خرید سنگ
to top

با 20 تکنیک طلائی رتبه اول گوگل شوید


495
زمان مطالعه: 14 دقیقه, 14 ثانیه

برای اینکه در رتبه اول گوگل قرار بگیرید، باید از تکنیک های سئو سایت به بهترین شکل ممکن استفاده کنید. امروزه یکی از روش های تبلیغات در دیجیتال مارکتینگ، سئو است. سئو یعنی قرار گرفتن در صفحه اول گوگل و افزایش بازدید وب سایت است. تقریبأ ۷۵ درصد از افراد هنگام سرچ در گوگل، صفحه را به پایین اسکرول نمی کنند. این موضوع نشان دهنده این است که نه تنها قرار گرفتن سایت در صفحه اول گوگل اهمیت زیادی دارد، بلکه سایت شما باید با استفاده از اصول سئو بتواند جزو ۳ نتیجه برتر صفحه اول گوگل باشد.



بهترین روش های قرار گرفتن در رتبه اول گوگل

افزایش بازدید سایت- ارتقاء سایت- افزایش فروش- افزایش بازدید- رنک اول گوگل- رتبه اول گوگل- روش های افزایش بازدید- روش های بهینه سازی سایت- بهینه سازی سایت- رنکینگ اول گوگل- متا تگ سایت- افزایش فروش سایت- افزایش بازدید آگهی

برای اینکه در رتبه اول گوگل قرار بگیرید، باید از تکنیک های سئو سایت به بهترین شکل ممکن استفاده کنید. امروزه یکی از روش های تبلیغات در دیجیتال مارکتینگ، سئو است. سئو یعنی قرار گرفتن در صفحه اول گوگل و افزایش بازدید وب سایت است. تقریبأ ۷۵ درصد از افراد هنگام سرچ در گوگل، صفحه را به پایین اسکرول نمی کنند. این موضوع نشان دهنده این است که نه تنها قرار گرفتن سایت در صفحه اول گوگل اهمیت زیادی دارد، بلکه سایت شما باید با استفاده از اصول سئو بتواند جزو ۳ نتیجه برتر صفحه اول گوگل باشد. ۹۳ درصد اطلاعات از طریق موتورهای جستجو رد و بدل می شود. بر اساس آمارهای به دست آمده ماهانه به طور کلی یک تریلیون جستجو در فضای مجازی انجام می شود. بنابراین اگر شما به بهترین شکل ممکن سئو شود قطعأ مقدار قابل توجهی از این جستجو ها را به سمت صفحات سایت شما جذب خواهد کرد و به همین ترتیب کسب و کار شما را بهبود می بخشد. از طرفی رقابت در زمینه قرار گرفتن در صفحه اول گوگل بسیار زیاد است. بنابراین شما باید از بهترین تکنیک هایی که در این زمینه وجود دارد استفاده کنید. حتما لازم نیست از لینک ها یا دیگر روش‌های معمول بهینه سازی سایت استفاده کنید تا بتوانید برای عبارات کلیدی مورد نظرتان رنک مناسبی دریافت کنید. اول از همه باید بدانید به چه دلیل شما نمی توانید رتبه سایت خود را ارتقاء دهید و سپس بهترین و مناسب ترین تکنیک هایی که در این زمینه وجود دارد را بشناسید و بکار ببندید.

با 20 تکنیک طلائی رتبه اول گوگل شوید

هدف از بهینه سازی سایت

صفحه اول گوگل برای همه کسب و کارها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. رتبه اول گوگل نیز در نگاه اول یک جایگاه ایده آل برای هر کسب و کاری است. اما اگر بخواهیم تخصصی یعنی از دید افرادی که در زمینه سئو فعالیت می کنند، باین مسأله بپردازیم، بحث کاملأ متفاوت می شود. هدف تمامی سئوکاران این است که بتوانند کاری کنند تا لینک سایت آن ها در صفحه اول گوگل قرار بگیرد. قرار گرفتن در رتبه اول گوگل به بسیاری از معیارها بستگی دارد و برای آن تلاش های زیادی باید انجام گیرد. قبلأ برای اینکه در صفحه اول یا رتبه اول گوگل قرار بگیرد، فقط کافی بود چند بار و آن هم به تعداد زیاد کلمات کلیدی مرتبط را به کار ببرید، آنوقت سریعأ در صفحه اول قرار می گرفتید، اما در چند سال اخیر سازوکار موتور جستجو گوگل تغییرات بسیاری داشته اند و سایت هایی را که قصد دارند با تکنیک های سیاه خود را در لینک برتر قرار دهند، جریمه می کند. باید کاملأ اصولی مراحل سئو را بپیمایید، مخصوصأ اینکه اگر کلمه کلیدی که انتخاب می کنید، جز کلمات پربازدید و تک کلمه ای باشد. برای قرار گرفتن لینک در صفحه اول گوگل ، باید سایت شما براساس موتورهای جستجو بهینه شود. گوگل در سال های اخیر الگوریتم های متعددی را معرفی کرده است که اگر مطابق این الگوریتم ها پیش بروید، به راحتی و در سریع ترین زمان رتبه سایت خود را افزایش داده و بعد از مدتی در صفحه اول گوگل قرار می گیرید. به یاد داشته باشیدکه " این ارتقاء جایگاه در گوگل به نوع انتخاب کلمه کلیدی شما بستگی دارد".

