خرید سنگ
to top

تولید خاک مرغوب زاموفیلیا سهیم شو


2713
زمان مطالعه: 4 دقیقه, 38 ثانیه

خاک برگ- فروش خاک برگ- خرید خاک برگ- قیمت خاک برگ- انواع خاک برگ- کاربرد خاک برگ- خاک زاموفیلیا سهیم شو- خاک زاموفیلیا



تولید خاک مرغوب زاموفیلیا سهیم شو

خاک برگ- فروش خاک برگ- خرید خاک برگ- قیمت خاک برگ- انواع خاک برگ- کاربرد خاک برگ- خاک برگ مرغوب- خاک برگ گیاهان آپارتمانی- گیاهان زینتی- گیاهان آپارتمانی- خاک گیاهان زینتی- خاک گیاهان آپارتمانی- خاک زاموفیلیا سهیم شو- خاک زاموفیلیا

همانطور که از نام خاک برگ پیداست، این خاک در واقع یکی از انواع کود های گیاهی است که از برگ گیاهان حاصل می شود. برگ و بقایای گیاهان، برگ درختان و بقایای گیاهی موجود در خاک توسط میکروارگانیسم های خاک به مرور زمان پوسیده می شوند و پس از گذشت چندین ماه خاک برگ حاصل می شود. در شرایط عادی پس از گذشت 7 الی 10 ماه خاک برگ قابل استفاده خواهد بود. اما هرچه زمان می گذرد و مواد عالی بیشتر به معدنی بیشتر تجزیه می شوند، خاک برگ حاصله نیز مرغوب تر می شود. می توان گفت برای تولید خاک برگ ایده آل به 4-3 سال زمان نیاز دارد. خاک برگ به دلیل سبک و قابل نفوذ بودنش، تهویه کننده بسیار با ارزشی برای خاک به حساب می آید و بستری مناسب جهت رشد گیاهان زینتی فراهم می آورد. خاک برگ ها انواع مختلفی داشته که به لحاظ خواص فیزیکی و شیمیایی متفاوت می باشند. در واقع تفاوت در انواع مختلف خاک برگ ها ناشی از متفاوت بودن نوع گیاهی است که از برگ آن، خاک برگ تهیه شده است.

کاربرد خاک برگ

از خاک برگ به همراه کوکوپیت برای پرورش ارکیده استفاده می شود.

از خاک برگ کود به همراه خاک لوم برای رشد سرخس گلدان ها استفاده می شود.

خاک برگ یک کود آلی و ایده آل برای درختان بونسای است.

خاک برگ به همراه پیت ماس، کمپوست، ماسه و خاک، ترکیبی عالی برای کاکتوس ها و ساکولنت ها است.

و همچنین مخلوط از خاک برگ به همراه خاک مرغوب بدون آفات بهترین نوع خاک برای کاشت انواع سبزیجات گیاهان و حتی نهال ها است.

خاک برگ سهیم شو

شرکت سهیم شو با بیش ازده سال سابقه، تولید کننده انواع بسترکشت، خاک نشاء، خاک برگ، خاک و کود آماده کشت و خاک انواع گل های آپارتمانی است. انواع خاک های تخصصی گل های آپارتمانی تولید شرکت خاک پگاه شامل زاموفیلیا، سانسوریا، بونسای، کاکتوس، بنفشه آفریقایی، ارکیده.... است. در این شرکت بسته بندی پرلیت، لیکا کشاورزی، کوکوپیت، پیت ماس صورت می گیرد. خاک گلدان سهیم شو بسترکشت مخصوص گل های آپارتمانی بسیارسبک بوده وداری زهکش بالاست. خاک برگ سهیم شو تمامی استانداردهای مورد نظر یک خاک برگ عالی را دارا می باشد که عبارتند از:

  • خاک برگ یک بستر کشت بسیار مناسب برای کاشت و نگهداری انواع گیاهان آپارتمانی و زینتی می باشد.

  • عنصر تشکیل دهنده و اصلی خاک برگ، برگ و دمبرگ گیاهان پوسیده است که طی فرآیند تجزیه در زیر زمین تشکیل می گردد.

