خرید سنگ
to top

معرفی بهترین دستگاه لیزر موهای زائد


623
زمان مطالعه: 11 دقیقه, 45 ثانیه

درمان موهای زائد با لیزر از بهترین روش های حذف موهای زائد است. لیزر موهای زائد شامل استفاده از فناوری نور است. لیزر، با انتشار پالس های انرژی نور به یک ناحیه مشخص پوست عمل می کند و ریشه و فولیکول هر تار مو را از بین می برد. با از بین رفتن ریشه و فولیکول، موها نمی توانند دوباره رشد کنند و این باعث می شود تا موهای بدن به طور دائمی برداشته شوند. لیزر ضرری ندارد، هر چند ممکن است کمی ناراحت کننده باشد.



بهترین دستگاه لیزر موهای زائد کدام است ؟

موهای بدن در کل سطح پوست می‌رویند. به جز کف پا، کف دست، لب‌ها و بخش‌هایی از ناحیه‌ی شرمگاهی. تقریبا همه انسان‌ها در قسمت‌هایی از بدن موهایی دارند که از نظر زیبایی، فرهنگی، سلامتی و موارد دیگر زائد و اضافی محسوب می‌شوند. موهای اضافی ابرو، موهای دست، پا و ناحیه‌ی بیکینی برای خانم‌ها و ریش روی گونه‌ها، موهای گوش، باسن و پشت برای آقایان از جمله موهای زائدی هستند که ترجیح بیشتر ما حذف کردنشان است. این موها در دوران کودکی بسیار نازک و کم‌تراکم هستند و بعد از دوران بلوغ واضح‌تر و متراکم‌تر می‌شوند.

علت رشد موهای زائد

نکته‌‌ای که حتما باید مدنظر داشته باشید این است که ببینید علت رشد موهای زائد شما چیست. آیا رشد موهای زائد طبیعی است یا به خاطر علت زمینه‌ای دیگری، افزایش یافته است. اگر حالت دوم در مورد شما صادق باشد، بهتر است ابتدا مشکل زمینه‌ای را درمان کنید و سپس به سراغ راه‌های حذف موهای زائد بروید. در جدول زیر تعدادی از دلایل شایع افزایش رشد موهای زائد را مطرح کرده‌ایم:

چه کسانی به حذف موهای زائد نیاز دارند؟

سابقه حذف موهای زائد به حدود ۱۱ هزار سال پیش و دوران نوسنگی (عصر حجر) باز می گردد. به طور کلی ما به سه دلیل نیاز به حذف موهای زائد داریم:

رشد طبیعی موهای زائد

همه ما در قسمت هایی از بدن موهایی داریم که از نظر زیبایی، فرهنگی، سلامتی و موارد دیگر زائد و اضافی محسوب می شوند. موهای اضافی ابرو، موهای دست، پا و ناحیه بیکینی برای خانم ها و ریش روی گونه ها، موهای گوش، باسن و پشت برای آقایان از جمله موهای زائدی هستند که تمایل داریم حذفشان کنیم.

هایپرتریکوز

هایپرتریکوز به معنی رشد موهای زائد در اثر تحریکات هورمونی غیرطبیعی است. که معمولا موهای ضخیم روی صورت، شکم، پشت یا سینه ی خانم ها شکلی از هایپرتریکوز محسوب می شود.

هیرسوتیسم

اگر الگوی رشد موهای زائد و موهای بدنِ خانم ها شبیه به الگوی رشد موهای مردانه شود، می گوییم که فرد هیرسوتیسم یا پرمویی دارد.

راه‌های حذف موهای زائد

راه‌های حذف موهای زائد را می‌توانیم به دو دسته‌ی کلی تقسیم بکنیم:

  • اپیلاسیون به راه‌هایی گفته می‌شود که در آن با تخریب فولیکول، به طور دائمی موهای زائد را حذف می‌کنیم که شامل روش‌های اپیلاسیون شامل الکترولیز، IPL و لیزر موهای زائد است.
  • دِپیلاسیون به روش‌هایی گفته می‌شود که به صورت موقت موهای زائد را حذف می‌کنند و تاثیری روی پیاز مو و فولیکول‌ها ندارند و تنها روی ساقه‌ی مو اثر می‌گذارند. تمامی حذف موهای زائد به جز الکترولیز، لیزر و IPL، نوعی دپیلاسیون محسوب می‌شود.