هدف از بهینه سازی سایت

20 تکنیک طلائی رتبه اول گوگل

  • ساختار سایت

باید ساختار سایت خود را دقیقا مشخص کنید. ساختار سایت یعنی اینکه تمامی المان ها و تگ ها به درستی به کار رفته باشند. استفاده از تگ های html5 امروزه تاثیر بسیار زیادی در رتبه سایت دارد و آن هایی که از دستورات قدیمی استفاده می کنند، برای اینکه نمی توانند ساختار مناسبی را به کار ببرند، سایت آن ها کمتر از نظر سئو رشد خواهد کرد.

  • نام دامنه وب سایت

نام دامنه باید کوتاه باشد. اما مهمتر از کوتاه بودن نام دامنه، تطابق مفهومی آن با محتوای سایت است، یعنی استفاده از کلمات کلیدی اصلی به موتورهای جستجو و کاربران کمک می کند تا بتوانند علاوه بر فهمیدن موضوع صفحه، راحت تر آن را به حافظه بسپارند.

  • اعتبار نام دامنه

هرچه برای مدت زمان بیشتری صاحب یک دامنه وب سایت باشید، ارزش بیشتری دارد. همچنین هرچه محتواهای با ارزش بیشتری در این دامنه مورد نظر داشته باشید، بر اعتبار آن افزوده می شود.

  • متا تگ عنوان

یکی از مهمترین متاتگ در سئو که تأثیر مهمی برای قرارگیری سایت در صفحه اول گوگل دارد، متاتگ عنوان یا همان title است. یکی از اولین مکان هایی که توسط گوگل بررسی می شود، عنوان صفحه است. عنوان صفحه باید بین 30 تا 60 کاراکتر باشد و کلمات کلیدی اصلی نیز در آن به کار رود.

  • متا تگ توضیحات

متا تگ توضیحات در صفحه سایت شما نشان داده نمی شود اما یکی از عوامل مهم در قرارگیری آن در صفحه اول گوگل است. این متاتگ فقط در صفحه نتایج جستجوی گوگل نمایش داده می شود و باید در آن شما بیان کنید که محتوای اصلی این سایت در مورد چه چیزی است.

  • تگ عنوان H1

این تگ عنوان مقاله شماست و در بالا محتوای سایت قرار می گیرید. این تگ باید با متاتگ توضیحات شما متفاوت باشد و نباید به صورت سئو نوشته شود. کلمه کلیدی باید بصورت حرفه ای باید در آن نوشته شود. در هر صفحه باید فقط یکبار از تگ H1 استفاده کنید و برای زیر عنوان ها به ترتیب از h2 و h3 استفاده می شود. تگ H1 به گوگل و کاربران سایت بیان می کند که محتوای سایت شما در خصوص چه چیزی است و در واقع یکی از تگ های اولیه و مهم در محتوای سایت که تاثیر بسزایی می تواند برای نشان دادن سایت شما در صفحه اول گوگل داشته باشد، تگ H1 است.

  • کلمات کلیدی داخل متن

مهمترین مساله برای افزایش رتبه سایت و قرارگیری آن در صفحه اول گوگل، استفاده مناسب ازکلمات کلیدی در متن است. چگونگی استفاده از کلمات کلیدی در محتوای سایت خیلی مهم است. استفاده بیش از حد، مورد جریمه گوگل می شود و استفاده خیلی کم هم اثری در سایت شما برای قرار گیری در صفحه اول گوگل نخواهد داشت.

20 تکنیک طلائی رتبه اول گوگل

  • تگ ALT برای عکس ها

تگ alt مشابه متا تگ عنوان و توضیحات است. این تگ به گوگل برای جستجوی عکس ها کمک می کند. هنگامی که کاربر عکسی را در قسمت image گوگل جستجو می کند، این شانس برای شما وجود دارد عکس شما در قسمت های ابتدایی نشان داده شود.

