خرید سنگ
to top

جاماندگان بسته حمایتی اردیبهشت چکار کنند؟


777
زمان مطالعه: 4 دقیقه, 13 ثانیه

شب گذشته بیشتر خانوارها به مناسبت گرانی و تغییر قیمت ها، یارانه ۳۰0 هزار تومانی و برخی یارانه ۴۰۰ هزار تومان دریافت کردند. این یارانه ساعت ۲۴ به حساب سرپرستان خانوار واریز شد. اما تعدادی خانوار و خانواده هایی هستند که مشمول این یارانه بودند، اما برای آنها واریز نشده است. جاماندگان برای پیگیری و استعلام علت عدم واریز یارانه چکار کنند؟



چرا بسته حمایتی اردیبهشت برای من واریز نشد؟!!!

یارانه- بسته حمایتی- بسته حمایتی دولت- یارانه حمایتی- طرح مردمی سازی یارانه - عادلانه کردن یارانه- یارانه بگیر- دهک های جامعه- دهک پایین- یارانه دهک پایین- اعترلض عدم واریز- استعلام یارانه- واریز نشدن یارانه

‌بسته حمایتی کمک مالی است که از سوی دولت به افراد کم درآمد داده می شود. این بسته های حمایتی به صورت نقدی و گاهی پنهان برای مردم در نظر گرفته می شود. ابراهیم رئیسی در زمان مبارزات انتخاباتی وعده افزایش یارانه معیشتی را داد. کمیسیون امور داخلی کشور نیز رقم یارانه معیشتی و بالا بودن حجم آن اعلام کرد. یارانه خانوارهای دونفره اقشار متوسط پیش از این ماهانه حدود ۱۹۴ هزار تومان بود که هم‌اکنون به ۶۰۰ هزار تومان افزایش خواهد یافت و بیش از ۳ برابر خواهد شد. یارانه دریافتی خانوارهای سه نفره نیز حدود ۲۷۴ هزار تومان بود که هم‌اکنون به ۹۰۰ هزار تومان افزایش یافت و ۳.۳ برابر شده است. همچنین یارانه خانوارهای چهارنفره که پیش از این ۳۵۴ هزار تومان بود به یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده و ۳.۴ برابر شده است. یارانه خانوارهای پنج‌نفره به بالا نیز بیش از ۳.۵ برابر شده است.

یارانه جدید به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

به گفته وزیر اقتصاد، ۷۷ میلیون یارانه‌بگیر که در دو طبقه تقسیم‌بندی شده‌اند، ۳۰ درصد این جمعیت یارانه ۴۰۰ هزار تومانی، ۶۰ درصد یارانه ۳۰۰ هزار تومانی و ۱۰ درصد از مردم نیز یارانه‌ای دریافت نخواهند کرد. در خصوص نان و دارو، همه ایرانیان از جمله یارانه بگیران و کسانی که مشمول پرداخت یارانه نیستند، یارانه دریافت می‌کنند.

برخی از مردم ۲ بار یارانه گرفتند!!!!

برخی از مردم مخاطبان دو بار یارانه واریزی دریافت کرده اند. با پیگیری های انجام شده دولت این مسأله را یک مشکل در سیستم بانکی اعلام کرد که برگشت خواهد خورد. ولی پیامک کسر از حساب برای این افراد ارسال نشده است. بعضی هم می‌گوید دو بار پیامک واریز برایش ارسال شده و دو تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برایش ارسال شده است، اما ساعتی بعد یکی از این واریزی‌ها از حسابش کسر شده است.

برخی از مردم یارانه بسته حمایتی دریافت نکردند!!!!

شب گذشته بیشتر خانوارها به مناسبت گرانی و تغییر قیمت ها، یارانه ۳۰0 هزار تومانی و برخی یارانه ۴۰۰ هزار تومان دریافت کردند. این یارانه ساعت ۲۴ به حساب سرپرستان خانوار واریز شد. اما تعدادی خانوار و خانواده هایی هستند که مشمول این یارانه بودند، اما برای آنها واریز نشده است. تا صبح فردا به تدریج برای همه افراد مشمول این یارانه‌ها، واریز یارانه کمک معیشتی انجام می‌شود البته بانک‌های بزرگ‌تر و معظم‌تر به دلیل آنکه واریز‌های بیشتری دارند ممکن است دیرتر انجام شود.

نحوه اعتراض و پیگیری عدم واریز یارانه بسته حمایتی

ثبت نام از متقاضیان جدید یارانه، از قلم افتادگان، جاماندگان و منصرفین دوره قبل نیز به زودی از طریق وب گاه سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها به نشانی hadafmandi.ir و رسانه‌های جمعی اطلاع رسانی خواهد شد. مردم می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر یا هرگونه پرسش به سامانه رسیدگی به درخواست یارانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به آدرس hemayat.mcls.gov.ir مراجعه و یا با مرکز پاسخگویی تلفنی این وزارتخانه به شماره ارتباطی ۶۳۶۹-۰۲۱ تماس حاصل نمایند.

نحوه پیگیری عدم واریز یارانه

برای این منظور که متوجه شوید آیا یارانه شما قطع شده و یا مشکل بانکی دارید و یا هر مشلکی که منجر به عدم واریز یارانه شما شده ابتدا باید به سامانه واریز یارانه نقدی مراجعه کنید و برای این کار باید وارد سامانه استعلام یارانه نقدی که زیر نظر کمیسیون ماده ۱۰ قانون هدفمند کردن یارانه‌ها فعالیت می‌کند، شوید. برای ورود به این سامانه باید وارد سایت آن به آدرس http://www.yaraneh10.ir شد.

نحوه پیگیری عدم واریز یارانه

قبل از ورود به این سامانه باید دو شماره را در اختیار داشته باشید تا در زمان مراجعه به سامانه‌ی استعلام یارانه‌ی نقدی به مشکل نخورید. این دو شماره عبارتند از:

o شماره‌ی ملی سرپرست خانواده

o شماره حسابی که برای دریافت یارانه معرفی کرده بودید

پس از ورود به سامانه‌ی استعلام یارانه‌ی نقدی صفحه‌ای به شکل زیر برای شما نمایش داده می‌شود.

نحوه پیگیری عدم واریز یارانه

پس از ورود به این سایت باید شماره ملی سرپرست و شماره حساب را در کادرهای مخصوصشان وارد کنید.

پیگیری عدم واریز یارانه

o شماره ملی سرپرست را بدون فاصله و – همانند ۰۰۲۳۴۴۱۲۳۳ وارد کنید . شماره حساب سرپرست را بدون فاصله و – همانند ۱۱۲۱۲۲۱۲۰۰۰۰۱۲۳۱ وارد کنید. حالا باید دکمه «استعلام وضعیت» را کلیک کنید تا صفحه استعلام برای شما نمایش داده شود.

نحوه پیگیری عدم واریز یارانه

همان‌طور که مشاهده می‌کنید در کادر سمت راست سایت در مستطیل نارنجی رنگ وضعیت استعلام یارانه شما نمایش داده می‌شود.

یارانه- بسته حمایتی- بسته حمایتی دولت- یارانه حمایتی- طرح مردمی سازی یارانه - عادلانه کردن یارانه- یارانه بگیر- دهک های جامعه- دهک پایین- یارانه دهک پایین- اعترلض عدم واریز- استعلام یارانه- واریز نشدن یارانه



نظرات

loader

لطفا شکیبا باشید ...