خرید سنگ
to top

بهترین شرکت های فنرسازی کشور


439
زمان مطالعه: 9 دقیقه, 12 ثانیه

فنر فشاری- تولید فنر فشاری- فنر استیل- تولید فنر استیل- فنر ماشین- تولید فنر ماشین- فنر موتور- تولید فنر موتور- فنر ماشین آلات صنعتی- تولید فنر ماشین آلات صنعتی- فنر کششی- تولید فنر کششی- فنر فرم دار- تولید فنر فرم دار- فنر فولادی- تولید فنر فولادی



صنعت فنرسازی و کاربردهای بی شمار آن

فنر فشاری- تولید فنر فشاری- فنر استیل- تولید فنر استیل- فنر ماشین- تولید فنر ماشین- فنر موتور- تولید فنر موتور- فنر ماشین آلات صنعتی- تولید فنر ماشین آلات صنعتی- فنر کششی- تولید فنر کششی- فنر فرم دار- تولید فنر فرم دار- فنر فولادی- تولید فنر فولادی

هر جسمی که دارای خاصیت ارتجاعی یا کشسان باشد فنر نامیده میشود. یعنی اگر جسمی چه در فاز جامد یا مایع یا گاز پس از بارگذاری تغییر شکل دهد و پس از برداشتن بار به حالت اولیه بازگردد فنر نام دارد. بنابراین هر فنر دارای سه کمیت فیزیکی شامل نیرو یا بار وارده بر آن F، مقدار تغییر شکل x، و سختی فنر k که خاصیت ارتجاعی فنر را نشان میدهد، میباشد. فنر، وسیله ای برای ذخیره سازی انرژی مکانیکی است. که معمولا آن را در تمام دستگاه ها از کالاهای مصرفی گرفته تا تجهیزات صنعتی سنگین میتوان یافت.

تاریخچه فنرسازی

از نظر تاریخی، فنرسازی و استفاده از فنر به سال های قبل بر میگردد. فنرهای ساده و غیر پیچشی در طول تاریخ وجود داشته اند اما فنرهای پیچشی با پیشرفت بشریت و با روند استفاده انسان ها از فلز و پیشرفت در صنعت فلز کاری به تولید انبوه رسیدند و در اوایل قرن پانزدهم گسترش یافتند. تا اینکه در اوایل قرن هجدهم بر اثر انقلاب صنعتی، تکنولوژی ساخت انواع فنر نیز ایجاد شد.

انواع فنر بر اساس حالت ماده

  • فنرهای فولادی

این نوع فنر از فولادهایی با آلیاژ منگنز، سیلیسیوم، کروم و غیره می باشد.

فنرهای فولادی به صورت شمشی و مارپیچی و پیچشی در تعلیق خودروها به کار می رود.

  • فنرهای غیر فولادی شامل

  • فنرهای مکانیکی

  • فنرهای هوایی یا پنیوماتیک

  • فنرهای روغنی یا هیدرولیک

  • فنرهای گازی

  • فنرهای لاستیکی

انواع فنر بر اساس مقدار تغییر شکل

  • فنرهای خطی F=k.x

  • فنرهای سخت شونده

  • فنرهای نرم شونده

مهمترین کاربرد فنرهای صنعتی در صنایع مختلف

فنرها در تمامی صنایع به نوعی کاربرد دارند. به همین دلیل انواع مختلفی از فنر تولید می شود تا مناسب استفاده برای صنایع و قطعات مختلف باشد. با توجه به متفاوت بودن موارد استفاده فنرها، شکل های متفاوتی از فنر تولید می شود که کارایی بهتری در وسایل مختلف داشته باشند. بسیاری از این تجهیزات صنعتی، بدون فنر کارایی خود را نخواهند داشت. تقسیم بندی فنرها بر اساس نوع ساخت و شکل آن ها انجام می شود. بر اساس نوع ساخت، فنرها به دو دسته کلی مارپیچی و پیچشی تقسیم می شوند که با توجه به نوع کاربرد و شکل آن ها به نام فنر کششی، فنر فشاری، فنر مفتولی وغیره نیز شناخته می شوند.

  • کاربرد فنر در قفل درب ها

یکی از مواردی که کاربرد فنرهای فشاری در آن لازم و رایج می باشد، قفل درب ها است. استفاده از فنر در قفل درب ضروری است و از حدود دویست سال پیش تا کنون، این قطعه در قفل درب ها مورد استفاده قرار می گیرد. فنر به کار رفته در قفل، موجب می شود که قفل را کلید مخصوص آن باز کند.

