خرید سنگ
to top

مراحل اخذ پروانه بهره برداری بهداشت


588
زمان مطالعه: 5 دقیقه, 59 ثانیه

پروانه بهره برداری بهداشت- پروانه بهداشت- اخذ پروانه بهداشتی- اخذ پروانه- پروانه بهداشتی- مجوز بهداشت- مجوز بهره برداری بهداشت- مجوز بهره برداری بهداشتی- جواز بهره برداری بهداشتی- جواز بهره برداری بهداشتی مواد غذایی- جواز- مجوز بهداشت مواد غذایی



چگونه اخذ پروانه بهره برداری بهداشتی مواد غذایی

پروانه بهره برداری بهداشت- پروانه بهداشت- اخذ پروانه بهداشتی- اخذ پروانه- پروانه بهداشتی- مجوز بهداشت- مجوز بهره برداری بهداشت- مجوز بهره برداری بهداشتی- جواز بهره برداری بهداشتی- جواز بهره برداری بهداشتی مواد غذایی- جواز- مجوز بهداشت مواد غذایی

پروانه بهره برداری بهداشت به جواز و موافقت نامه هایی گفته می شود که وزارت بهداشت و درمان (سازمان غذا و دارو) برای فعالیت تولیدی پس از صدور پروانه تولید از مراجع ذیصلاح همچون سازمان صنعت و معدن ،تجارت (سازمان صنایع)، سازمان جهاد کشاورزی ، وزارت سازمان تعاون(اداره کار)، مجمع امور صنفی، اتحادیه ها و غیره صادر می کند و در واقع پروانه بهره برداری بهداشت مجوزی می باشد که کلیه موارد بهداشتی در روند سلامت محصول را درنظر داشته و بدان می پردازد. به عبارت دیگر به مجوزی اطلاق میشود که پس از صدور پروانه بهره برداری از وزارت صنایع یا جهاد کشاورزی و براساس ضوابط مربوطه، توسط دانشگاههای علوم پزشکی صادر می شود. پروانه بهره برداری درصورت داشتن شرایط وضوابط از نظر تجهیزات وامكانات وپس ازصدور پروانه تاسیس صادر میگردد. پروانه بهره برداری بهداشت هم به صورت حقیقی و هم به صورت حقوقی صادر می گردد. اصولا پروانه بهره برداری بهداشت هم به صورت حقیقی و هم به صورت حقوقی برای نام تجاری محصول صادر می گردد نه برای شرکت و نه برای نام حقیقی اشخاص. پروانه بهره برداری بهداشت در حالت کلی موافقت نامه ای است که محصولاتی که نیاز به بازرسی بهداشتی دارند می بایست قبل از تولید آن را اخذ نمایند. جهت مشاوره و پروانه بهره برداری بهداشت با شماره تماس 09202909907 خانم ناسوتی تماس حاصل فرمایید.

مراحل صدور پروانه بهره برداری بهداشتی مواد غذایی

پس از آنکه مجوز تولید اخذ گردیده می بایست به معاونت بهداشتی یا شبکه بهداشت یا سازمان غذا و دارو مراجعه نموده مدارک لازمه که در ذیل به آن اشاره می گردد را به کارشناس مربوطه تحویل داد. کارشناس پس از بررسی، قرار بازرسی از محل و تجهیزات خط تولید را می گذارد، در صورت مناسب بودن و تکمیل مدارک کلیه مدارک را به کمیسیون می فرستند. ولی معمولا چندین بار بازرسی جهت رفع نواقص صورت می گیرد. پس از تائید کارشناس، پروانه بهره برداری بهداشت صادر می گردد.

مدارک لازم جهت اخذ پروانه بهره برداری بهداشت (افراد حقیقی و حقوقی)

  • کلیه مدارک شرکت از جمله اساسنامه ،شرکت نامه، تقاضانامه، اظهارنامه و...

  • کلیه مدارک هویتی از قبیل کارت ملی ، شناسنامه ، پایان خدمت

  • کلیه مدارک اعضاء هیئت مدیره ، مدیرعامل و صاحبان امضاء مجاز

  • علامت تجاری به همراه روزنامه و آگهی تصدیق علامت تجاری (برند)

  • پروانه مسئول فنی (جهت اخذ پروانه بهره برداری و بهداشت بنابر کالاهای درخواستی می بایست یک نفر با رشته تحصیلی مرتبط به سازمان معرفی گردد و پروانه مسئول فنی پروانه بهره برداری بهداشت را اخذ نماید)

  • واریز فیش های مربوطه

  • تکمیل فرم ها و پرسش نامه های مروط به سازمان غذا و دارو

  • بستن قرارداد با آزمایشگاه همکار مورد تائید سازمان غذا و دارو

  • طراحی اتیکت و برچسب و بسته بندی محصول

  • تحویل فرم های PSPS

  • تحویل فرم های gmp بهداشتی

  • آزمایش محصول

  • تکمیل کلیه مراحل سازمان غذا و دارو جهت اخذ پروانه بهره برداری بهداشت

* پروانه بهره برداری بهداشت برای یک شرکت و تمامی محصولات آن شرکت یک بار اخذ می گردد. یک کارخانه تولیدی زمانی مجوز تولید و پخش محصول خود را میگیرد که پروانه بهره برداری بهداشت را اخذ نماید. جهت مشاوره و پروانه بهره برداری بهداشت با شماره تماس 09202909907 خانم ناسوتی تماس حاصل فرمایید.