7 روش رفع موی زائد بدن

بدن همه افراد به‌طور طبیعی مو دارد و حجم موها می‌تواند بسته به ژنتیک افراد متفاوت باشد. برخلاف بسیاری از ادعاهای بیان شده، هیچ روشی برای رفع همیشگی موهای زائد بدن وجود ندارد. بدون در نظر گرفتن خوب یا بد بودن رفع این موها، این روزها همه به دنبال روش‌هایی برای رفع موهای زائد هستند.

۱. استفاده از تیغ

شما می‌توانید با یک اصلاح ساده، به‌سادگی از شر موهای زائد بدنتان خلاص شوید، ولی بدی این روش این است که موها به‌سرعت رشد می‌کنند و به حالت قبل باز میگردد.

۲. استفاده از موچین

یکی دیگر از روش‌های رفع سریع موهای زائد بدن استفاده از موچین است. موچین، موها را از ریشه می‌کند و زمان بیشتری طول می‌کشد تا موها دوباره رشد کنند. اما باز هم موها دوباره رشد خواهند کرد و به حالت قبل باز میگردد.

۳. الکترولیز

الکترولیز شامل استفاده از فرکانس‌های رادیویی موج‌کوتاه است که از طریق سوزن‌های ظریفی که با هدف از بین‌بردن فولیکول، مستقیما در فولیکول‌های مو قرار می‌گیرند، تا رشد موهای جدید را تحریک نکند. این روش باید توسط یک متخصص پوست یا یک الکترولوژیست معتبر انجام شود.

۴. لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد یکی دیگر از گزینه‌های طولانی‌مدت برای رفع موهای زائد بدن است. این روش هم مانند الکترولیز، فولیکول مو را هدف قرار می‌دهد. و با آسیب‌رساندن به فولیکول از طریق لیزر با حرارت بالا مانع از رشد موهای جدید می‌شود.

۵. کرم‌های تجویزی

این کرم‌ها از موادی ساخته شده‌اند که با مهار تولید آنزیم‌هایی که رشد مو را تحریک می‌کنند می‌توانند پس از یک دوره استفاده یک‌ماهه به مدت هشت هفته باعث رفع موهای زائد شوند.

۶. انجام اپیلاسیون حرفه‌ای

هنگامی که مو به این روش برداشته می‌شود، مستقیما از ریشه کنده می‌شود. این روش یک گزینه ارزان‌تر از لیزر موهای زائد یا الکترولیز است اما برای این‌که نتیجه لازم را بگیرید، باید چند‌بار آن را تکرار کنید. بسته به‌سرعت رشد موهای شما، اثرات این روش ممکن است بین دو تا هشت هفته باقی بماند.

۷. کرم‌های موبر

استقاده از کرم‌های موبر با تضعیف پروتئینی به نام کراتین در موهای شما، باعث ریزش آن‌ها می‌شوند و اثر آن تا دو هفته باقی می ماند.

دستگاه لیزر موهای زائد بدن

درمان موهای زائد با لیزر از بهترین روش های حذف موهای زائد است. لیزر موهای زائد شامل استفاده از فناوری نور است. لیزر، با انتشار پالس های انرژی نور به یک ناحیه مشخص پوست عمل می کند و ریشه و فولیکول هر تار مو را از بین می برد. با از بین رفتن ریشه و فولیکول، موها نمی توانند دوباره رشد کنند و این باعث می شود تا موهای بدن به طور دائمی برداشته شوند. لیزر ضرری ندارد، هر چند ممکن است کمی ناراحت کننده باشد.

افراد باید تحت یک سری جلسات درمانی با لیزر قرار بگیرند که طی هفته ها و ماه ها پخش شده اند. این فاصله برای از بین بردن جداگانه فولیکول های مو و دستیابی به حذف دائمی مو لازم است. فاصله داشتن جلسات لیزر درمانی بسیار مهم است. برای جلوگیری از رشد مجدد فولیکول های مو، لازم است لیزر موهای زائد در مرحله رشد فعال، رخ دهد. برای اکثر افراد، انجام چهار تا شش جلسه لیزر موهای زائد که با فاصله تقریباً شش هفته برنامه ریزی شده اند، بهترین نتیجه را دارند. همچنین ممکن است یک یا دو بار در سال به یک جلسه اضافی برای تمدید نیاز داشته باشید.

آیا ازبین بردن مو با لیزر درد دارد؟

درد کم است و بیشتر کلینیک ها و تکنسین های مجاز از روش های خنک کننده قبل و بعد از درمان استفاده می کنند. بی حس کردن پوست با استفاده از سیستم خنک کننده به طور قابل توجهی درد را در حین و بعد از حذف موهای زائد کاهش می دهد.

