خرید سنگ
to top

رپورتاژ آگهی چیست؟ چه کاربردی در افزایش فروش سایت دارد؟


398
زمان مطالعه: 8 دقیقه, 15 ثانیه

رپورتاژ یک مقاله در قالب یک پست عادی به یک سایت اضافه می‌شود که در حالت عادی یک مطلب معمولی یا خبری است. اما در اصل یک متن کاملاً تبلیغاتی است که کاملاً برنامه ریزی شده و با هدف تبلیغ یک محصول یا یک سایت است که شامل چندین لینک به سمت وب‌سایت تبلیغ‌کننده است.



چه کنیم رپورتا آگهی فروش ما را بالا ببرد؟

افزایش بازدید سایت - افزایش بازدید آگهی - افزایش بازدید مقالات - افزایش بازید رپورتاژ - افزایش بازدید مقاله -

رپورتاژ آگهی یعنی تبلیغی که شکل ظاهری آن کاملاً شبیه مقاله‌ی رسمی در یک روزنامه یا نشریه است. رپورتاژ آگهی هر شکلی از مطلب است که در ازای دریافت پول منتشر می‌شود. اما شیوه‌‌ی نگارش، طراحی و پیاده‌سازی، آن را شبیه خبر، داستان،‌ مقاله و سایر مطالب نشریه جلوه می‌دهد. رپورتاژ آگهی می‌تواند در هر قالبی اجرا شود. از شکل چاپی گرفته تا پخش محتوای صوتی و تصویری. رپرتاژ آگهی یعنی، مخاطبان رسانه‌ای تصور کنند که یک گزارش بی‌طرف به آن‌ها ارائه می‌شود، در حالی که آنچه آن‌ها می‌بینند، می‌شنوند و می‌خوانند، در واقع یک آگهی و تلاشی سازمان یافته برای تقویت جنبه‌های ذهنی یک محصول یا خدمت در ذهن آن‌ها است. انتشار رپورتاژ آگهی یکی از شیوه‌های قدیمی تبلیغات و بازاریابی است که حداقل یک قرن قدمت دارد. به استناد دیکشنری وبستر، معادل انگلیسی رپورتاژ آگهی یعنی Advertorial نخستین بار در سال ۱۹۱۷ به کار رفته است و در سال ۱۹۴۵ برای اولین بار به ادبیات انتقادی رسانه‌ها اضافه شد. رپورتاژها را در یک تقسیم‌بندی کلی می‌توان به دو دسته‌ی تجاری و سیاسی تقسیم کرد. در رپورتاژ تجاری، هدف پیدا کردن مصرف‌کننده و مشتری جدید است و در رپورتاژ سیاسی، هدف این است که دیدگاه‌های سیاسی مخاطب نسبت به یک موضوع، فرد یا حزب تغییر کرده یا اصلاح شود.

چگونه رپورتاژ آگهی باعث افزایش فروش می شود؟

کاربردهای رپورتاژ آگهی

رپرتاژ یک مقاله در قالب یک پست عادی به یک سایت اضافه می‌شود که در حالت عادی یک مطلب معمولی یا خبری است. اما در اصل یک متن کاملاً تبلیغاتی است که کاملاً برنامه ریزی شده و با هدف تبلیغ یک محصول یا یک سایت است که شامل چندین لینک به سمت وب‌سایت تبلیغ‌کننده است. هم‌اکنون سایت‌ها و شرکت‌هایی هستند که در قبال ثبت رپرتاژ آگهی مبالغی نیز از شرکت تبلیغ‌کننده دریافت می‌کنند. در SEO (بهینه‌سازی موتور جستجو) رپرتاژ آگهی برای دریافت لینک‌های خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرد که با ایجاد بک لینک و دریافت ترافیک در نهایت باعث افزایش رتبه سایت‌ها در موتور های جستجو می‌شود. همچنین رپرتاژ یکی از بهترین روش‌های بازاریابی در اینترنت می‌باشد که به وسیله آن قادر خواهید بود تا اخبار خود را در برترین رسانه‌ها منتشر نمایید.

کاربردهای رپرتاژ آگهی

انواع رپورتاژ آگهی

  • رپورتاژ تصویری
  • رپورتاژ نوشتاری
  • رپورتاژ ویدیویی

انواع رپرتاژ آگهی

اصول صحیح نگارش رپورتاژ آگهی

پیش از انتخاب صحیح کانال‌های توزیع محتوا برای انتشار رپورتاژ و رساندن پیام به مخاطب، آماده‌سازی و تدوین رپورتاژ اهمیت بسیار زیادی دارد.