  • لینک های داخلی

لینک های داخلی در واقع لینک های هستند که باعث اتصال داخلی صحفات مرتبط سایت به یکدیگر می شوند. مهمترین مزیت لینک های داخلی، باعث راحت تر شدن پیمایش کاربران در سایت می شود که این میتواند تأثیر مهمی در قرارگیری سایت شما در صفحه اول گوگل باشد.

  • لینک های خارجی

لینک هایی هستند که شما به دیگر سایت ها می دهید یا از دیگر سایت ها دریافت می کنید. تاثیر این لینک ها برای صفحه اول گوگل به مراتب خیلی مهمتر از لینک های داخلی است.

  • سرعت سایت

سرعت سایت از عوامل مهمی است که نقش تعیین کننده در قرار گرفتن سایت شما در صفحه اول گوگل دارد. حتی اگر تمامی موارد به خوبی رعایت شود اما سرعت بارگذاری سایت بالا ناشد، نتیجه منفی برروی رتبه شما خواهد داشت. پایین بودن سرعت صفحه سایت می تواند اثر منفی بر روی رنک وب سایت شما داشته باشد. پایین بودن سرعت بارگذاری نه تنها تأثیر منفی بر سئو سایت شما داشته باشد، بلکه باعث ترک کاربران خواهد شد. حتی تاخیر 1 ثانیه ای در بارگذاری، نتیجه به مراتب منفی خواهد داشت.

عوامل مؤثر برای افزایش سرعت سایت:

1- هاست قدرتمند و مناسب برای سایت انتخاب کنید.

2- از یک قالب بهینه استفاده کنید.

3- حجم تصاویر خود را کم کنید.

4- فشرده سازی فایل های js و css.

5- حذف افزونه های غیر ضروری.

  • نقشه سایت

نقشه سایت، نقشه کلی مسیر پیمایش را معرفی می کند. نقشه سایت باید واضح، قابل خوانا و به روز باشد و هر تغییری که در سایت لحاظ می کنید سریعأ در فایل sitemap به روز شود و قرار گیرد. داشتن نقشه سایت به موتورهای جستجو کمک می کند تا بهتر درسایت شما پیمایش کرده و ازاین رو در صفحه اول گوگل قرار بگیرید.

20 تکنیک طلائی رتبه اول گوگل

  • استفاده از کلمات کلیدی طولانی

بهتر است از عبارت کلیدی طولانی مثل سئو سایت برای کسب و کارهای اینترنتی استفاده کنید. البته تنها در صورتی می توانید بهترین عملکرد را از عبارات کلیدی طولانی استخراج کنید که در مجموع تعداد زیادی از آن ها را در محتواهای خود به کار برده باشید. رتبه گرفتن برای عبارات کلیدی طولانی ساده تر است. به این علت که رقابت برای آن ها به مراتب کمتر خواهد بود.

  • استفاده از AdWords برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل

تعداد زیادی از صفحات گوگل با سایت هایی که از تبلیغات پولی استفاده کرده اند، پر شده است و اگر کاربر صفحه را اسکرول نکند، به SERP ها نمی رسد. بسیاری از افراد از همین نتایج پولی برای کسب اطلاعات مورد نظر خود استفاده می کنند. بنابراین نحوه قرار گرفتن سایت در صفحه اول گوگل از طریق AdWords کمی متفاوت می باشد ولی می تواند تاثیر خوبی بر عملکرد کسب و کار شما بگذارد.

  • تولید مقاله های بیشتر نسبت به رقبا

استراتژی شما در واقع باید این باشد که هر پست شما تقریبا بر دو عبارت کلیدی تمرکز داشته باشد. فقز کافیست تعداد بسیار زیادی مقاله برای وب سایت خود تولید کنید. هرچه محتواهای بیشتری در سایت خود داشته باشید، شانس بیشتری برای دریافت رنک های برتر از طرف گوگل خواهید داشت. هرچه بیشتر تولید محتوا کنید، در نتیجه مقاله های بیشتری در سایت خود منتشر کرده اید و هر کدام از این مقاله های به صورت جداگانه ترافیک مخصوصی را برای شما به ارمغان می آورند.

  • تولید عناوین ترغیب کننده

عنوان ها یکی از مهم ترین بخش های محتوای شما به حساب می آیند. بدون اینکه شما از عنوان های جذاب و ترغیب کننده استفاده کنید، احتمال اینکه بتوانید پروسه قرار گرفتن در صفحه اول گوگل را با موفقیت انجام دهید، بسیار اندک خواهد بود.

