خرید سنگ
to top

خواص کود جلبک دریایی برای گیاهان


422
زمان مطالعه: 6 دقیقه, 9 ثانیه

جلبک دریایی- کود جلبک دریایی- فروش جلبک دریایی- خرید جلبک دریایی- قیمت فروش جلبک دریایی- قیمت خرید جلبک دریایی- فروش کود جلبک دریایی- قیمت فروش کود جلبک دریایی- قیمت خرید کود جلبک دریایی- خرید کود جلبک دریایی- مزایای جلبک دریایی- خواص جلبک دریایی- کاربرد جلبک دریایی- جلبک دریایی باکیفیت- جلبک دریایی مرغوب- فروش جلبک دریایی مرغوب- فروش جلبک دریایی باکیفیت



کود جلبک دریایی چیست؟

جلبک دریایی- کود جلبک دریایی- فروش جلبک دریایی- خرید جلبک دریایی- قیمت فروش جلبک دریایی- قیمت خرید جلبک دریایی- فروش کود جلبک دریایی- قیمت فروش کود جلبک دریایی- قیمت خرید کود جلبک دریایی- خرید کود جلبک دریایی- مزایای جلبک دریایی- خواص جلبک دریایی- کاربرد جلبک دریایی- جلبک دریایی باکیفیت- جلبک دریایی مرغوب- فروش جلبک دریایی مرغوب- فروش جلبک دریایی باکیفیت

کود جلبک دریایی از مواد ارگانیک به وجود می‌آید و طیف گسترده ای از مواد غذایی با ارزش را برای مراحل مختلف رشد گیاهان تأمین نموده و در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد، این کود علاوه بر اینکه کاملاً ارگانیک است دارای یک منبع تولید تجدید پذیر و پایدار است و می‌توان بدون آسیب رساندن به محیط زیست آن را از طبیعت برداشت نمود. این کود مزایای زیادی برای گیاهان مختلف دارد و یکی از بهترین کودهایی است که می‌توان بر روی انواع گیاهان استفاده نمود و به نتایج بسیار چشمگیر دست یافت، با این حال تا کنون توجه لازم به این کود نشده و مصرف آن به وسیله کشاورزان بسیار ناچیز است. جهت مشاوره و خرید محصول با شماره 09202909901 دکتر توفیقی تماس حاصل فرمایید.

کود جلبک دریایی چگونه تولید می‌شود؟

برای تهیه کود مایع جلبک دریایی، گونه‌های مختلف جلبک دریایی را شستشو داده، خشک نموده و آسیاب می‌کنند، سپس مواد آسیاب شده مورد فرآوری قرار می‌گیرند و در نهایت کود مایع جلبک دریایی به دست می‌آید که می‌توان از آن در محلول پاشی و یا مصرف خاکی استفاده نمود. برای تهیه کود جلبک دریایی از اسید و حلال‌ های سوزاننده استفاده نمی‌شود و محصول نهایی کاملاً ارگانیک و بدون ضرر است.

ترکیبات کود جلبک دریایی برای ریشه زنی، جوانه زنی و گلدهی

این کود دارای 17 اسید آمینه و هورمون های طبیعی رشد مانند اکسین، سیتوکنین، جیبرلین و بتایین است. کاربرد عصاره جلبکهای دریایی تحریک هورمون های رشد از جمله سایتوکینین و اکسین میباشد. اسید امینه بتایین در کود جلبک باعث افزایش مقاومت گیاه به تنشهای مختلف می شود. همچنین باعث افزایش سطح برگ، کلروفیل، بهبود جذب عناصر غذایی مانند پتاسیم، کلسیم و تعدیل pH خاک می گردد. این عصاره منبع فراوان پلی ساکاریدهای پیچیده است که موجب القای مقاومت در گیاه نسبت به تنشهای محیطی و تغذیه ای می شود.

کود جلبک دریایی تمام عناصر مورد نیاز گیاهان رو داراست که عبارتند از:

  1. نیتروژن

  2. پتاسیم

  3. سدیم

  4. فسفر

  5. گوگرد

  6. کلسیم

  7. آهن

  8. منیزیم

  9. مس

  10. روی

  11. ضد استرس

کود جلبک دریایی تمام عناصر مورد نیاز گیاهان رو داراست که عبارتند از:

مزایای استفاده از کود جلبک دریایی

  • جلبک دریایی دارای بیش از ۷۰ نوع ماده معدنی، ویتامین و آنزیم ارزشمند است که در ادامه تنها به تعداد انگشت شماری از مزایا و کاربردهای فراوان آن اشاره خواهیم نمود.

  • استفاده از جلبک دریایی در زمان کاشت می‌تواند باعث افزایش جوانه زنی گیاهان شود.

  • در صورتی که قلمه‌ها را در محلول رقیق شده جلبک دریایی قرار دهید ریشه دهی آن‌ها افزایش یافته و کشت قلمه‌ها با موفقیت بیشتری مواجه خواهد شد.

  • استفاده از جلبک دریایی در مراتع باعث افزایش جذب مواد غذایی، میزان پروتئین و کیفیت نهایی محصول می‌شود.

  • کود جلبک دریایی باعث افزایش جذب مواد غذایی از خاک شده و عملکرد محصول را بالا می‌برد.

