خرید سنگ
to top

راه اندازی خط تولید و بسته بندی ورمی کمپوست با سهیم شو


932
زمان مطالعه: 9 دقیقه, 17 ثانیه

ورمی‌کمپوست خصوصیات فیزیکی و شیمیایی و بیولوژیکی خاک را اصلاح‌کرده و علاوه بر وزن کم، فاقد هرگونه بو، میکروارگانیسم‌های پاتوژن، باکتری‌های غیر هوازی، قارچ‌ها و علف‌های هرز می‌باشد. ورمی‌کمپوست علاوه بر قابلیت جذب آب با حجم بالا، حاوی عناصر غذایی بسیار غنی به ویژه ازت بوده که به تدریج آن‌ها را در اختیار گیاه قرار می‌دهد. این کود در مقایسه با سایر کودهای آلی دارای میزان عناصر اصلی غذایی بالاتری است.



راه اندازی خط تولید و بسته بندی ورمی کمپوست با سهیم شو

ورمی‌کمپوست نوعی کودآلی متشکل از ورمی (کرم خاکی) و کمپوست (کودآلی) است که از فعالیت کرم خاکی حاصل می‌گردد. کرم‌ها با کاوش خاک و تغذیه عناصر موجود در خاک و آمیختن آن با آنزیم‌های موجود در بدن خود، خاک را تازه می‌کنند و قدرت باروری آن را افزایش می‌دهند. همچنین به دلیل جابجایی مداوم در خاک، با ایجاد سوراخ‌های زیاد، راه نفوذ اکسیژن به خاک را آسان می‌کنند. تولید ورمی کمپوست فرآیندی نیمه هوازی است (حدود ۸۰٪ رطوبت) که توسط گونه‌ای خاص از کرمها، قارچ‌ها، باکتری‌ها، و اکتینومیست‌ها انجام می‌شود.

راه اندازی خط تولید و بسته بندی ورمی کمپوست با سهیم شو

ورمی‌کمپوست در خواص فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی خاک تأثیر بسزایی دارد. این کود اصلاح‌کننده خصوصیات فیزیکی و شیمیایی و بیولوژیکی خاک بوده و علاوه بر وزن کم، فاقد هرگونه بو، میکروارگانیسم‌های پاتوژن، باکتری‌های غیر هوازی، قارچ‌ها و علف‌های هرز می‌باشد. ورمی‌کمپوست علاوه بر قابلیت جذب آب با حجم بالا، حاوی عناصر غذایی بسیار غنی به ویژه ازت بوده که به تدریج آن‌ها را در اختیار گیاه قرار می‌دهد. این کود در مقایسه با سایر کودهای آلی دارای میزان عناصر اصلی غذایی بالاتری است. ورمی‌کمپوست علاوه بر عناصر ماکرو مانند ازت، فسفر و پتاسیم که در فعالیت‌های حیاتی گیاه نقش اساسی دارند، حاوی عناصر میکرو مانند: آهن، مس، روی و منگنز نیز می‌باشد. محصول این فرایند کود آلی است که یکی از غنی‌ترین کودهای شناخته شده در دنیا است.

ویژگی های ورمی کمپوست

  1. دارای میکروارگانیسمهای هوازی مفید مانند ازتوباکتری ها
  2. بالا بودن میزان عناصر اصلی غذایی در مقایسه با دیگر کودهای آلی
  3. دارا بودن عناصر میکرو مانند آهن، روی، مس و منگنز
  4. دارا بودن مواد محرکه رشد گیاهی نظیر ویتامینها به ویژه ویتامین ب ۱۲
  5. قابلیت بالای نگهداری آب و مواد غذایی
  6. فرآوری آسان و سریع تر از بیوکمپوست
  7. خالی از باکتریهای غیر هوازی، قارچها و میکروارگانیسم‌های پاتوژن
  8. اصلاح‌کننده خصوصیات فیزیکوشیمیایی و بیولوژیکی خاک
  9. وجود عناصر ازت، فسفر، پتاسیم، کلسیم، آهن، روی، مس و منگنز
  10. استفاده از ورمی کمپوست در تهیه چای کمپوست