  • رعایت اصول صحیح سئو
  • استفاده از عنوان و مقدمه جذاب برای مخاطب
  • روان بودن محتوا
  • نگارش خبری متن: توجه داشته باشید که رپورتاژ یک محتوای تبلیغاتی صرف نبوده و باید اطلاعات مناسبی را در اختیار کاربران قرار دهد.
  • استفاده از سرتیتر و هدینگ مناسب
  • استفاده از کلمات کلیدی و لینک دادن به سایتتان
  • تعداد کلمات متن رپورتاژ: توجه داشته باشید که در نوشتن متن رپورتاژ آگهی از زیاده گویی بپرهیزید
  • خدمات سایتتان و یا محصولات خود را در یک محتوای یونیک و غیرکپی معرفی نمایید
  • استفاده از زبان و نگارش اصولی محتوای رپرتاژ

اصول صحیح نگارش رپورتاژ آگهی

هنگام تهیه رپورتاژ آگهی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

  • رعایت ساختار: برای نوشتن رپرتاژ هم مانند هر نوع متنی، ساختار مشخصی وجود دارد که شما باید اصول درست آن را رعایت کنید.
  • مقاله یا خبر بنویسید: قرار نیست به صورت مستقیم تبلیغاتی را منتشر کنیم، به دنبال این هستیم که اطلاع رسانی، تبلیغات و برقراری ارتباط با مخاطبان از طریق متنی که ماهیت خبری و مقاله‌ای دارد انجام شود.
  • کپی نکنید: تمام ارزش یک رپورتاژ آگهی خوب در تولیدی و منحصربه‌فرد بودن آن است.
  • استفاده کلمات کلیدی: حتما در طول رپورتاژ آگهی خود از کلمه کلیدی اصلی و کلمات کلیدی هم‌خانواده آن استفاده کنید.
  • تیتر جذاب بنویسید: هیچ چیز به اندازه یک تیتر جذاب نمی‌تواند مخاطب را به بازکردن لینک رپورتاژ و خواندن تمام آن ترغیب کند.
  • استفاده از تصاویر: در رپورتاژ هم مانند یک مقاله یا خبر باید از عکس‌های جذاب و مرتبط با موضوع رپورتاژ و کسب و کار خودتان استفاده کنید.
  • کوتاه و مفید بنویسید.
  • در مورد موضوع، جستجو کنید: بهتر این است که ابتدا کمی جستجو کنید و ببینید مردم چه دغدغه‌هایی حول آن موضوع دارند.
  • پرسونای مخاطب خود را بشناسید: بدانید او چه ویژگی‌هایی دارد، تحصیلاتش چیست، در کدام طبقه‌ی اجتماعی قرار دارد، دغدغه‌های اصلی او چیست و چه چیزهایی برایش مهم است.
  • اهمیت پاراگراف اول را فراموش نکنید.
  • تا حد امکان به سمت فروش مستقیم نروید.
  • به استانداردهای یک مقاله واقعی نزدیک شوید. ویژگی های یک مقاله‌ی واقعی عبارتند از:

از ادعاهای بی‌پایه اجتناب کنید. حرف‌های غلو‌آمیز نزنید. حرف‌های شما باید قابل‌اثبات و قابل‌دفاع باشد.

در انتخاب کلمات دقت کنید و به ظرافت‌های کلامی توجه داشته باشید.

تا حد امکان از کلمات عینی به جای کلمات ذهنی استفاده کنید (مقایسه کلمات عینی و ذهنی)

سعی کنید به منابع معتبر ارجاع داده و نکاتی را از آن‌ها نقل کنید.

هر چقدر می‌توانید مطالعه و تحقیق کنید و قلمرو بحث را به خوبی بشناسید و این تسلط را به مخاطب هم نشان دهید.

اصول صحیح نگارش رپورتاژ آگهی

بطور خلاصه نکات حائز اهمیت در نوشتن رپورتاژ جذاب عبارتند از:

ساده و روان‌نویسی

انتخاب لحن و ادبیات درست

کیفیت بالای محتوای متنی

شناسایی صحیح مخاطبان

انتخاب خوب موضوع جذاب و به‌روز

نتیجه گیری و کال تو اکشن صحیح

رعایت اصول نگارشی و درست‌نویسی

بطور خلاصه نکات حائز اهمیت در نوشتن رپورتاژ جذاب عبارتند از:

3 هدف اصلی نوشتن رپورتاژ

فروش مستقیم محصول یا خدمت:

در مورد فروش مستقیم، مطمئن شوید که رپورتاژ ابزار مناسبی است و اصرار مستقیم بر فروش در ذهن مخاطب مقاومت ایجاد نمی‌کند.

افزایش آگاهی از برند:

در مورد آگاهی از برند، کافی است رپورتاژ شما حرفه‌ای باشد و بتوانید پیام خود را به شکلی متقاعدکننده به مخاطب منتقل کنید.