  • کاربرد فنر در تجهیزات پزشکی

انواع فنرهای صنعتی در شکل ها و اندازه های مختلف، در تجهیزات و ابزار پیچیده پزشکی از قبیل دستگاه های آندوسکوپی، ابزار ارتوپدی و جراحی، پمپ های پریستالتیک، دستگاه های استنشاقی، ویلچر و… به کار می رود. فنرها بر اساس معیار مقاومت و میزان تحملی که دارند، در ابزار مختلف پزشکی مورد استفاده قرار می گیرند. به عنوان مثال، در دستگاه های جراحی دستی از فنرهایی که میزان تحمل بالایی دارند، استفاده می شود. فنرهای فشاری، کششی و فنرهای چرخشی از انواع فنرهای پرکاربرد در صنعت پزشکی می باشد. در دستگاه هایی مانند منگنه جراحی که نیاز به اعمال فشار وجود دارد، از فنرهای فشاری استفاده می شود. در مواردی مانند برانکارد و چراغ های جراحی بیشتر از فنرهای کششی استفاده می شود. در دستگاه هایی هم که به حرکت چرخشی و ایجاد خمش نیاز باشد، فنر چرخشی به کار می رود.

  • استفاده از فنر در لوازم خانگی

لوازم برقی خانگی از جمله مواردی هستند که انواع فنرهای صنعتی در آن ها به کار می رود. همه ما روزانه نیاز مبرمی به وسایلی مانند یخچال، ماشین لباس شویی، جاروبرقی و… پیدا می کنیم. همه این لوازم به کمک فنرها می توانند نیازهای ما را بر طرف ساخته و در زندگی روزمره مورد استفاده قرار بگیرند. فنر با ایجاد مقاومت به باز و بسته شدن در یخچال و ماشین لباسشویی کمک می کند. همچنین استفاده از فنر در ماشین لباسشویی سبب می شود تا مخزن این دستگاه به حالت تعلیق درآید و به حفظ تعادل آن در زمان کار کردن دستگاه و چرخش آن کمک می کند.

  • استفاده از فنرها در صنعت هوافضا

صنعت هوافضا از جمله صنایعی است که کاربرد فنرهای صنعتی در آن حیاتی است. فنرها اجزایی هستند که هواپیماها و ماهواره ها بدون کاربرد این قطعات هرگز نمی توانند عملکرد خاص خود را داشته باشند. برای تولید فنر های کاربردی در هواپیماها و ماهواره ها به دلیل شرایط جوی و برای اطمینان از دوام و پایداری قطعه از مواد مقاوم مانند فولاد ضد زنگ استفاده می شود. انواع مختلفی از فنرها در صنعت هوافضا به کار گرفته می شوند. قطعات به کار رفته در سیستم هواپیما از جمله فنرها از حساسیت خاصی برخوردار است. فنر هم از اجزای اصلی این سیستم به شمار می رود که رعایت استانداردهای لازم در تولید و ساخت آن بسیار ضروری می باشد. با توجه به میزان فشارها و نیروهایی که بر فنر اعمال می شود و با توجه به شرایط جوی، فنر مناسب و مقاوم باید به کار رود. انواع متنوعی از فنرهای پیچشی، فشاری و کششی در قطعات مختلف هواپیما از جمله چرخ ها، درب ها، پره های فن، و… به کار می رود. استفاده از فنر در صندلی ها از رایج ترین کاربردهای آن در هواپیما به شمار می رود. همچنین استفاده از فنر در کمدهای سقفی نیز از موارد کاربردی این قطعه می باشد. وجود فنر در این بخش از هواپیما کمک می کند تا استانداردهای لازم حفظ شود و استفاده از آن در حین پرواز بدون خطر باشد. درب های هواپیما نیز از مواردی است که جهت حفظ ایمنی از فنرهایی با کیفیت بالا و مناسب در آن به کار گرفته می شود.

  • کاربرد فنر در صنایع پتروشیمی

طیف وسیعی از فنرها در صنایع پتروشیمی مورد استفاده قرار می گیرند. در این صنعت عظیم تجهیزات و ماشین آلات بسیاری به کار گرفته می شوند که در شرایط دمایی بالا و محیط های سخت و خورنده قرار دارند. فنرهای به کار رفته در این تجهیزات باید از مقاومت بالایی برخوردار باشد. تولید فنرهای مورد استفاده در صنعت پتروشیمی اغلب از آلیاژهای نیکل یا کبالت صورت می گیرد تا از خواص مکانیکی و مقاومت خوبی برخوردار باشد و از خرابی و زنگ زدن آن ها جلوگیری به عمل آید. یکی از مهم ترین استفاده هایی که فنر در صنعت پتروشیمی دارد، به استخراج نفت مربوط می شود. در حین حفاری و استخراج نفت به کمک فنر می توان سرعت کار را کنترل و پیش بینی نمود. در سیستم های مکانیکی دکل های نفتی نیز از انواع مختلف فنرها استفاده می شود.

  • کاربرد فنر در صنعت الکترونیک

در بسیاری از لوازم الکترونیکی مانند تلوزیون و رایانه استفاده از فنرهای صنعتی کاربرد گسترده ای دارد. انواع فنرهای فشاری، پیچشی، کششی و… در این صنعت به کار می رود. از جمله کاربردهای فنر در صنعت الکترونیک می توان به استفاده از آن به عنوان نگهدارنده باتری اشاره کرد. فنرها در بسیاری از تجهیزات مانند چاپگرها، رایانه و… وجود دارند و به کارکرد بهینه آن کمک می کنند. دستگاه های خودپرداز نیز با وجود فنر امکان انتقال اسکناس ها را به دست افراد می یابند. لرزش گوشی موبایل نیز با کمک فنر فراهم می شود.

