خرید سنگ
to top

بهترین کارخانه تولید کود شیمیایی


553
زمان مطالعه: 6 دقیقه, 35 ثانیه

کودهای شیمیایی یکی از انواع پرکاربرد کودهای کشاورزی هستند. این کودها دارای سه عامل اصلی یعنی نیتروژن، فسفر و پتاسیم هستند که نقش بسیار ویژه ای در رشد و ثمردهی گیاهان دارند. کوهای شیمیایی بسیار سریع جذب می شوند و خریداری و مصرف راحت تری نسبت به انواع دیگر کودها دارند. بهیمن خاطر متقاضیان بیشتری نسبت به سایر انواع کودهای شیمیایی دارند.



بهترین کارخانه تولید کود شیمیایی

انواع کودهای شیمیایی یکی از پرکاربردترین کودها در کشاورزیست. در ادامه مطلب با ایران فکتوری بهترین سایت فروش کارخانه همراه باشید.

مواد مغذی در کنار آب و نور مناسب برای گیاه، یکی از عامل های مؤثر در رشد و باروری مفید گیاهان می باشد. این مواد مغذی از طریق مختلفی برای گیاه تأمین می شود. مثلأ اکسیژن از طریق هوادهی منتاسب و هیدروژن از طریق آب برای گیاه تأمین می شود. اما بسیاری از مواد غذایی باید از طریق خاک برای گیاه تأمین شوند. خاک به تنهایی تمامی این عناصر مورد نیاز را در خود ندارد. پس اگر برای رشد گیاه تنها به خود خاک اکتفا کنید، مسلمأ گیاه رشد و باردهی مناسبی نخواهد داشت. برای سالم ماند خاک، کشاورزان باید ایم مواد را به خاک تزریق کنند تا گیاهی که در دل خاک جای گرفته رشد کاملی داشته باشد.

برای همین منظور از کودهای شیمیمایی با دوز مناسب استفاده می شود تا مواد مغذی خاک تأمین شودو خاک حاصلخیر و باروی داشته باشند. کودهای شیمیایی از سه عامل اصلی: ازت، فسفر و پتاسیم تشکیل شده اند. ترکیب و نسبت این سه عامل در انواع مختلف کودهای شیمیایی یکسان نیست و با هم متفاوت است. محتویات داخل کود با استفاده از فرمول N نیتروژن-P فسفر -K پتاسیم تعریف می شوند. در انواع کودهای شیمیایی هر یک از این سه عامل اصلی درصدهای متفاوتی دارند. مثال: 10-10-10به این معنیست که 10٪ از وزن کیسه از نیتروژن ، 10٪ فسفر و 10٪ پتاسیم تشکیل شده است. با این مقادیر مشخص می شود که در کل 30٪ از وزن کلی کیسه را این سه عامل تشکیل داده اند و مابقی توسط انواع مواد مغذی و پر کننده ها کامل شده است.

انواع کود شیمیایی

تنوع زیادی از کودهای شیمیایی در بازار وجود دارد. این کودها به شکل های: کود پودری، کودهای گرانوله، کود مایع و حتی گاز برای سهولت د مصارف مختلف وجود دارند. اما در حالت کلی کودهای شیمیایی به دو دسته ماکرو و میکرو تقسیم می شوند. کودهای ماکرو یعنی همان کودهای پر مصرف برای گیاهان که از جمله آنها می توان به: ازت، فسفات، پتاس، گوگرد، کلسیم و منیزیم اشاره کرد. از طرفی کودهای میکرو نیز به عناصر کم مصرف گیاه اشاره دارند که شامل: آهن، منگنز، روی، مس، بر، می باشد. در ادامه مقاله به انواع مواد مغذی تشکیل دهنده کودهای شیمیایی اشاره خواهیم کرد.

انواع مواد مغذی موجود در کودهای شیمیایی

مواد مغذی اصلی

نیتروژن، فسفر و پتاسیم

مواد مغذی اصلی

مواد مغذی ثانویه

کلسیم، منیزیم و گوگرد

ریز مغذی ها

بور، کلر، مس، آهن، منگنز، مولیبدن، نیکل و روی

نقش و خواص سه ماده اصلی موجود در در کودهای شیمیایی

نیتروژن

نیتروژن یه جز اصلی در ساختار گیاه است که بسیاری از فرآیندهای حیاطی گیاه که برای سلامت و رشد گیاه ضروریست توسط آن برای گیاه تأمین میشود. مقدار نیتروژن کافی در گیاه، رنگ گیاه را سبز تیره می کند و باعث رشد چشمگیر گیاه در مقایسه با سایر گیاهان می شود. از طرفی گیاهانی که با کمبود نیتروژن مواجه اند رو به زرد شده می روند.

فسفر

فسفر ماده ضروری برای فتوسنتز و تنفس گیاه است. و کار انرژی رسانی را در سرتاسر گیاه انجام می دهد. این ماده در رشد و برگ آوری وم افزایش تنه گیاه و تقسیم سلولی آن نقش قابل توجهی دارد. این ماده در باروی، گلدهی، افزایش ریشه هم نقش چشمگیری دارد. فسفر مانند یک لایه محافظ، گیاه را در برابر بیماری ها مقاوم تر می کند و در فصول سر سال گیاه را در برابر سرما مقاوم می سازد.

پتاسیم

پتاسیم از چندین بعد روی گیاه تأثیر دارد. اگر میزان پتاسیم گیاه کافی باشد، گیاه اندازه و رنگ خوبی دارد. ، رنگ و اندازه و طعم و شکل محصول شکیل و مناسب خواهد بود. پتاسیم کافی گیاه را در برابر شرایط آب و هوایی خصوصأ تحمل خشکی مقاوم می سازد.

