرحله خمیر کاغذ تولید شده به داخل سیستم های شوینده فرستاده می‌شود و مواد شیمیایی ترکیب شده از آن جدا می شود. سپس مایعی بنام روغن سیاه از خمیر کاغذ جدا شده و وارد مرحله دیگر می شوند.

  6. خمیرهای شسته شده به همراه مواد سفید کننده گیاهی ترکیب شده تا طی فرآیند چند مرحله ای رنگ های حاصل از فیبر از بین برود.

  7. کاغذهای انبار شده توسط آب دوباره به مخلوطی که ۹۹درصد آن را آب و ۰٫۵ درصد آن را فیبر تشکیل می دهد، تبدیل می شود. کاغذ های ذخیره شده برای آبکش شده در داخل صفحات مشبک انباشته می‌شود. در این مرحله صفحه های مات شده به پهنای ۱۸ فوت را با سرعت ۶۵۰۰ فوت در دقیقه تولید می کند.

  8. این صفحه های موجود به داخل سیلندر های عظیم منتقل می‌شوند. در آنجا بر اثر فشردگی و خشک شدن به رطوبت نهایی یعنی ۵ درصد می‌رسند. در طی این فرآیند کاغذها کیریپ می‌شوند.

  9. بعد از آن در فرآیند دیگر نیز بسیار نرم و اندک پرچین می‌شوند. در خلال کیریپ کردن کاغذ به واسطه تیرهای فلزی کاغذها خراش برداشته می‌شود. این کار تا حدودی باعث انعطاف پذیری بیشتر دستمال کاغذی ها می شود، ولی از طرف دیگر قدرت و ضخامت آن را کاهش می‌دهد.

  10. بعد از این مراحل کاغذها بر روی ماشین های مبدل قرار می گیرند. پیچ آنها باز شده و بریده می‌شوند. دوباره دور لوله‌های مقوای نازک پیچیده می‌شوند و این دسته از دستمال های پیچیده شده به کارخانه های برش و بسته بندی جهت محصول نهایی تولید دستمال کاغذی فرستاده می‌شود.

کاربرد های دستمال کاغذی

امروزه تقریبأ هیچ خانه ای را نمی توان یافت که در آن از دستمال کاغذی استفاده نکنند. این موضوع اهمیت استفاده از دستمال های کاغذی را نشان می دهد. دستمال کاغذی تبدیل به یکی از ضروریات زندگی مردم شده است .دستمال کاغذی علاوه بر خانه ها در اکثر اماکن عمومی، اداره جات، اغذیه فروشی ها و رستوران ها کاربرد دارد .

ماشین آلات خط تولید دستمال کاغذی

برای تولید دستمال کاغذی باید از ماشین آلات با کیفیت خوب و مناسب استفاده شود تا محصوای با کیفیت و کاربردی وارد بازار شده و از هدر رفت منابع جلوگیری شود و این کار بدون دارا بودن ماشین آلات به روز و کارآمد میسر نخواهد بود. ماشین آلاتی که جهت خط تولید دستمال کاغذی در بازار وجود دارند ساخت ایران، چین، تایوان و اروپا می باشد که نوع اروپایی آن از همه گران تر می باشد و نیاز به سرمایه و هزینه ی بالا دارد .و آنچه که میان انواع مختلف ماشین آلات تفاوت ایجاد می نماید این است که هرچه ماشین آلات بروزتر و کارآمدتر باشند علاوه بر کیفیت محصول نهایی بر کمیت آن ها تأثیر گذار است .هرچه تولید بالاتر باشد، قیمت تمام شده پایین تر است و این باعث سود بیشتر می شود .

ماشین آلات خط تولید دستمال کاغذی

کارخانجات تولید دستمال کاغذی در ایران

در کشور ما تولید کنندگان بسیاری اقدام به تولید این وسیله بهداشتی می کنند. با توجه به اهمیت مصرف دستمال کاغذی در رعایت بهداشت فردی کارخانجات بسیاری در این زمینه فعالیت می کنند و با توجه به دستگاه های مصرفی خط تولید کارخانجات، کیفیت محصولاتی که روانه بازار می شوند با یکدیگر متفاوت می باشد. کارخانجات بسیاری با برندهای مختلف در زمینه تولید انواع دستمال های کاغذی در حال فعالیت می باشند. با توجه به اهمیت استفاده از دستمال کاغذی و جایگاه این محصول تولیدی در بهداشت سرمایه گذاری در خرید و فروش کارخانجات تولید دستمال کاغذی از جایگاه ویژه ای برخوردار می باشد. با سایت ایران فکتوری بهترین سایت فروش کارخانه همراه ما باشید.

فروش کارخانه دستمال کاغذی در البرز

کارخانه تولید دستمال کاذی با مساحت 3600 مترمربع و بهره مندی از خط تولید کامل تولید دستمال کاغذی یک فرصت عالی برای سرمایه گذاری می باشد. کارخانه مذکور از تمامی امتیازات ملکی برخوردار بوده، دارای پروانه ساخت و مجوز بهره برداری بوده و بدون هیچ بدهی آماده فروش می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر به آگهی فروش کارخانه مراجعه فرمایید.

فروش کارخانه دستمال کاغذی در البرز

دستمال کاغذی- تولید دستمال کاغذی- کارخانه تولید دستمال کاغذی- خط تولید دستمال کاغذی- فروش کارخانه تولید دستمال کاغذی- قیمت کارخانه دستمال کاغذی- فروش کارخانه دستمال کاغذی- فروشنده کارخانه دستمال کاغذی- خریدار کارخانه دستمال کاغذی- فروش خط تولید دستمال کاغذی- قیمت فروش خط تولید دستمال کاغذی



نظرات

loader

لطفا شکیبا باشید ...