  • تخمین زدن اینکه به چه مقدار بک لینک نیاز دارید

بک لینک ها یکی از بخش های بسیار مهم در پروسه قرار گرفتن در صفحه اول گوگل به شمار می روند. اگر کمی با دنیای سئو سایت آشنایی داشته باشید، می دانید که بک لینک ها یکی از فاکتورهای رنکینگ گوگل نیز می باشند. اما هیچ راه مستقیمی برای اینکه بفهمید چه مقدار بک لینک نیاز دارید تا در صفحه اول گوگل قرار بگیرید، وجود ندارد. ابزارهای گوناگونی برای درک تعداد لینک های مورد استفاده وب سایت های مختلف ایجاد شده اند. شما باید آدرس وب سایت های رقیبی که رتبه اول در سرچ گوگل دارند را در این ابزارها وارد کنید و بر اساس بک لینک های آنان، تصمیم بگیرید که برای وب سایت خود چه تعداد لینک باید ایجاد کنید.

  • طراحی رسپانسیو

از نظر موتور جستجو گوگل، آن سایت هایی که از طرح رسپانسیو پیروی می کنند، شانس بیشتری جهت قرار گرفتن در رتبه اول گوگل دارند.

  • محتوای با کیفیت

بهترین روش جذب کاربران جدید، همین محتوا است. موتور جستجو گوگل بیشتر از هر چیزی به محتوای با کیفیت و ناب و بدون کپی اهمیت زیادی قرار می دهد و آن هایی را که از محتوای کپی شده استفاده می کنند، جریمه سختی می کند.

  • به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

یکی از راه های انتشار مطالب، اشتراک گذاری آن ها در شبکه های اجتماعی است. مهمترین شبکه های دریافت بک لینک از آن ها ارزش بسیار بالایی برای موتور جستجو گوگل دارند شامل توییتر، فیس بوک، گوگل پلاس و لینکدین هستند. هر بک لینکی که از این شبکه های دریافت شود، تاثیر بسیار زیادی در افزایش رتبه سایت گوگل دارد.

  • پست مهمان

پست مهمان را نباید با تبادل لینک اشتباه بگیرید. در پست مهمان شما مطلبی را به صورت رایگان و مطابق با هدف آن سایت می نویسید و به عنوان بلاگ در سایت مهمان خود قرار می دهید. در انتها این اجازه را دارید که منبع اصلی را سایت خودتان به صورت لینک شده قرار بدهید. باید بدانید مطلبی که شما برای آن سایت می نوسید، کاملا منحصر به فرد و تخصصی است برای مالک آن می باشد.

  • فروم ها

فروم ها دیگر مکان هایی هستند که تأثیر بسیار مثبتی می توانند برای رتبه سایت در موتور جستجو گوگل داشته باشند. فقط نکته ای که باید در فروم ها رعایت کنید، این است به قوانین هر فروم کاملأ احترام بگذارید.

  • صبور باشید

قرار گرفتن در صفحه اول گوگل، زمان بر است. فاکتورهای زیادی از کیفیت محتوای شما گرفته تا سختی و رقابت آن کلمه کلیدی مدنظرتان، در این زمینه دخیل هستند. اما در بسیاری از موارد بعد از تولید محتوا اصولی و باکیفیت برای یک کلمه کلیدی خاص، به سرعت گوگل رنک بالایی برای سایت در نظر می گیرد. گوگل برای کیفیت، اهمیت زیادی قائل است.

20 تکنیک طلائی رتبه اول گوگل

دلایل عدم قرار گرفتن سایت در رتبه اول گوگل

متداول ترین مشکلاتی که در زمینه عدم رشد و ارتقا رتبه سایت وجود دارند عبارتند از:

  • پایین بودن سرعت سایت

هر وب سایتبطور میانگین 5 ثانیه وقت دارد تا به طور کامل برای کاربر بارگذاری شود، اگر بیشتر از 5 ثانیه طول بکشد، کاربر بدون هیچ درنگی از وب سایت شما خارج می شود. این مسئله سبب می شود تا نرخ پرش سایت به طرز وحشتناکی افزایش پیدا کند و طبیعی است که به دنبال آن، شما هیچ زمان نمی توانید صفحه اول گوگل قرار بگیرید.