ویژگی های ورمی کمپوست

مزایای استفاده از ورمی کمپوست

  1. سبک و بدون هرگونه بو
  2. عاری از تخم علف های هرز
  3. حاوی میکروارگانیسم‌های هوازی مفید مانند ازتوباکتری ها
  4. بالا بودن میزان عناصر اصلی غذایی در مقایسه با سایر کودهای آلی
  5. دارا بودن عناصر میکرو مانند: آهن، روی، مس و منگنز
  6. دارا بودن مواد محرّکه رشد گیاهی نظیر ویتامین‌ها به ویژه ویتامین B12 (کبالامین)
  7. قابلیت بالای نگهداری آب و مواد غذایی
  8. عاری از باکتری‌های غیرهوازی، قارچ‌ها و میکروارگانیسم‌های پاتوژن
  9. اصلاح‌کننده خصوصیات فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی خاک
  10. انطباق کامل با الزامات قوانین و مقررات محیط زیست
  11. تولید در داخل کشور (صد درصد)
  12. قابل مصرف در پرورش کلیه محصولات کشاورزی
  13. هوادهی خاک با ایجاد خلل و فرج و ایجاد پوکی در خاک‌های متراکم
  14. استفاده از این نوع کود، کیفیت و کمیت محصولات کشاورزی را نسبت به کود شیمیایی افزایش می‌دهد؛ و مشکلات مربوط به باقی ماندن کود شیمیایی در مواد غذایی را ندارد.

میزان مصرف ورمی کمپوست

از آنجاییکه ورمی کمپوست برخلاف کودهای دامی ریشه را نمی سوزاند می توان با خیال آسوده تر استفاده کرد تا نیازهای گیاهان به طور کامل برطرف شود . در منابع مختلف میزان مصرف متفاوت ذکر شده است اما به صورت عمومی میزان مصرف به شرح زیر است :

o برای درختان مثمر و غیر مثمر به اندازه سن درخت تا دوبرابر به کیلوگرم . مثلا برای درخت 7 ساله بین 7 الی 14 کیلوگرم .

o برای زمین های زراعی بین 5 تا 40 تن ( 5 تن برای زمین های حاصلخیز و 40 تن برای زمین های فقیر ) که معمولا 10 تن درهر سال قبل از کشت توصیه می شود .

o برای گلها و درختچه های باغ و باغچه هر گل بین 2 تا 5 کیلوگرم بسته به اندازه و سن (هر سال یکبار) .

o برای گلدان ها بین 20 الی 30 درصد از حجم گلدان می توان ورمی کمپوست استفاده کرد .

نحوه مصرف ورمی کمپوست

ورمی کمپوست بهتر است چالکود شود . برای نهال ها موقع کاشت نهال با خاک و ماسه بادی مخلوط و چاله نهال پر شود . برای درختان به صورت چالکود در سایه انداز درخت و ترجیها محل آبدهی مثل زیر قطره چکان ها در روش ابیاری قطره ای . برای گل ها و درخچه های زینتی هم بهتر است چالکود شود. برای کشت سیفی جات می توان پس از کشت به صورت نواری کنار بوته روی سطح خاک ریخت یا اینکه قبل از لیپر با خاک مخلوط گردد. در گلدان ها نیز موقع عوض کردن خاک می توان ورمی کمپوست را به خاک اضافه نمود.

ویژگی های ورمی کمپوست

کاربرد ورمی کمپوست

مصرف پروتئینی انسانی:

در برخی از کشورها از جمله کشور آمریکا همانند انواع کنسرو جهت سالاد، غذاهای پختنی، انواع نوشیدنی و ... به عنوان مثال از گرانترین غذاهای فروشگاه‌های زنجیره‏ای مک دونالد می‌باشد.

