خرید سنگ
to top

در صورت خرید کود پودر لئوناردیت میتوان از آن مستقیما در خاک استفاده کرد؟


765
زمان مطالعه: 3 دقیقه, 38 ثانیه

اخیراً برخی از کشاورزان پرسیده اند که آیا می توانیم مستقیماً از پودر لئوناردیت به عنوان کود یا اصلاح کننده خاک استفاده کنیم؟ برای کمک به کشاورزانی که می خواهند لئوناردیت بخرند، نکات فنی را به اشتراک می گذاریم.



کود لئوناردیت چیست؟

در این مقاله سعی داریم تا شمارا با کود لئوناردیت در بخش فروش کود وبسایت جامع ایران فکتوری آشنا سازیم. با ما همراه باشید.
کود لئوناردیت عمدتاً به زغال سنگ کم عمق مدفون می شود که احتمال تماس آن با محیط خارجی بیشتر است. پس از این تماس طولانی مدت با پدیده های جوی مانند باران، برف و یخبندان، یک سری تغییرات فیزیکی و شیمیایی رخ می دهد. منجر به تولید زغال سنگ دگرگونی درون زا با مقدار زیادی اسید هیومیک میشود.

آیا می توان از پودر لئوناردیت به صورت مستقیم به عنوان کود استفاده کرد؟

پودر لئوناردیت نه تنها تغذیه کربن آلی کافی برای خاک فراهم می کند، بلکه می تواند توسط میکروارگانیسم های خاک به اسید فولویک مولکول کوچک تجزیه شود. در نتیجه اسید فولویک نه تنها Cd 2+ را در خاک سطحی غیرفعال می‌کند و جذب محصولات را کاهش می‌دهد، بلکه می‌تواند با Cd 2+ در خاک سطحی پایین بیاید و آن را در زیر خاک ثابت کند.

تا بتوانیم از لئوناردیت به عنوان اصلاح کننده خاک استفاده کنیم. در درمان آلودگی فلزات سنگین خاک اسیدی تاثیر بسیار خوبی دارد. بنابراین، اسید هیومیک همچنین می تواند خواص فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی خاک را بهبود بخشد.

مانند استفاده از آهک باعث تجزیه مواد آلی و فشردگی خاک نمی شود. علاوه بر این، فرآیند کاربرد میدانی اسید هیومیک لئوناردیت ایمن تر است و اپراتورها را نمی سوزاند.

هنگام خرید کود لئوناردیت، باید فرآیند تولید کود لئوناردیت را بدانیم. در اینجا ما دو درمان کود پودری لئوناردیت را به شما نشان می دهیم.

① پردازش ساده
لئوناردیت توسط کود به کود مبتنی بر لئوناردیت تبدیل می شود. روش این است که لئوناردیت را تحت درمان دو مرحله ای هوازی و بی هوازی قرار دهیم. باکتری های فعال بیولوژیکی و سایر مواد کمکی در طول درمان اضافه می شوند.

ویژگی های اساسی جامدات متخلخل و ماده فعال اسید هیومیک آزاد اضافه شده است. بیشتر این کودها در آب نامحلول هستند، ما می توانیم این کود پایه لئوناردیت را برای کود پایه برای افزایش منبع کربن خاک خریداری کنیم.

② پردازش پیشرفته
یعنی لئوناردیت برای تبدیل حالت نامحلول به حالت محلول فعال می شود. عمدتا اسید هیومیک را از لئوناردیت استخراج می کند. اسید هیومیک را رطوبت زدایی می کند، کیفیت اسید هیومیک را بهبود می بخشد و اجزای اسید هیومیک را استخراج و جدا می کند. روش‌های فعال‌سازی شامل فعال‌سازی فیزیکی، اکسیداسیون شیمیایی، اصلاح پیوند و فعال‌سازی میکروبی است.

به طور کلی، روش فعال سازی درام با استفاده از فعال کننده هیدروکسید پتاسیم اثر فعال سازی خوبی بر روی لئوناردیت دارد و بیشترین مزیت را دارد. بیشتر این کودها در آب محلول هستند، ما می توانیم این کود پایه لئوناردیت را برای کود مایع برای قطره یا اسپری بخریم.

نقش کود مبتنی بر لئوناردیت

① بهبود ساختار خاک: کود مبتنی بر لئوناردیت می تواند تشکیل ساختار خاک را تقویت کند، اصلاح کننده خاک باشد، آب خاک، کود، گاز، گرما و سایر شرایط را تنظیم کند. افزایش ظرفیت تبادل خاک، دستیابی به تعادل اسید و باز و بهبود ظرفیت آب و کود خاک. فعالیت میکروبی خاک را تقویت کنید.

②بهبود تغذیه خاک: لئوناردیت بخش مهمی از مخزن کربن در اکوسیستم طبیعی است. حاوی مقدار زیادی اسید هیومیک و انواع گروه های عاملی فعال حاوی اکسیژن است که می تواند عناصر معدنی را فعال کرده و در دسترس بودن را افزایش دهد.

③ افزایش مقاومت گیاه در برابر استرس: بهبود مقاومت گیاه در برابر بیماری و استرس و فعال کردن پتانسیل ذاتی گیاه.

④ افزایش دمای خاک: انحلال زغال سنگ در آب مقدار مشخصی گرمای انحلال ایجاد می کند. علاوه بر این، کودهای مبتنی بر لئوناردیت، کودهای حرارتی هستند و زمان فعال شدن و گرم شدن آنها طولانی تر است که منجر به بهبود دمای خاک می شود.

لئوناردیت غنی از مواد آلی مانند اسید هیومیک است و منبع ارزشمندی برای تولید کود آلی بیولوژیکی است. با استفاده گسترده از کودهای شیمیایی و آفت کش ها، ساختار خاک از بین می رود.

آفات و بیماری ها افزایش می یابد، منطقه شوری گسترش می یابد و کیفیت محصولات کشاورزی بیشتر و بیشتر آشکار می شود. توسعه کامل و استفاده از مقادیر زیادی لئوناردیت، کودهای زغال سنگ برای ارتقای بهبود خاک مفید هستند. در نتیجه ایجاد شرایط رشد مناسب برای اکثر محصولات زراعی پیامدهای گسترده ای برای بهبود کیفیت و عملکرد محصول دارد.



نظرات

loader

لطفا شکیبا باشید ...