افزایش ترافیک وب‌سایت:

در مورد افزایش ترافیک، حتماً باید صفحه فرود (Landing Page) حرفه‌ای طراحی کنید. اگر صفحه فرود شما حرفه‌ای نباشد،‌ تمام تلاش‌تان بر باد خواهد رفت و اثربخشی چندانی نخواهد داشت.

3 هدف اصلی نوشتن رپورتاژ

مزایای رپورتاژ آگهی

  • فراگیر بودن این روش است که می‌توانید متن را در طیف وسیعی از رسانه‌های آفلاین و آنلاین منتشر کنید.
  • دیده شدن بیشتر: رپورتاژ آگهی شانس دیده شدن برند و محصولات شما را چندین برابر می‌کند و یکی از کارکردهای اصلی رپورتاژ برندسازی و آگاهی از برند است.
  • مناسب برای همه: یکی دیگر از مزایای مهم رپورتاژ آگهی است که همه کسب و کارها، چه کوچک و چه بزرگ می‌توانند با اهداف مختلف از این روش استفاده کنند.
  • برندسازی و افزایش اعتبار برند: افزایش آگاهی از برند شما و افزایش اعتبار برند شما
  • هزینه مناسب: شما با یک هزینه معقول می‌توانید پیام خود را به گوش مخاطبانتان برسانید.
  • بهبود سئو: انتشار رپورتاژ آگهی یکی از بهترین و موثرترین روش‌ها در گرفتن بک لینک و بهبود سئو خارجی سایت است.

مزایای رپورتاژ آگهی

تعرفه رپورتاژ آگهی

از آنجاییکه یک مرجع برای مشخص کردن تعرفه و قیمت ثابت رپرتاژ وجود ندارد، تعرفه رپورتاژ آگهی در سایت‌های مختلف حتی با زمینه‌های کاری مشترک، ممکن است متفاوت باشد. هر وب‌سایتی بنا بر قوانین داخلی خود قیمتی پیشنهادی برای انتشار رپورتاژ آگهی در نظر می‌گیرد. افراد برای سفارس رپورتاژ آگهی اول از هر چیز به کیفیت سایت توجه می‌کند. به همین علت افراد معمولا قدرت دامنه و قدرت صفحه وب‌سایت‌های مختلف را با هم مقایسه می‌کنند تا سایت مناسبی را برای نمایش انتخاب کنند. تعرفه رپورتاژ در سایت‌های ایرانی از 200 هزار تومان تا 2.5 میلیون تومان بسته به سایت، متفاوت است.

تعرفه رپورتاژ آگهی

تاثیر رپورتاژ آگهی روی سئو

سئو و بهینه سازی برای موتورهای جستجو به دو دسته سئو داخلی و سئو خارجی تقسیم می‌‌کنند. سئوی داخلی مجموعه‌ی کارها و تکنیک‌هایی است که شما داخل سایت خودتان انجام می‌دهید تا در صفحه اول گوگل دیده شوید. و در مقابل، سئوی خارجی مجموعه کارهایی است که در بیرون از سایت خود انجام می‌دهید و یکی از مهم‌ترین این کارها دریافت بک لینک سایت‌های معتبر به مطالب سایت شما است. و از آنجایی که رپورتاژ متنی در سایت‌های پربازدید یکی از رایج‌ترین انواع رپورتاژ است، پس با رعایت اصول نگارشی رپورتاژ هم می توانید سئوی داخلی سایت خود را بهبود بخشید و هم بدلیل پربار و اصولی بودن مطالب سایت خود قطعأ از سایر سایت های معتبر بک لینک دریافت خواهید کرد.

تاثیر رپورتاژ آگهی روی سئو

تفاوت رپورتاژ آگهی با اسپانسر شدن برای محتوا

  • تفاوت اصلی این است که در رپورتاژ آگهی، شما مشخصاً از خودتان و محصولات‌تان حرف می‌زنید. حتی اگر اطلاعات دیگری هم در اختیار مخاطب قرار دهید، در نهایت تمرکزتان روی خودتان است.
  • اما در محتوای دارای اسپانسر، هدف اصلی آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی است. شما صرفاً با پرداخت هزینه به تولید و یا انتشار آن هزینه کمک کرده اید. در محتوای دارای اسپانسر، اگر نام حامی را از صدر یا ذیل مطلب حذف کنید، هیچ نشانه‌ی دیگری برای تشخیص او باقی نمی‌ماند. اما در رپورتاژ چنین نیست.

تفاوت رپورتاژ آگهی با اسپانسر شدن برای محتوا

مقاله در حال بروزرسانی می باشد.

رپورتاژ آگهی- اصول رپورتاژ آگهی- نگارش رپورتاژ آگهی- تعرفه رپورتاژ آگهی- افزایش فروش محصول- افزایش بازدید سایت- سایت پر بازدید- رپورتاژ قوی- مزایای رپورتاژ آگهی



نظرات

loader

لطفا شکیبا باشید ...