خرید سنگ
to top

انواع مخازن استیل و کاربرد آن ها


411
زمان مطالعه: 3 دقیقه, 45 ثانیه

مخازن استیل در صنعت شیمیایی و همینطور غذایی کاربرد های بسیاری دارند مثل نگهداری اسید_روغن_شیر_آب_آب میوه و یا برای میکس کردن یا برای پختن و بالابردن مواد استفاده می شوند



مخزن استیل چیست؟

مخازن استیل در صنعت شیمیایی و همینطور غذایی کاربرد های بسیاری دارند مثل نگهداری اسید_روغن_شیر_آب_آب میوه و یا برای میکس کردن یا برای پختن و بالابردن مواد استفاده می شوند

چند نوع استیل داریم؟

همه فولاد های آلیاژی از ترکیب آهن و فولاد هستند اما فولاد ضد زنگ داخل آلیاژ خود دارای فلز استیل است و این ترکیب حاوی چند درصد کروم هم می باشد.

جنس استیل دارای گرید های 304_309_310_316_321 و 430 می باشد.

در بین این گرید ها 304 و 316 پر استفاده ترین انها هستند که در ادامه در مورد آنها توضیح خواهیم داد.

برای خرید انواع مخازن و ماشین آلات استیل نو و کارکرده با شماره 09125662920 حسن نژاد تماس بگیرید

تفاوت استیل 304 و 316 چیست؟

در گرید های استیل سری 300 مقاومت بالایی در برابر خوردگی و محیط اسیدی دارند و از لحاظ ظاهری شبیه به هم هستند هردو غیر مغناطیسی هستند و هر دو آلیاژی با دوام بالا در برابر حرارت و محیط اسیدی دارند.

تفاوت اصلی این دو گرید استیل در مقدار مولبیدن استفاده شده در آلیاژ آنها است که باعث مقاوم شدن این فلز به محیط های اسیدی می شود که استیل 316 این عنصر را در ترکیب خود دارد اما 304 نه همچنین قیمت استیل 316 در بازار گران تر از استیل 304 می باشد.

به همین خاطر است که از مخازن استیل 304 برای لبنیاتی مثل شیر و ماست و بستنی یا شربت استفاده می شود که خورندگی ندارند و برای آبمیوه های اسیدی سرکه آب نمک اسید سود و... از 316 استفاده می شود.

انوااع مخزن استیل

مخازن اسیتیل در شکل ها و طرح های مختلف هرکدام برای کاربرد مخصوص ساخته و استفاده می شوند که انواع آن هارا در زیر به همراه عکس توضیح داده ایم.

مخازن استیل تک جداره

این مدل مخزن اغلب برای نگهداری یا میکس کردن مایعات استفاده می شوند که در حجم های کوچک با ضخامت 2یا 2.5 و در حجم های بالاتر برای استحکام بیشتر با ضخامت 3 میل ساخته می شوند اکثرا روی آن ها موتور گیربکس و شافت و پروانه نصب می شود که برای میکس آنها استفاده می شود و یا ساده بدون میکسر هستند.

مورد استفاده آنها در نمونه ساده برای دپوی روغن آب مقطر و.... استفاده می شوند

و در نمونه میکسردار برای میکس مواد در کارخانه های تولید مواد شوینده استفاده می شود یا برای میکس شربت و....

مخازان استیل دوجداره

این نوع مخازن از دولایه استیل ساخته می شوند اکثرا در جداره وسط پشم شیشه یا پشم سنگ استفاده می شود که مانع تاثیر دمای محیط روی مایع داخل مخزن می شوند همچنین در برخی موارد جداره وسط خالی میگذارند و باعبور دادن آب گرم دمای محصول را تغییر می دهند.

از مخازن استیل عایق برای محصولاتی مثل شیر که نباید زیاد تغییر دما داشته باشد و یا نگهداری روغن هایی با دمای انجماد بالا که نباید منجمد بشود استفاده می کنند

مخازن استیل پروسس یا سه جداره بخارگرد

مخازن استیل پروسس از سه لایه ورق استیل ساخته می شود که ورقه داخلی از ورق استیلی به نام ورق شانه تخم مرغی استفاده می شود

این نوع مخازن برای پخت موادی مثل شیر استفاده می شوند به صورتی که از دیگ بخار که مسعولیت ایجاد حرارت را دارد و با لوله های استیل منتقل می شوند به ورودی و خروجی تعبیه شده روی بدن مخزن به جداره دوم متصل شده و با انتقال حرارت سبب پخت مواد داخل مخزن می شوند.

کاربرد این مخازن برای پختن شیر یا پختن شربت که باید اب و شکر در دمای 55 تا 65 درجه میکس شوند و کاربرد های مشابه استفاده می شود

و همچنین میکروب زدایی و عمل پاستوریزاسیون که در دمای 76 تا 78 درجه صورت می گیرد انجام می شود.

اما استفاده از ورق استیل شانه تخم مرغی چه مزیتی دارد؟

این ورقها طرح خاصتری نسبت به سایر ورقهای استیل دارند چرا که علاوه بر دکوراتیو بودن این ورق و کاربرد در برخی موارد در راه پله های استیل و… دلیل اصلی تولید آن جهت حفظ فشار و تامین عایق بندی لازم فشار مایع و گاز در مخازن می باشد . ساختار ورق استیل شانه تخم مرغی به گونه ایست که در زمان بحرانی مخصوصا وقتی در مخازنی همچون بلدر تانک ها بکار گرفته می شود و پریشر سوییچ عمل نمی کند خطرهای احتمالی انفجار مخازن را صفر و یا به حد اقل می رساند .

برای خرید انواع مخازن و ماشین آلات استیل نو و کارکرده با شماره 09125662920 حسن نژاد تماس بگیرید



نظرات

loader

لطفا شکیبا باشید ...