مصرف پروتئینی حیوانی:

تغذیه دام، طیور و آبزیان با کرم خاکی به عنوان ماده غذایی دارای پروتئین زیاد باعث افزایش کیفیت محصولات شده و نیاز کشور به واردات محصولاتی چون دان مرغ، انواع مکمل‌های غذایی دام و آرد ماهی را کاهش می‌دهد. از این گونه برای اولین بار در قرن 18میلادی برای تغذیه دام و طیور استفاده شد. امروزه در تغذیه مرحله لاروی آبزیان، تمایل به استفاده از غذای زنده وجود دارد، زیرا در بسیاری از موارد، دانش بشری هنوز قادر به تامین مصنوعی کلیه نیازهای غذایی لارو نبوده و پوشش این نیاز با غذای زنده راه حل مطلوب و مطمئنی است. مهمترین غذای زنده مصرفی کرم‌خاکی است که درصد پروتئین آن بیش از سایر گونه‌هاست و علاوه بر آن دارای امگا3 نیز می‌باشد. استفاده از این گونه به جای محصولات جانبی علاوه بر افزایش درصد رشد و کیفیت گوشت، از نظر اقتصادی نیز به‌صرفه‌تر است و تولید آن نیاز کشور به واردات محصولات فوق را که از زمان هجوم شانه دار ژله‌ای به دریای خزر و کاهش کیلکا به عنوان ماده اصلی آرد ماهی و افزایش قیمت آرد ماهی و واردات آن را به همراه داشته است، کاهش می دهد.

به عنوان مواد اولیه در تولید لوازم آرایشی و بهداشتی:

همانطور که قبلا هم گفته شد این کرم به دلیل داشتن پروتئین و امگا3 فراوان به عنوان یکی از مواد اصلی تشکیل دهنده محصولات آرایشی و بهداشتی می‌باشد. در سال 1985 شرکت DOVE برای اولین بار استفاده از این کرم را در محصولات خود آغاز نمود و اولین سری محصولات خود با عنوان جوان کنند‌گان پوست در سال 1987 به بازار عرضه نمود، اما هم اکنون بیشتر شرکتهای پیشتاز در این صنعت با تولید انواع شامپو، صابون، کرم، انواع پودرهای روشن کننده و تقویتی و ... استمرار به تولید با این کرم را در دستور کار خود قرار داده اند. در این بین می‌توان به محصول شرکتFace-Lift با نام تجاری G2G اشاره نمود که یکی از گران قیمت‌ترین محصولات آرایشی جهان می باشد.

به عنوان مواد اولیه در تولید دارو:

از جمله یکی از مهمترین مصارف جدید این کرم که به کمک صنعت داروسازی و پزشکی آمده تولید محصولات دارویی و پزشکی می باشد، که داروهای مکمل غذایی، انواع آرامش بخش ها، داروهای ضد سرطان را شامل می‌شود.

تولید و بسته بندی ورمی کمپوست با 50 میلیون

برای کسب اطلاعات بیشتر و راه اندازی خط تولید و بسته بندی ورمی کمپوست در خانه با شماره 09198133354 مهندس حسن نژاد تماس بگیرید.

راه اندازی خط تولید و بسته بندی ورمی کمپوست در خانه با سهیم شو

راه اندازی خط تولید و بسته بندی ورمی کمپوست در خانه تنها یکی از ده ها طرح پیشنهادی شرکت سهیم شو می باشد. شما می توانید با کمترین سرمایه گذاری از مبلغ بیست میلیون تومان تا دویست میلیون تومان طرح های تولیدی و خدماتی سود ده دریافت کنید . برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید دستگاه تولید خاک برگ با شماره 09198133354 مهندس حسن نژاد تماس بگیرید.

