خرید سنگ
to top

مراحل خرید دستگاه خط تولید از چین


727
زمان مطالعه: 8 دقیقه, 12 ثانیه

چین یک مقصد خرید عالی است. این کشور مکان های بی شماری عالی برای خرید دارد که می تواند خواسته های خریداران را برآورده کند. انواع مختلفی از فروشگاه ها، مراکز خرید و دکه های خیابانی برای انتخاب وجود دارد. در بیشتر شهرهای بزرگ چین خیابان های تجاری ویژه ای وجود دارد که انواع محصولات در آن به فروش می رسند. 



خرید و واردات ماشین آلات صنعتی از چین

چین یک مقصد خرید عالی است. این کشور مکان های بی شماری عالی برای خرید دارد که می تواند خواسته های خریداران را برآورده کند. انواع مختلفی از فروشگاه ها، مراکز خرید و دکه های خیابانی برای انتخاب وجود دارد. در بیشتر شهرهای بزرگ چین خیابان های تجاری ویژه ای وجود دارد که انواع محصولات در آن به فروش می رسند.

خرید و واردات ماشین آلات صنعتی از چین

انواع روش های خرید ماشین آلات از چین

کسانی که قصد خرید از چین دارند می توانند به دو روش از این کشور خرید کنند:

1. خرید حضوری و مستقیم از چین

مهمترین مزیت این روش این است که کیفیت محصول را از نزدیک مشاهده می کنید. البته باز هم سود جویانی هستند که نمونه با کیفیت معرفی کنند اما جنس نامرغوب تحویل مشتری دهند. و اما معایب این روش هم این است که باید مسافتی طولانی طی کنید، زبان چینی بدانید و تامین کننده مناسب پیدا کنید.

2. خرید غیر مستقیم و از طریق سایت های اینترنتی

مزیت اصلی این روش نسبت به روش قبلی خرید آسان و آنلاین است. اما مهم ترین نکته در این روش پیدا کردن تامین کننده مناسب محصولتان است. اما از سایت های کلاه برداری غافل نشوید.

انواع روش های خرید ماشین آلات از چین

نکات مهم خرید حضوری از چین

1. در ابتدا باید یک لیست از شرکت های مد نظر تهیه کنید. تلاش کنید با مشتریان قبلی که از این شرکت ها خرید کرده اند، صحبت کنید و با خدمات بعد از فروش شرکت ها آشنا شوید.

2. برای کسب اطمینان از کیفیت ماشین آلات چینی و به دست آوردن اطلاعات بیشتر در مورد ماشین آلات شرکت مورد نظر و کیفیت خدمات پس از فروش، ماشین آلات را در تعداد محدودی خریداری کنید.

3. باید در مورد هزینه های تحویل دستگاه تا کشتی، هزینه های انتقال و هزینه های حمل و نقل با شرکت های مورد نظر خود بحث کنید.

4. مرحله پایانی، مرحله مذاکره با فروشنده می باشد که خریدار باید همه شرایط خود در مورد خرید کالا را با فروشنده بیان کند و از طرف مقابل نیز باید بخواهد که شرایط و هزینه های تولید، ارسال کالا و مشکلات مربوطه را بیان کند. و نهایتأ بعد از توافق طرفین، پس از عقد قرارداد کالای مورد نظر خود را از چین خرید کنید.

نکات مهم خرید حضوری از چین

تمامی ابعاد هزینه های خرید ماشین آلات از چین

  • اولین شرط برای واردات، قیمت خرید دستگاه می باشد تا بتوان سود بسیار زیادی از آن کسب کرد.
  • قیمت محصول را با تحقیق در فروشگاه ها و قیمت خرید مصرف کننده نهایی می توان به دست آورد.
  • بعد از آن باید قیمت خرید دستگاه از چین را متناسب با قیمت مصرف کننده نهایی محاسبه کنید.
  • به این صورت می توان قیمت خرید دستگاه از چین را به بهترین نحوه برآورد کرد.
  • بعد از خرید ماشین آلات نوبت به محاسبه هزینه های حمل و نقل ماشین آلات و هزینه های گمرکی هر دو کشور می باشد.
  • هزینه های گمرکی بعضی دستگاه ها میتواند بسیار بالا و بعضی بسیار پایین باشد.