  • خواص خاک برگ برای گیاهان از لحاظ مواد ماکرو و میکرو چندان نمی باشد.

  • در واقع خاک برگ ها دارای ارزش غذایی بالایی برای گیاهان نیستند ولی برای سبک کردن خاک و بهبود زهکشی خاک استفاده می‌شود.

  • در خاک با زهکشی مناسب آب اضافی باقی نمی‌ماند. آب اضافی در خاک معمولاً باعث پوسیدگی ریشه و انتقال پوسیدگی به تنه گیاه خواهد شد.

  • در خاک باید هوا نیز در جریان باشد. ریشه‌ها نیز برای بقا به جریان هوا تا حدودی نیاز دارند. خاک‌های سنگین هم زهکشی مناسبی برای آب ندارند و هم جریان هوا در آن به خوبی انجام نمی‌شود.

  • خاک برگ سهیم شو از کمپوست آلی گیاهی و بصورت کاملأ ارگانیک عرضه می گردد.

  • خاک برگ سهیم شو طی یک فرآیند چندین ساله تجزیه شده است که یکی از مهمترین فاکتورها در مرغوبیت محصول نهائی می باشد.

خاک زاموفیلیا سهیم شو

زاموفیلیا به خاکی با زهکشی بالا نیاز دارد که آب را از خود به خوبی عبور دهد. زیرا ماندگاری آب اضافی حاصل از آبیاری موجب پوسیدگی ساقه‌های زیرزمینی (ریزوم ) و ریشه های آن می شود. از انواع مخلوطهای خاکی سبک می توان استفاده کرد. برای زاموفیلیا می توان از ترکیب خاک معمولی + خاک برگ + شن و یا کوکوپیت + پرلایت + شن استفاده کرد. بهترین ترکیب خاک برای زاموفیلیا 60 درصد کوکوپیت + 30 درصد پیت ماس و 10 درصد پرلیت می باشد (فقط در هنگام خرید کوکوپیت حتما به این نکته مهم توجه داشته باشید که EC آن 0/5 باشد تا هم آبیاری گیاه دچار مشکل نشود و هم استفاده از کود مخصوص زاموفیلیا بالاترین راندمان خود را داشته باشد.) در ترکیب خاک مخصوص زاموفیلیا برگ خرد شده، زغال، پوسته بادام زمینی، ورمی کمپوست، کمپوست چای وجود دارد. ph مناسب این گیاه که در ترکیب خاک در نظرگفته شده اسیدی می باشد .برای تأمین خاک مناسب زاموفیلیا معمولا ترکیب خاک­‌های کاکتوس پیشنهاد می‌­شود. خاک­‌های مخصوص کاکتوس سبک بوده و زهکش مناسبی دارد که از عوامل مورد نیاز گیاه زاموفیلیاست. اگر تجربه ترکیب خاک رو ندارید پیشنهاد میکنم از خاک های آماده استفاده کنید. بهترین راه خرید خاک آماده و بسته بندی شده است.

انواع بسته بندی های خاک زاموفیلیا سهیم شو

خاک زاموفیلیا سهیم شو در قالب بسته بندی های: چهارلیتر، هشت لیتر، دوازده لیتر، بیست لیتر، سی لیتر و چهل لیتر و در اندازه های: ۲۵×۴۰، ۳۰×۵۰ و ۴۰×۵۰سانتیمتر عرضه می شود. بسته بندی های موجود پلاستیک دسته دار ۴لیتر۲۵در۴۰، ۸لیتر۳۰در۵۰ و ۱۲لیتر۴۰در۵۰ قابل عرضه به شما مشتریان عزیز می باشد.

انواع بسته بندی های خاک زاموفیلیا سهیم شو

خاک برگ- فروش خاک برگ- خرید خاک برگ- قیمت خاک برگ- انواع خاک برگ- کاربرد خاک برگ- خاک برگ مرغوب- خاک برگ گیاهان آپارتمانی- گیاهان زینتی- گیاهان آپارتمانی- خاک گیاهان زینتی- خاک گیاهان آپارتمانی- خاک زاموفیلیا سهیم شو- خاک زاموفیلیا



نظرات

loader

لطفا شکیبا باشید ...