خرید سنگ
to top

پرکن تری بلوک و منوبلوک چه فرقی دارند؟


856
زمان مطالعه: 4 دقیقه, 16 ثانیه

در این مقاله در مورد این که پرکن های تری بلوک و منو بلوک چه تفاوت هایی باهم دارند به این آن جا که سوالات بسیاری ماشین آلات پرکن و بسته بندی مایعات چند نوع هستن؟ پرکن ها مدل ها با اشکال و مکانیک های مختلف برای ظروف مختلف مثل پت_شیشه_تتراپک_ساشه _تیوب و ... ساخته می شوند. برای دریافت مشاوره و خرید ماشین آلات پرکن و بسته بندی تری بلوک منو بلوک ساشه و... می توانید با شماره 09190555510 نصیری تماس بگیرید



در این مقاله در مورد این که پرکن های تری بلوک و منو بلوک چه تفاوت هایی باهم دارند به این آن جا که سوالات بسیاری

ماشین آلات پرکن و بسته بندی مایعات چند نوع هستن؟

پرکن ها مدل ها با اشکال و مکانیک های مختلف برای ظروف مختلف مثل پت_شیشه_تتراپک_ساشه _تیوب و ... ساخته می شوند.

برای دریافت مشاوره و خرید ماشین آلات پرکن و بسته بندی تری بلوک منو بلوک ساشه و... می توانید با شماره 09190555510 نصیری تماس بگیرید

پرکن های ساشه

پرکن های ساشه ای مایع یک دسته از این دستگاه ها هستند که مایعاتی مثل آبلیمو سس تک نفره و محصولاتی شبیه به این دو نمونه را به صورت نفره و ساشه ای بسته بندی می کنند

پرکن تیوب یا دوشی

این نوع پر کن ها برای پر کردن تیوب های نوشمک استفاده می شوند که به پرکن دوشی معروف اند و به این صورت هستند که تیوب های نوشمک روی گریپرها قرارداده می شوند و با دهانه باز از زیر نازل هایی مانند دوش رد می شوند و پر خواهند شد و پس از آن با قیچی حرارتی سر تیوب ها قیچی و پلمپ می شوند.

پرکن های پت و شیشه

این نوع پرکن ها از تنوع مکانیکی وکیفیتی زیادی ساخته می شوند و از تک نازل در ایران ساخته می شوند تا 32 نازل که با توجه به تعداد نازل طرفیت تولید هم قابل تغییر می باشد. برخی از این نمونه ها شامل روتاری که به پرکن های چرخشی گفته می شود و پر کن های خطی که پشت سرهم به صورت خطی روی نوار نقاله پر می کنند. این پرکن ها دو نمونه پرکن ثقلی و پرکن سیلندر و پیستونی تقسیم می شوند.

پرکن ثقلی چیست؟

پرکن های با سیستم ثقلی از نمونه های ساده پرکن ها هستند و هم مکانیک ساده ای دارند و هم قیمت ارزانتری نسبت به پرکن سیلندر و پیستونی دارند.

سادگی این پرکن ها به گونه ای است که برای پرکردن ظروف مورد نظر از فشار تخلیه شدن خود مایع برای این کار استفاده خواهد شد و ب همین دلسل است که از اصطلاح ثقل برای نام آن استفاده شده است.

این پرکن ها با استفاده از نیرویه جاذبه و فشار تخلیه کار می کنند و در آن ها از هیچ گونه پمپ و سیلندر و پیستونی استفاده نشده است. و همچنین این نوع پرکن برای مایعات رقیق استفاده می شود.

از مزیت های آن قیمت پایین و مناسب آن را می توان نام برد و از معایب آن دقیق نبودن این پرکن ها نسبت به پرکن های سیلندر و پیستونی می باشد.

پرکن سیلندر و پیستونی چیست؟

این نوع پرکن ها که قیمت بالاتری نسبت به پرکن های ثقلی دارند هم برای مایعات غلیظ و هم برای مایعات رقیق استفاده می شوند.

از مزایای آن ها می توان مورد استفاده بودن هم برای مایعات غلیظ و هم مایعات رقیق و هم دقت بالای آن در میلی لیتر را نام برد.

در پرکن های سیلندر پیستونی سیستم شبیه سرنگ ولی در ابعاد بزرگتر و از جنس فلز استیل استفاده می شود.در سرنگ، با عقب کشیدن پیستون، مواد به داخل سیلندر مکیده شده و با فشار پیستون به جلو مواد خارج می شود. در پرکن های این فرمی در قسمت ورودی شیر خاصی قرار می گیرد که با عقب رفتن پیستون راه مخزن تغذیه به داخل سیلندر را باز کرده و با حرکت پیستون به سمت جلو و با چرخش شیر، راه پیستون به بطری باز و راه پیستون به مخزن بسته می شود. این کار باعث می شود که مواد به داخل مخزن بر نگردد و تماما به داخل بطری تزریق شود.

دستگاه های پرکن تری بلوک

پرکن های تری بلوک برای پرکردن مایعاتی به رقیقی آب و دوغ با دهانه پت های 28 یا 38 ساخته می شوند تا پرکن های غلیظ برای مایعاتی مثل کنسانتره یا آب میوه پالپ دار_رب انار_و محصولات شبیه به آن که با دهانه پت های بزرگتری مثل دهانه 38 یا مدل های دیگر استفاده می شود. این نوع پرکن ها حداقل ظرفیتی که دارند 18 نازل می باشد و در ظرفیت های 20_24_32 نازل ساخته می شوند.

دستگاه های پرکن منو بلوک

پرکن های منو بلوک در طرح های مختلف خطی و روتاری ساخته می شوند و از تک نازل 4 نازل تا 16 یا 18 نازل ساخته می شوند و اغلب برای کارگاه های کوچک یا پرکردن موادی مثل آبرادیات که به شستن بطری احتیاجی ندارند استفاده می شوند.

تفاوت پرکن تری بلوک و پرکن منوبلوک در چیست؟

پرکن های صنعتی 3 مرحله برای تکمیل بسته بندی دارند این سه مرحله شامل شستن بطری_پرکردن بطری و بستن درب بطری می شود.

پرکن های تری بلوک به پرکن هایی می گویند که این سه مرحله را یک دستگاه انجام می دهد یعنی شستشو پرکن دربند باهم انجام می شود

اما در پرکن های منو بلوک این مراحل در یک دستگاه فقط شامل پرکن و دربند است و قسمت شستشو را یا ندارد یا به صورت دستگاه جداگانه به فروش می رسد.

برای دریافت مشاوره و خرید ماشین آلات پرکن و بسته بندی تری بلوک منو بلوک ساشه و... می توانید با شماره 09190555510 نصیری تماس بگیرید



نظرات

loader

لطفا شکیبا باشید ...