تمامی ابعاد هزینه های خرید ماشین آلات از چین

چگونه تولیدکنندگان خوب چینی را پیدا کنیم؟

تولیدکنندگان چینی نزدیک به ۳۰ درصد ارزش کل تولیدات کارخانه‌ای جهان را در اختیار دارند. این به معنی گستردگی محصولات و برندهای مختلف این کشور در همه حوزه‌هاست. حتی برندهای مطرح و غیرچینی هم در این کشور خط تولید دارند. بعد از اینکه شما محصول خود را انتخاب کردید، با دریافت مشاوره از کارشناسان حوزه بازرگانی، می توانید محصول دلخواه و تأمین‌کننده متناسب با بودجه و کیفیت موردنظر خود را پیدا کنید. همچنین با شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی حوزه‌های مختلف در ایران و دیگر کشورها می توانید با محصولات و شرکت‌های متفاوت نیز از نزدیک آشنا شوید.

چگونه تولیدکنندگان خوب چینی را پیدا کنیم؟

مراحل واردات ماشین آلات از چین

1. انتخاب محصول

نکاتی که باید در انتخاب محصول به آن دقت کنید:

  • قبل از انتخاب محصول باید قوانین واردات ماشین آلات در داخل کشور توجه کرد و از آزاد یا ممنوع بودن آن کالا در کشور اطمینان پیدا کرده و سپس آن کالا را انتخاب کنید.
  • در مرحله ی دوم باید پر طرف دارترین مدل را پیدا کرد.
  • مدل خارجی را با مدل های مشابه که در کشور ایران وجود دارد را مورد بررسی قرار دهید.
  • انواع گوناگون برندهای مربوط به دستگاه مد نظر و قیمت های آن را در دیگر کشورها مورد بررسی قرار دهید.
  • در آخرین مرحله باید فروشنده را انتخاب کرد.

انواع فروشنده ها

  • تولید کننده

  • شرکت های وارد کننده دستگاه

  • شرکت های کوچک و بزرگ

2. دریافت مشخصات فنی دستگاه

مهم ترین مسئله در خرید ماشین آلات از چین، توجه به مشخصات فنی می باشد. دستگاه هایی که قصد وارد کردن آن ها را دارید، باید از نظر فنی هیچ مشکلی نداشته باشند و مورد قبول باشند.

.3دریافت لیست قیمت و نمونه دستگاه

هنگامی که محصول نمونه را دریافت کردید، آن را به طور کامل و با دقت کافی بررسی کنید تا از داشتن استاندارد های لازم اطمینان پیدا کنید.

مراحل واردات ماشین آلات از چین

4. دریافت پیش فاکتور خرید دستگاه از چین

هنگامی که با فروشنده به توافق کامل رسیدید، باید اقدام به دریافت پیش فاکتور کنید، که در فاکتور دریافتی؛ نوع کالا، قیمت واحد، تعداد کالا، قیمت کل کالا و سایر اطلاعات درج شده است.

5. اطلاع از شرایط واردات ماشین آلات از چین

  • ثبت کردن سفارش ماشین آلات مورد نظر خود در وزارت بازرگانی کشور ایران

  • کسب مجوز های مورد نیاز برای وارد کردن ماشین آلات از چین

  • پیگیری وضعیت تولید ماشین آلات مورد نظر در کشور چین

  • انجام دادن بازرسی های لازم قبل از بارگیری ماشین آلات از چین

  • برقراری هماهنگی برای حمل و نقل ماشین آلات

  • دریافت کردن مجوز ها و سند های مربوط به تامین ارز و بازرسی ماشین آلات

مراحل واردات ماشین آلات از چین

مزایای خرید و واردات کالا از چین

  • تولید محصولات کاملا منحصر به فرد در چین: تولید کنندگان چینی همیشه در کار های خود دارای نوآوری می باشند، همان گونه که مستحضر می باشید امروزه در سراسر دنیا کالا ها به میزان انبوه تولید می گردند به همین علت تولید کنندگان چینی مجبور می باشند، کالا ها و محصولات نوین و خلاقانه را تولید کنند تا به طور دائمی در اوج قرار بگیرند.
  • قیمت ارزان کالا های چینی: همان گونه که در مطالب قبلی نیز ذکر کردیم، قیمت خرید کالا عمده و انبوه در کشور چین بسیار ارزان و مقرون به صرفه می باشد و کسانی که کالا های چینی را به صورت عمده به کشور وارد می کنند سود زیادی به دست خواهند آورد.
  • رشد روز افزون و بالای کسب و کار در خرید از چین: یکی از مهم ترین مزیت های وارد کردن کالا از چین به کشور ایران، برای وارد کنندگان، کسب فرصت برای اعطا ی نمایندگی فروش محصولات به متقاضیان می باشد. که این مسئله باعث رشد روز افزون و سریع کسب و کار خواهد شد.