  • محتوای شما اعتماد ایجاد نمی کند

ایجاد اعتماد نیاز به یکسری اصول خاص و تکنیک های سری ندارد. کافی است عملکردی که از خود نشان می دهید، هوشمندانه باشد. یعنی اگر می خواهید کاربران به شما اعتماد داشته باشند، نباید در تمامی فعالیت هایی که در وب سایتتان انجام می دهید، رنگ و بوی خرید و فروش وجود داشته باشد. این باید یک بخش از هزاران بخشی که در روند فعالیت های وب سایت شما وجود دارد، باشد. از طرف دیگر، به دنبال شوآف نبوده و سعی کنید که خودتان را هم سطح کاربرانتان قرار دهید. در این صورت است که اعتماد بسیار فوق العاده ای بین شما و این افراد شکل می گیرد.

  • محتوای شما عبارت کلیدی درستی را هدف قرار نداده است

کاربری که وارد صفحه سایت شما می شود، باید در همان ثانیه های ابتدایی که در حال مطالعه محتوای آن صفحه است، موضوع اصلی را متوجه شود. و این مسئله، باید برای تک به تک صفحات سایت پیاده سازی شود. چراکه این تنها کاربر نیست که باید متوجه موضوع سایت شما بشود؛ خزنده موتور جستجو نیز تمامی صفحات شما را مورد بررسی قرار می دهد و در نهایت تصمیم می گیرد که کدام صفحه را برای چه عبارت کلیدی ای رتبه بندی کند.

دلایل عدم قرار گرفتن سایت در رتبه اول گوگل

  • عدم تداوم در انتشار

یکی از کلیدهای اصلی برای حل مشکل قرار نگرفتن در بین ده رنک برتر گوگل، نشر دادن محتواها به طور مرتب می باشد. حداقل در ماه 15 محتوا منتشر کنید و برای هر کدام از این محتواهای سئو شده، کلمه کلیدی متفاوتی در نظر بگیرید. در این صورت شما به صورت مداوم به موتور جستجو اعلام می کنید که چیز با ارزشی برای عرضه کردن دارید. با ادامه دادن این روند، صفحات سایت شما قابلیت کسب رنک های برتر را پیدا می کنند.

  • عدم پیاده سازی بهترین تکنیک های سئو

به هیچ عنوان نباید از داده هایی استفاده کنید که دیگر اثری بر روی بهبود سئو ندارند. الگوریتم رتبه بندی گوگل، همواره بروز می شود. یکی از کارهایی که شما همواره باید انجام دهید، چک کردن اخبار مرتبط با بروز رسانی این الگوریتم می باشد.

  • سایت شما شلوغ است

ساختارمند بودن وب سایت یکی از فاکتورهای مهم در رتبه بندی است. اگر پایه وب سایت شما واضح نباشد، بیشتر افرادی که وارد وب سایتتان می شوند، بلافاصله از آن خارج می شوند؛ چراکه متوجه نمی شوند که در سایتتان چخبر است. پس باید برای کاربران یک نقشه درست و حسابی از سایتتان نشان دهید.

  • رقابت سنگین در صنعت کاری شما

نوع کسب و کار اینترنتی هم در وضعیت سئو سایت نقش بسزایی دارد. اما دلیل نمی شود که شما به پیاده سازی تکنیک های اصولی نپردازید. اگر رقابت بالایی روبروی شما باشد، این نشان می دهد که بیشتر از قبل باید تلاش کنید.

  • شما عجله دارید

اگر به تازگی وب سایت خود را راه اندازی کرده اید و انتظار دارید بعد از گذشت یک هفته با انتشار چند محتوا و بروز رسانی آن ها به صفحه اول گوگل بیایید، طبیعی است که این یک انتظار بیهوده است. اگر مدت زمان زیادی از راه اندازی وب سایت شما می گذرد، لزومی ندارد عجله داشته باشید. باید صبر کنید تا تکنیک های سئو سایت که آن ها را پیاده سازی کرده اید، به نتیجه برسند و بعد انتظار قرار گرفتن در صفحه اول گوگل را داشته باشید. مهمترین کاری که قبل از به کارگیری تکنیک های سئو باید انجام دهید، این است که صبور باشید و به طور مداوم از ترفندهای جدید در استراتژی های خود استفاده کنید.

دلایل عدم قرار گرفتن سایت در رتبه اول گوگل

افزایش بازدید سایت- ارتقاء سایت- افزایش فروش- افزایس بازدید- رنک اول گوگل- رتبه اول گوگل- روش های افزایش بازدید- روش های بهینه سازی سایت- بهینه سازی سایت- رنکینگ اول گوگل- متا تگ سایت- افزایش فروش سایت- افزایش بازدید آگهی



نظرات

loader

لطفا شکیبا باشید ...