فنرسازی

به صنعتی که به طراحی و تولید فنر می پردازد، صنعت فنرسازی گفته می شود. در فنرسازی برای شکل دادن به فلز و ساخت فنرهای فرمینگ ابتدا بایستی فلز مورد نظر را خم نمود که این عمل توسط دستگاه خم کننده فنر انجام می گردد. روند کار این دستگاه به این صورت است که سیم های فلزی به وسیله غلتک ها هدایت می شوند و با خم کردن سیم ها، فنرهای فرمینگ شکل می گیرند.

مشخصات فنی دستگاه خم کننده فنر

در این دستگاه ها سر ابزار می تواند تا ۳۶۰ درجه بچرخد و به واسطه همین قابلیت می توانید فرم های مختلفی را به فنر خود بدهید.

  • دارای سنسورهای زاویه ای

  • دارای اسلایدهای پنوماتیک

  • ویژگی قدرت اختیاری De Coiler

  • قابلیت چرخ دستی برای تنظیم

  • دارای سنسور چک کردن سیم

  • امکان استفاده آسان

  • بخش نگهدارنده سیم قوی

دستگاه سیم پیچ

دستگاه سیم پیچ یکی از متداول ترین و پرکاربرد ترین دستگاه هایی است که برای ساخت فنر مورد استفاده قرار می گیرد.

دستگاه فرمینگ (شکل دهنده ی فنر)

دستگاه فرمینگ دارای ۶ تا ۸ غلتک است که از آن ها برای فرم دادن به فنر و ساخت فنر فشاری، پیچشی و … استفاده می شود. این دستگاه که یک دستگاه کامل در فنرسازی به حساب می آید محدوده وسیعی از کویل ها و خمیدگی های کنترل شده CNC را ارائه می دهد.

جنس فلز ساخت فنر

از رایج ترین فلزاتی که در فنر سازی برای ساخت سیم فنر استفاده می شود می توان موارد زیر را نام برد:

  • سیم لخت کشیده شده

  • سیم حرارت داده شده با روغن

  • کروم – وانادیوم

  • کروم سیلیکون

  • سیم موسیقی

  • فولاد ضد زنگ

  • فسفر برنز/ برنج

جنس فلز ساخت فنر

شرکت فنر سازی شاهین فنر

شرکت های فنر سازی زیادی در ایران مشغول به فعالیت هستند که بر اساس معیارهای مختلفی می توان آن ها را دسته بندی نمود. مسلمأ بکارگریری نیروی آموزش دیده و ماهر، برخورداری از تیم کارشناسی تخصصی، جنس مواد بکار گرفته شده برای ساخت انواع فنرهای با کیفیت، استفاده از دستگاه های بروز در معرفی یک شرکت کارآمد و معتبر بسیار حائز اهمیت است. شرکت فنرسازی شاهین فنر با بهره گیری از متخصصان حوزه صنعت و استفاده از بهترین جنس متریال و بهترین دستگاه های بروز دنیا، یکی از بهترین شرکت های فنر سازی کشور می باشند. این شرکت قابلیت و توانایی تولید انواع فنرهای فشاری، کششی، فرم دار، فولادی، تسمه ای، آهن، استیل و........ در سایز و ابعاد دل خواه با پیشرفته ترین دستگاه های تمام اتوماتیک را داشته و در تمامی حوزه های زیر فعالیت دارد و آماده عقد قرارداد با شرکت ها و قطعه سازان مختلف در اقصی نقاط کشور می باشد.

  • تولید کننده انواع فنرهای ماشین آلات صنعتی با دستگاههای تمام اتوماتیک

  • تولیدکننده انواع فنرهای ماشین خودرو و موتور با دستگاههای تمام اتوماتیک

  • تولیدکننده انواع فنرهای ماشین آلات کشاورزی با دستگاههای تمام اتوماتیک

  • تولید کننده انواع فنرهای لوازم خانگی و اسباب بازی با دستگاههای تمام اتوماتیک

  • تولیدکننده انواع فنرهای لول، فولادی، مسی و استیل با دستگاههای تمام اتوماتیک

لیست محصولات تولید شده توسط شرکت فنرسازی شاهین فنر

لیست محصولات تولید شده توسط شرکت فنرسازی شاهین فنر

فنر فشاری- تولید فنر فشاری- فنر استیل- تولید فنر استیل- فنر ماشین- تولید فنر ماشین- فنر موتور- تولید فنر موتور- فنر ماشین آلات صنعتی- تولید فنر ماشین آلات صنعتی- فنر کششی- تولید فنر کششی- فنر فرم دار- تولید فنر فرم دار- فنر فولادی- تولید فنر فولادی



نظرات

loader

لطفا شکیبا باشید ...