خرید سنگ
to top

بهترین کارخانجات تولید قیر کشور


524
زمان مطالعه: 5 دقیقه, 33 ثانیه

قیر ماده ای خمیری شکل، سیاه رنگ و با بوی نامطبوع می باشد. این ماده کاربردهای فراوانی در صنایع مختلف دارد. اما کاربرد ویژه و شناخته شده آن استفاده در راهسازی، آسفالت کردن جاده ها و عایق کاری می باشد.



کارخانجات قیر کشور در کدام مناطق مستقر هستند؟

قیر ماده ایست سیاه رنگ، با بویی تند و نامطبوع، که از نفت تولید می شود. قیر دارای خاصیت خمیری شکل، چسبندگی و آب بندی است. از این ماده برای ایجاد لایه عاقی در برابر رطوبت، ساخت آسفالت و ایزوگام استفاده می شود. این ماده دارای درصد مشخصی از عناصر طبیعی از جمله: اکسیژن، هیدروژن، کربن و گوگرد با نسبت های متفاوت است. با ایران فکتوری بزرگترین سایت فروش کارخانه همراه باشید.

تاریخچه پیدایش قیر

برای اولین بار در سال 1712 میلادی برای اولین بار سنگ های طبیعی قیر در کشور فرانسه کشف شدند. این محصول در ابتدا بصورت کلوخه و با پیشرفت این صنعت بصورت پودری نیز مورد استفاده قرار می گرفت. امروزه این ماده دارای کاربردهای بسیار گوناگون و متنوعی در طیف وسیعی از صنایع دارد. از جمله صنایع کاربردی آن می توان به: راهسازی ، عایق پوششی کف، بام و لوله های زیر زمینی، محافظ فلزات، آب بندی کردن مخازن، کانالها و پلها، تثبیت شن های روان، رنگ آمیزی و ....... اشاره نمود.

فرآیند تولید قیر

قیر به دو صورت پیوسته و ناپیوسته تولید و فرآوری می شود. در ادامه مطلب به توصیف هریک از این روش ها خواهیم پرداخت.

فرآیند ناپیوسته

طی این فرآیند از برج های هوادهی استفاده می شود و این برج ها را توسط خوراک معینی در میزان مشخص شده پر می کنند و با دمیدن هوا در شرایط محیطی برنامه ریزی شده و نهایتأ تولید محصول، برج را تخلیه می کنند و قیر تولید شده را به مخازن تعبیه شده انتقال می دهند. فرآیند هوادهی دارای یکسری مکانیزم مشخص شده است که برحسب یک ترتیب دقیق در تولید قیر عمل می کنند. این مکانیزم دارای اجزایی از جمله: کوره پیش گرم کن، دمنده هوا، برج هوادهی، سیستم جمع آوری و نهایتأ بخش سوزاندن بخارات ایجاد شده می باشد.

فرآیند پیوسته

طی فرآیند پیوسته، خوراک در حجم مشخص در دمای کنترل شده بصورت یکپارچه و پیوسته وارد برج های هوادهی می شود. بعد از طی شدن مراحل هوادهی در یک شرایط عملیاتی ثابت و تنظیم شده از برج های هوادهی خارج شده و ذخیره می شوند.

مزایای قیر پیوسته

این نوع قیر با توجه به مزایایی که دارد در پالایشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد. این مزایا شمال:

  • بخارات آلاینده تولید شده در این روش کاهش می یابد.
  • هزینه تجهیزات و نگهداری این نوع قیر بسیار کمتر است.
  • میزان قیر تولید شده در واحد زمانی مشخص بیشتر است.
  • به گرم کن های بخش هوادهی خوراک بار حرارتی کمتری اعمال می شود.
  • با توجه به پیوسته و یکپارچه بودن فرآیند، کنترل عملیات انجام شده روی محصول تولیدی آسان تر است.
  • بدلیل استفاده بهینه از هوا، میزان هوای مصرفی و زمان دمیده شده کوتاه تر می باشد.