پتاسیم

ماهیت مواد پرکن موجود در کود شیمیایی

این مواد که شامل: شن، دانه های سنگ آهک، خاک اره، خاک استریل و لپه های ذرت آسیاب شده است، روی گیاه و رشد آنها هیچ تأثیری ندارند بعنوان مواد غیر فعال شناخته می شوند. به کمک این مواد غلظت مواد مغذی موجود در کودهای شیمیایی را کاهش می دهند تا از سوختن گیاه و هعمچنین از انباشت و خشک شدن این ومواد مغذی جلوگیری کند و بصورت یکسان در سرتاسر خاک گیاه پخش نماید.

تفاوت کود شیمیایی و کود آلی

  • نسبت مواد موجود در کود آلی قابل کنترل نیست.

  • مواد آلی با سرعت بسیار کم و آهسته در خاک ترشح می شوند اما کودهای شیمیایی بصورت فوری در خاک پخشو جذب گیاه می شوند.

  • کودهای آلی ساختار خاک و میزان نگهداری آب در خاک را افرایش می دهند. از فرسایش و پوسته شدن خاک جلوگیری می کنند. و از آنجاییکه نمک و اسید به خاک اضافه نمی کنند، پشتیبانی بهتری از میکروب های موجود در خاک، رشد باکتریایی مفید خاکی، کرم های خاکی و سایر گیاهان می کنند.

  • کود شیمیایی حجم کمتری را اشغال می کند. مصرف آن به مراتب راحت تراز کود آلی است. قیمت آن ارزان تر بوده و براحتی در دستس می باشد.

از چه زمانی بشر به استفاده از کود شیمیایی روی آورد؟

از اولیا قرن هفدهم میلادی دانشمندان شروع به تحقیق در استفاده از کودهای شیمیایی برای بهبود کیفیت محصولات زراعی کردند. تحقیقات دانشمندان روی نیازهای شیمیایی گیاهان مشخص کرد که گیاهان برای رشد به نیتروژن و فسفر به میزان قابل توجهی نیاز دارند. این تحقیقات در افزایش ظرفیت تولید محصولات کشاورزی و باغبانی تا جنگ جهانی دوم ادامه داشت. نهایتأ جنگ بستر بکارگیری تکنولوژی‌های مورد نیاز برای بالا بردن تولید محصولات کشاورزی را فراهم نمود. یکی از این موارد ترکیب شیمیایی نیترات آمونیوم بود. این ترکیب کارآمد بعد از مدتی به عنوان یکی از اساسی ترین کودهای شیمیایی شناخته شد که تأثیر چشمگیری روی افزایش غلات مهم از جمله: برنج، گندم و ذرت اثر داشت و با نام تجاری کود ازته در کشاورزی مورد استفاده قرار گرفت.

از چه زمانی بشر به استفاده از کود شیمیایی روی آورد؟

کارخانه های تولید کود شیمیایی در ایران

کارخانه های بسیاری در زمینه تولید انواع کودهای شیمیایی فعالیت می کنند. کشور ما نیز از این قائده مستثنی نیست. کارخانه های تولید انواع مختلف کودهای شیمیایی در بیشتر نقاط کشورمان وجود دارند. در کشور ما کارخانه های زیادی به تولید کود مشغول هستند و انواع و اقسام کودها را به بازار عرضه می کنند تا در دسترس کشاروزان قرار بگیرد. فروش کود شیمیایی نیز غالبأ از جانب این کارخانه ها انجام می شود.

کودهای شیمیایی در کشور ما از جایگاه خاصی برخوردارند و این اهمیت بدلیل این است که جمعیت زیادی از مردم کشور به کشاورزی مشغول هستند و در باروری و غنی سازی خاک و همچنین تولید محصول مرغوب و باکیفیت کودها خصوصأ کودهای شیمیایی نقش بسزایی دارند. تولید کود شیمیایی در کشور از اهمیت خاصی برخوردار است. خاک ها بعد از چند سال استفاده و کشت محصول باروری خود را از دست می دهند و نیازبه تقویت برای بازگردانی مواد مغذی دارند. کودهای شیمیایی روند بازگشت مواد مغذی به خاک را تسریع می بخشند.

کارخانه تولید کود شیمیایی دهدشت

کارخانه های تولید کننده کود، بعد از مدتی بر اساس کیفیت و مرغوبیت کودهای تولیدی خود شناخته می شوند. هرچه محصول تولید شده کیفیت بهتری داشته باشد نشان دهنده مکانیزم منظم، کارشناسی دقیق و بهره گیری از پرسنل و خط تولید حرفه ای می باشد. برخی از این کارخانجات بدلیل داشتن تولید محصولات باکیفیت و دارا بودن خط تولید آماده و حرفه ای بهترین گزینه برای خرید و سرمایه گذاری هستند. برای خرید یکی از بهترین کارخانجات تولید کننده کودهای شیمیایی که به عرضه کودهای شیمیایی جامد و مایع با کیفیت می پردازد می توانید به آگهی فروش کارخانه کود شیمیایی مراجعه کنید.

فروش کارخانه تولید کود شیمیایی 

کود شیمیایی- تولید کود شیمیایی- تولید کننده کود شیمیایی- کارخانه کود شیمیایی- کارخانه تولید کود شیمیایی- فروش کارخانه کود شیمیایی- فروش کارخانه- خط تولید کود شیمیایی- فروش خط تولید کود شیمیایی- کاربرد کود شیمیایی- کود شیمیایی مرغوب- کود شیمیایی با کیفیت- قیمت کود شیمیایی

قیمت فروش کود شیمیایی- قیمت خرید کود شیمیایی- کاربرد کود شیمیایی در کشاورزی- خواص کود شیمیایی- مزایای کود شیمیایی



نظرات

loader

لطفا شکیبا باشید ...