مدارک لازم جهت اخذ پروانه بهره برداری بهداشت (افراد حقیقی و حقوقی)

شناسه نظارت کارگاهی بهداشت

از دیگر اسامی پروانه بهره برداری بهداشت، پروانه بهره برداری شناسه نظارت کارگاهی می باشد؛ این نوع شناسه نظارت کارگاهی بهداشت معمولا برای کارگاه ها صادر می گردد و برای کسانی صادر می گردد که از اتحادیه ها یا مشاغل خانگی مجوز دریافت می نمایند.

  • مدارک موردنیاز جهت اخذ شناسه نظارت کارگاهی بهداشت نیز دقیقا مانند مدارک موردنیاز جهت اخذ پروانه بهره برداری بهداشت می باشد.

  • شناسه نظارت کارگاهی بهداشت معمولأ مقیاس کوچکتر پروانه بهره برداری بهداشت می باشد ولی تقریبا همان اعتبار را داراست.

  • تنها محدودیت شناسه نظارت کارگاهی بهداشت این می باشد که برای تولید همه نوع محصولات صادر نمی گردد و تنها لیستی از محصولات را که سازمان غذاودارو اعلام می نماید را در بر می گیرد.

اقدامات و نکات لازم جهت ثبت مبنع بهره برداری واحد در سامانه TTAC

۱-لازم به ذکر است پروانه ثبت منبع جایگزین پروانه بهره برداری بهداشت می باشد و کلیه کارخانجات و شرکتها و کارگاهها موظف به ثبت سامانه TTAC می باشند.

۲-ثبت نام مدیرعامل ومسئول فنی در سایت TTAC قسمت عضویت(سامانه اشخاص حقیقی و حقوقی) و تکمیل و تایید اطلاعات الزامی می باشد.

۳-مسئول فنی باید احراز صلاحیت نهایی شده باشد و از طریق کارتابل مدیرعامل کارت فعالیت دریافت نموده باشد.

۴-واحد تولیدی باید از طریق کارتابل مدیرعامل به طور دقیق اطلاعات پروفایل و اطلاعات شعب و بخصوص جانمایی روی نقشه را تکمیل نموده باشد در غیر اینصورت امکان ثبت منبع و بررسی وجود ندارد.

۵-کلیه واحدهایی که دارای پروانه بهره برداری بهداشت می باشند یا جدیداً درخواست پروانه دارند باید از این طریق اقدام نمایند و نیازی به اخذ پروانه بهره برداری فیزیکی وزارت بهداشت نیست.

۶-کلیه واحدهای تولیدی مواد غذایی و آشامیدنی(صنعتی و کارگاهی)، پلیمری، مقوا بهداشتی، سموم وضد عفونی کننده و وسایل کودک، انبارهای مواد غذایی، پخش های مواد غذایی وکیترینگ ها موظفند از طریق ثبت منبع غذایی اقدام نمایند.

۷-واحدهای تولیدی مواد آرایشی و بهداشتی و سلولزی(صنعتی و کارگاهی) انبارها و پخش آرایشی از طریق ثبت منبع آرایشی اقدام نمایند.

۸-جهت ورود و ثبت نام از طریق سایت TTAC می بایستی گزینه IRC اقدام شود.

۹-نام کاربری و رمز عبور ورود در سامانه همان رمز کاری مسئول فنی می باشد که از طریق تلفن همراه به صورت پیامک دریافت شده است.

۱۰-با رمز شخصی کارتابل مسئول فنی و مدیر عامل که از طریق گزینه عضویت وارد سامانهTTAC می شود امکان ثبت منبع وجود ندارد.

۱۱-در صورت عدم دسترسی به رمز کاری ابتدا نام کاربری کاری خود را در قسمت فعالیت ها در کارتابل مسئول فنی یا پروانه ها در اطلاعات شعب کارتابل مدیر عامل اخذ و سپس در گزینه IRC رمز آن را بازیابی نمایید.

۱۲-هنگام ورود رمز و نام کاربری دقت نمایید در سیستم ذخیره نباشد و با زدن دکمه خروج و ورود به صفحه رمز دستی وارد نمایید.

۱۳-درکارتابل مدیرعامل قسمت اطلاعات شعب باید یک شعبه کارخانه و کارگاه تعریف شده باشد و مسئول فنی از شعبه دفتر مرکزی به این شعبه انتقال یابد.

۱۴-نام واحد در کارتابل مدیرعامل قسمت پروفایل و اطلاعات شعب باید با مجوز اولیه مطابقت داشته باشد و از نام گذاری به اسم نام تجاری واحد خودداری نمایید.

فرم های لازم مورد نیاز ثبت منبع بهره برداری

فرم های مربوطه زیر متناسب با صنعت بایستی بر روی سربرگ شرکت چاپ شده و پس از تکمیل توسط مدیرعامل و مسئول فنی مهر و امضا شده و شماره و تاریخ گردد و سپس اسکن شود.

  • فرمPMF کارخانجات غذایی
  • فرم PMF کارگاه های غذایی

جهت مشاوره و پروانه بهره برداری بهداشت با شماره تماس 09202909907 خانم ناسوتی تماس حاصل فرمایید.

 فرم های لازم مورد نیاز ثبت منبع بهره برداری

پروانه بهره برداری بهداشت- پروانه بهداشت- اخذ پروانه بهداشتی- اخذ پروانه- پروانه بهداشتی- مجوز بهداشت- مجوز بهره برداری بهداشت- مجوز بهره برداری بهداشتی- جواز بهره برداری بهداشتی- جواز بهره برداری بهداشتی مواد غذایی- جواز- مجوز بهداشت مواد غذایی



نظرات

loader

لطفا شکیبا باشید ...