  • در صورت استفاده از کود جلبک دریایی، مقاومت گیاهان در برابر سرما و یخ زدگی، بیماری‌ها و شرایط پرتنش، افزایش خواهد یافت.

  • جلبک دریایی با تقویت رشد گیاهان از هجوم آفات و بیماری‌ها به گیاهان جلوگیری می‌کند.

  • کودهای جلبک دریایی را می‌توان با خیال راحت در باغ‌های ارگانیک استفاده نمود و این کودها قادرند بسیاری از عناصر ریز مغذی را به صورت کلاته (بلافاصله در دسترس) در اختیار گیاهان قرار دهند.

  • کودهای جلبک دریایی (به ویژه به خاطر وجود آلژینات در جلبک دریایی)، تأثیر زیادی بر روی بهبود تهویه خاک دارند.

  • آلژینات‌ها با فلزات موجود در خاک واکنش نشان داده و پلیمرهای طولانی و متقاطع می‌سازند. این پلیمرها تجزیه خاک را بهبود بخشیده و در هنگام خیس شدن متورم شده و رطوبت را برای مدت طولانی حفظ می‌کنند.

اثرات مفید کود جلبک دریایی

مطالعات متعددی در دانشگاه های بزرگ سرار جهان، یافته های مختلفی در مورد اثرات مثبت جلبک دریایی به عنوان یک کود را به همراه داشته است که شامل موارد زیر می باشد .

1- بذرهایی در محلول حاوی کود جلبک دریایی خیسانده می شوند در مدت زمان کمتری شروع به جوانه زنی می کنند ، توده ریشه ای بزرگتری دارند و علاوه بر تولید گیاهچه های قوی میزان بیششتری از آن ها به رشد خود ادامه خواهند داد. همچنین خیساندن ریشه ها در این محلول از ایجاد شوک حاصل از انتقال نشاء جلوگیری کرده و سرعت رشد ریشه را افزایش میدهد.

2- گیاهانی که با کود جلبک دریایی تغذیه شده اند عملکرد بهتری داشته اند برای مثال هر یک گیاه شمعدانی تعداد گل بیشتری تولید کرد، دانه های انگور شیرین تر ، گل میمون رشد بیشتری پیدا کرد و عملکرد خیار به میزان 40% افزایش یافت (میوه ها کمتر دچار پوسیدگی و نرم شدگی شدند.)

استفاده از جلبک‌ها به‌ عنوان کود

استفاده از جلبک‌ها به‌عنوان کود به قرن نوزده باز می‌گردد که برای اولین بار به‌وسیله ساحل‌نشینان مورد استفاده قرار گرفت. اهمیت جلبک‌های دریایی به علت دارا بودن عناصر مغذی از قبیل ازت، فسفر، پتاسیم و برخی از عناصر مورد نیاز گیاهان و همچنین به دلیل وجود میزان بالای فیبر در آن است که در بهبود خواص فیزیکی و شیمیایی و بیولوژیکی خاک، از قبیل افزایش ظرفیت تبادل کاتیونی و بهبود ظرفیت نگهداری آب، تعدیل pH و غیره نقش مهمی دارد. جلبک‌ها به خاطر دارا بودن میزان بالای فیبر از یک‌ طرف نقش مهمی در نرم کردن بافت خاک و حفظ رطوبت دارند و از طرف دیگر به‌علت دارا بودن مواد معدنی و عناصر کمیاب توجه زیادی را به خود جلب کرده‌اند. مطالعات مختلف علمی ثابت کرده است که کارایی این محصولات به‌طور گسترده‌ای در علوم و صنعت باغبانی مورد استقبال قرار گرفته است، به‌طوری‌که بعد از استفاده از این فرآورده‌ها، افزایش محصول، افزایش جذب مواد غذایی خاک، افزایش مقاومت به آفات خاص، افزایش جوانه‌زنی بذر و مقاومت در مقابل یخ‌زدگی را در پی داشته است. جلبک‌ های دریایی به علت داشتن فسفر، پتاسیم و برخی از عناصر در بسیاری از مناطق ساحلی به‌عنوان کود بیولوژیکی مورد استفاده قرار می‌گیرند. برخی از این جلبک‌ها را با مواد آلی دیگر مخلوط می‌کنند و برای حاصل‌خیزی خاک به کار می‌برند و تعدادی دیگر را مستقیماً به زمین کشاورزی اضافه می‌نمایند و اجازه می‌دهند به‌مرور زمان پوسیده و مواد آن‌ها جذب خاک شود. برخی از موارد استفاده از جلبک‌ها به‌عنوان کود در موارد زیر آورده شده است. جهت مشاوره و خرید محصول با شماره 09202909901 دکتر توفیقی تماس حاصل فرمایید.

استفاده از جلبک‌ها به‌ عنوان کود

جلبک دریایی- کود جلبک دریایی- فروش جلبک دریایی- خرید جلبک دریایی- قیمت فروش جلبک دریایی- قیمت خرید جلبک دریایی- فروش کود جلبک دریایی- قیمت فروش کود جلبک دریایی- قیمت خرید کود جلبک دریایی- خرید کود جلبک دریایی- مزایای جلبک دریایی- خواص جلبک دریایی- کاربرد جلبک دریایی- جلبک دریایی باکیفیت- جلبک دریایی مرغوب- فروش جلبک دریایی مرغوب- فروش جلبک دریایی باکیفیت



نظرات

loader

لطفا شکیبا باشید ...