کارشناسان ما در شرکت سهیم شو صفر تا صد فرآیند راه اندازی خط تولید و بسته بندی ورمی کمپوست در خانه را برای شما ترسیم می کنند و بعد از بررسی و تصمیم نهایی، پکیج طرح توجیهی و مراحل اجرایی را دریافت خواهید کرد که شامل موارد زیر می باشد:

• ارائه طرح توجیهی و اقتصادی

همراهی برای جانمایی طرح

• همراهی در اخذ مجوزات لازم

معرفی ماشین آلات با کیفیت و قیمت مناسب

معرفی مواد اولیه با کیفیت و قیمت مناسب

آموزش روشهای تولید وبسته بندی

تهیه بسته بندی

کمک در جهت طراحی نوع بسته بندی

معرفی سرمایه گذار

معرفی به بانک جهت اخذ تسهیلات

• تبلیغات رایگان

معرفی خریداران تضمینی محصولات

همراهی در فروش بیشتر

همراهی جهت احداث واحد صنعتی

معرفی نمایشگاه ها و فرصتهای نمایشگاهی

معرفی بازاریابها و عمده فروشها

شرکت سهیم شو در زمینه راه اندازی خطوط تولید خانگی سابقه کار طولانی و حرفه ای دارد و با توجه به سرمایه شما و در نظر گرفتن تمامی موارد، طرح توجیهی قابل قبول و مطابق با سرمایه شما را ارائه می دهد. تولید و بسته بندی ورمی کمپوست در خانه یک کسب و کار کم هزینه و بسیار پرسود از نظر اقتصادی می باشد. برای راه اندازی این خط تولید با کارشناسان ما در شرکت سهیم شو تماس بگیرید تا تمامی موارد مطابق با بودجه در نظر گرفته شما توسط کارشناسان ما بررسی شود و بهترین شرایط کاری با سود بالا برایتان راه اندازی گردد. شرکت سهیم شو در زمینه های مختلفی از جمله راه اندازی خط تولید قند در خانه موفقیت های بسیاری کسب کرده است و قادرند با تمامی شرایط بودجه و محل احداث بهترین خط تولید را راه اندازی می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر و راه اندازی خط تولید و بسته بندی ورمی کمپوست با شماره 09198133354 مهندس حسن نژاد تماس بگیرید. مشاورین ما در کمترین زمان با شما تماس گرفته و خدمات زیر را ارائه خواهند داد:

• مشاوره تلفنی تا تحقق نتیجه دلخواه شما

مشاوره حضوری تا سه جلسه

امکان بازدید از مکانهای صنعتی و خدماتی مرتبط با طرح شما

بازدید از ماشین آلات و دستگاههای مورد نیاز طرحتان

اطلاع از شرایط و قوانین و مراحل اخذ مجوزات

اطلاع از میزان سود دهی شغل مد نظرتان

دریافت پیشنهادات سرمایه گذاری از سهیم شو

اطلاع از جدیدترین طرح ها

راه ارتباطی ما

برای کسب اطلاعات بیشتر و راه اندازی خط تولید و بسته بندی ورمی کمپوست با شماره 09198133354 مهندس حسن نژاد تماس بگیرید.

با تشکرگروه سهیم شو

مقاله در حال بروزرسانی می باشد.

تولید در خانه- کار در خانه- کسب و کار خانگی- کار خانگی- کارآفرینی- خود اشتغالی با سهیم شو- کسب و کارخانگی با سهیم شو- کارآفرینی با سهیم شو- خود اشتغالی- کار در خانه با سهیم شو- تولید ورمی کمپوست در خانه- تولید ورمی کمپوست - خط تولید ورمی کمپوست در خانه- راه اندازی خط تولید ورمی کمپوست در خانه- خط تولید ورمی کمپوست- بسته بندی ورمی کمپوست- بسته بندی ورمی کمپوست در خانه



نظرات

loader

لطفا شکیبا باشید ...