خرید سنگ
to top

آسانسور چیست؟


487
زمان مطالعه: 1 دقیقه, 13 ثانیه

آسانسور یا بالابر یکی از راحت‌ترین نوع حمل و نقل در داخل ساختمان است که برای جابه جایی افراد و کالاها در طبقات ساختمان استفاده می‌شود. آسانسور انواع مختلفی دارد.



آسانسور چیست؟

آسانسور یا بالابر یکی از راحت‌ترین نوع حمل و نقل در داخل ساختمان است. با اینکه ممکن است از پلکان برای رسیدن به طبقات استفاده کنید اما آسانسور یک جایگزین سریع‌تر و مفید‌تر از پله‌ها است. به عنوان یک تجهیزات عمودی برای حمل و نقل تعریف شده است، که برای جابه جایی افراد و کالاها در طبقات ساختمان استفاده می‌شود. به خاطر سهولت و راحتی مردم ترجیح می‌دهند از آسانسور استفاده کنند و انتخاب پلکان برای زمان‌های خاص است. از دیدگاه کسی که از لابی به طبقه هیجدهم می‌رود، آسانسور به سادگی یک جعبه فلزی با درهایی است که در یک طبقه بسته می‌شود و سپس در طبقه دیگر باز می‌شود. از آسانسورها در ساختمان‌های مسکونی و تجاری، بیمارستان‌ها، مراکز خرید، رستوران ها و حتی کتابخانه ها برای حمل اشیاء مربوطه استفاده می‌شود.

انواع آسانسور

  • آسانسور شیشه ای یا وکیوم
  • آسانسور هیدرولیکی
  • آسانسور بالا برنده
  • آسانسور کششی

هر کدام از این مدل ها، ویژگی های منحصر به فردی دارند. برای مثال آسانسور هیدرولیکی خانگی؛ برای ساختمان های کم ارتفاع مناسب بوده و در آن؛ آسانسور توسط پیستونی نگه داشته می شود. در حالی که در آسانسور های کششی کابلی که به دور چرخ فلکه تابیده شده است در جا به جایی آسانسور نقش دارد.

برای سفارش با شماره 09198133354 تمناس حاصل فرمایید.

مقاله در حال بروزرسانی است....



نظرات

loader

لطفا شکیبا باشید ...