کاربرد قیر

کاربرد مهم قیر به علت وجود دو خاصیت مهم این ماده است:

* نفوذناپذیری در برابر آب

* چسبندگی بالا

  • کاربرد اصلی قیر در صنایع مختلف مربوط به صنعت ساخت و ساز می باشد. قیر بعنوان مواد اولیه در ساخت و همچنین بازسازی آسفالت راه و جاده ها و همچنین بعنوان لایه عایق برای جلوگیری از رطوبت در بام ساختمان ها استفاده می شود. برای ضد آب نمودن سقف خانه ها در تمامی جهان، یک محصول نواری شکل را در دو مرحله به قیر آغشته می کنند و بعنوان عایق ضد آب سقف را با آن پوشش می دهند. سالانه بالغ بر 80 درصد تولید قیر در جهان برای مصارف جاده ای بکار گرفته می شود. از این ماده برای آسفالت و ساخت و ساز و نگهداری جاده ها استفاده می شود.
  • ویژگی منحصر بفرد قیر یعنی همان ضد آب بودن و درصد انعطاف بالای این ماده در برابر گرما سبب ایجاد طیف وسیعی از کاربردها برای این ماده با ارزش شده است.
  • از طرفی چسبندگی ای ماده نیز باعث می شود این ماده به سادگی با سایر مواد مخلوط شده و پس از شکل گیری و خنک شدن، به یک ماده جامد با دوام و آب گریز تبدیل شود.
  • کاربردهای صنعتی قیر

همانطور که گفته شد بیش از 80 درصد کاربرد قیر در صنعت ساخت و ساز و ساختمانی می باشد. از این میان 20 درصد کاربرد قیر به بخش های صنعتی مربوط می شود. تمامی تولیدکنندگان و صنعتگران از کاربردهای این ماده جادویی مطلع بوده و با توجه به خاصیت چسبندگی آن، از این ماده بعنوان یک چسب و محافظ اقتصادی با کیفیت استفاده می کنند. بسته های کاغذ، چاپ جوهر، نمدهای استفاده شده در بدنه خودرو بعنوان عایق صدا، ترکیبات عایق برقی و جعبه های باتری نمونه ای از صدها محصول صنعتی و خانگی ای هستند که از قیر درجه صنعتی ساخته شده اند.

کارخانجات تولید قیر کشور

صنعت تولید قیر یکی از صنایع وابسته به حوزه نفت می باشد که بعد از دریافت ته مانده های برج تقطیر از پالایشگاه و منتاقل شدن ماده به کارخانجات قیرسازی، اقدام به تولید ماده نهایی قیر از این ته مانده ها می شود. در کشور براساس این فرآیند مذکور، سالانه بالغ بر 6 میلیون تن قیر خالص تولید می شود که 80 درصد از این مقدار از طریق صادرات و مابقی در داخل کشور مصرف می شوند. میزان صادرات بالای قیر تولیدی کشور بدلیل برخورداری از قیمت بالای قیر در سایر کشورها، کمک قابل توجهی به چرخه اقتصادی کشور خواهد نمود. اما از سوی دیگر استفاده از همین قیر ازرشمند و گران قیمت برای جاده سازی و آسفالت جاده ها، باعث افزایش قیمت آسفالت شده و توان اجرای عملیات عمرانی و آسفالت کشور را کاهش داده است.

کارخانجات تولید کننده قیر کشوربا حضور فعال در بازار صادرات در سراسر جهان، بازخورد بالایی دریافت کرده اند. در کشور ما در سراسر کشور کارخانجات تولید قیر دایر می باشد و با توجه به گستره فعالیت و تعدد کاخانجات تولیدی، این محصول با قیمت های متفاوت عرضه می شود. باید توجه داشته باشید که قیمت انواع مختلف قیر تولید شده با توجه به درجه کیفیت و خلوص آن، متفاوت بوده و رنج کارایی و ارزش متفاوتی دارند. با سایت ایران فکتوری بهترین سایت فروش کارخانه همراه ما باشید.

لیست فروش کارخانجات تولید قیر در ایران

اسامی معتبرترین کارخانجات تولید قیر کشور که توانسته اند بصورت گسترده فعالیت و فروش داشته و محصول با کیفیت و خالص ارائه نمایند به شرح زیر می باشد:

  • فروش کارخانه قیر در اصفهان

  • فروش کارخانه قیر با خط تولید کامل در سگزی

  • فروش کارخانه قیر در خور و بیابانک

  • فروش کارخانه قیر در صوفیان

  • فروش کارخانه قیر در دزفول

  • فروش کارخانه قیر در الیگودرز

لیست کارخانجات تولید قیر در ایران

کارخانه قیر- فروش کارخانه قیر- قیمت فروش کارخانه قیر- قیمت خرید کارخانه قیر- کارخانه قیر در سگزی- فروش کارخانه قیر در سگزی- کارخانه قیر در اصفهان- بهترین کارخانه قیر در اصفهان- کارخانه قیر فعال- خط تولید قیر- فروش خط تولید قیر- قیمت خرید خط تولید قیر- کارخانجات قیر کشور- کارخانجات تولید قیر کشور- قیر وارداتی- قیر درجه یک- فروش کارخانه قیر فعال



نظرات

loader

لطفا شکیبا باشید ...