مزایای خرید و واردات کالا از چین

چگونه از کیفیت و اصالت کالا های چینی مطمئن شویم؟

چین یک کشور بزرگ و پهناور است که جمعیت زیادی دارد، به همین دلیل در این کشور کارخانه های زیادی احداث شده است که هر کدام کالا های گوناگونی تولید و به بازار عرضه می کنند، همچنین بعد از رفع نیاز بازار خود به سایر کشور ها صادر می کنند. همان طور که می دانید به واسطه ی بزرگ بودن کشور چین، بازار این کشور نیز بزرگ است، و برای خرید کالا از بازار بزرگ چین باید از کیفیت و اصالت محصول اطمینان کامل به دست آورد. خریداران باید توجه داشته باشند که کالا مد نظر خود را از دلال، واسطه یا تولید کننده اصلی خریداری می کنند زیرا این تفاوت ها حاشیه ی سود را به اندازه چشم گیری تغییر خواهد داد. شما باید برای کسب اطمینان از کیفیت محصولات چینی از کارشناسان مربوطه کمک بگیرید.

چگونه از کیفیت و اصالت کالا های چینی مطمئن شویم؟

علت ارزان بودن ماشین آلات از چین

چین، کشوری بزرگ و پهناور است که دستگاه ها و محصولات با کیفیتی را تولید می کند و به سایر کشور ها صادر می کند که باعث سود آوری بازرگانان و تاجران می شود. دلایل ارزان بودن ماشین آلات از چین عبارتند از:

1. این کشور جمعیت زیادی دارد و این علت دارای نیروی کار زیادی می باشد. رقابت در کار در کشور چین به حدی شدید می باشد که برخی مواقع نیرو های کار برای داشتن سرپناه و بدون حقوق کار خود را ادامه می دهند و یا به حقوق های پایین راضی می شوند.

2. به حدی حجم تولید و سفارش در این کشور زیاد است که این کشور محصولات را در حجم انبوه تولید می کند و تولید انبوه، به تنهایی باعث ارزان شدن محصول می گردد.

3. شرکت های چینی از دستگاه های جدید و بروز استفاده می کنند که سبب می شود کالاها با سرعت بالایی تولید گردد که این هم سبب ارزان شدن آن ها می شود.

4. به واسطه تغییرات ارزی، این کشور توانسته است، به طور تقریبی، بازار تولیدات سراسر دنیا را در دست بگیرد.

علت ارزان بودن ماشین آلات از چین

نحوه ارسال ماشین آلات از کشور چین به ایران

ماشین آلات خریداری شده، بسته به نوع و حجم آن، از روش‌های متفاوتی به دست خریدار می رسد . حمل هوایی و حمل دریایی دو روش کلی این نوع باربری هستند. در روش هوایی سرعت ارسال کالا بسیار بیشتر است و طی یک هفته تا یک ماه کاری انجام می‌شود. همکاری ما با خطوط هوایی بین‌المللی در شهرهای گوانجو و دبی توانسته است سرعت حمل‌ونقل هوایی را به میزان قابل‌توجهی کاهش دهد.

نحوه ارسال ماشین آلات از کشور چین به ایران

روش ترخیص گمرکی ماشین آلات خریداری شده از چین

از ثبت سفارش کالا در سامانه آنلاین گمرک تا ترخیص آن مراحل متعددی وجود دارد. با الکترونیکی شدن سامانه گمرکی، فرآیند ترخیص کم زحمت‌تر و به مراتب دقیق‌تر از قبل شده است. البته این مراحل، هنوز می‌تواند پیچیدگی‌هایی تخصصی داشته باشد که کار ترخیص را برای افراد غیرمتخصص، سخت کند.

روش ترخیص گمرکی ماشین آلات خریداری شده از چین

ماشین آلات- فروش ماشین آلات- خرید ماشین آلات- ماشین آلات صنعتی- واردات ماشین آلات صنعتی- فروش ماشین آلات صنعتی- خرید ماشین آلات صنعتی- واردات ماشین آلات- واردات ماشین آلات از چین- واردات از چین- خرید ماشین آلات از چین- دستگاه- واردات دستگاه- واردات دستگاه از چین



نظرات

loader

لطفا شکیبا باشید ...