نکات مهم قبل از لیزر موهای زائد

  • ناحیه ای از پوست که لیزر می شود، باید 24 ساعت قبل از وقت تعیین شده اصلاح شود.
  • برای بخش بیکینی، موهای قسمتی که نمی خواهید لیزر شود را نتراشید.
  • در زمان انجام لیزر هیچ نوع آرایش یا لوسیونی نباید بر روی پوست شما باشد.
  • برای جلوگیری از آسیب احتمالی، حداقل 2 هفته قبل از درمان از محصولات برنزه کننده یا اسپری برنزه استفاده نکنید.
  • حداقل 3 روز قبل از قرار ملاقات (و 3 روز بعد) از قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم نور خورشید خودداری کنید.
  • حداقل به مدت 4 هفته از اپیلاسیون، بند انداختن و موچین در محل لیزر مو خودداری کنید.
  • برخی از افراد توصیه می کنند 20 دقیقه قبل از جلسه با اسپری یا کرم حاوی لیدوکائین چهار درصد، پوست را بی حس کنید.

لیزر مو برای چه قسمت هایی از بدن مفید است؟

می توانید تقریباً در هرجای صورت و بدن، حتی نواحی حساس مانند صورت و نواحی شرمگاهی لیزر موهای زائد را انجام دهید. قسمت هایی از بدن که برای لیزر مناسب هستند عبارتند از:

وسط و اطراف ابروها

استخوان های گونه

چانه

زیر بغل

بیکینی

پهنای شانه

تمام پشت

تمام پشت، شانه ها و بازوها

تمام بدن (شامل قفسه سینه ، شکم ،تمام کمر، بازوها، زیر بغل، تمام پاها، باسن، اطراف مقعد و ناحیه تناسلی)

مزیت های لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد بهترین روش برای از بین بردن موهای زائد در تمامی نقاط بدن می باشد. بیشترین نقاط شامل لیزر: زیر بغل، سینه، صورت،نواحی بیکینی و بقیه ی نقاط مهم دیگر می باشد. لیزر موهای زائد مزیت های دیگری نسبت به وکس یا شیو کردن دارد که شامل موارد زیر می باشد:

  • لیزر موهای زائد دارای سرعت بیشتری به نسبت روش های دیگر برای رفع موهای زائد می باشد.
  • در لیزر موهای زائد نتایج ماندگاری بسیار بالاتری نسبت وکس کردن یا اصلاح دارند. در لیزر موهای زائد اگر باز هم موهای زائد رشد کند دیگر همانند قبل نیستند و نازک تر و دارای تراکم کمتری به نسبت قبل خواهند بود.
  • لیزر موهای زائد دارای دقت بسیاری بالایی می باشد.

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد چیست؟

امروزه استفاده از دستگاه های لیزر برای حذف موهای زائد یکی از موثرترین و در عین حال مطمئن ‌ترین روش ‌ها به شمار می رود. امروزه دستگاه‌ های لیزر بسیاری در حیطه لیزر موهای زائد وجود دارند که هر کدام از تکنولوژی های متفاوتی استفاده می کنند. بهترین دستگاه لیزر موهای زائد از نظر عملکرد، پاسخگویی و ایمنی دستگاهی است که از هر سه فناوری‌ الکساندرایت، دایود و ان دیگ به طور همزمان بهره ببرد. چنین دستگاه لیزری انعطاف‌ پذیری بسیار بالایی دارد و برای تمامی طیف های پوستی 1 تا 6 جوابگویی بسیار بالایی دارد.

نکات مهم در انتخاب بهترین دستگاه لیزر موهای زائد

  • دستگاه لیزر باید با توجه به رنگ پوست و ضخامت موی مراجعه کنندگان انتخاب شود و از فناوری سازگار با رنگ پوست بیماران استفاده شود. در بیشتر مواقع رنگ پوست دست و پا یا شکم افراد با رنگ پوست نواحی دیگر بدن مانند زیر بغل، یا ناحیه‌ بیکینی متفاوت است. هرچه یک فناوری لیزر با شرایط متقاضیان سازگارتر باشد، نتایج بهتر و ماندگارتری در پی خواهد داشت.
  • یک دستگاه‌ با کیفیت و عملکرد بالا باید مجهز به سیستم خنک کننده‌ قوی، قطر تابش مناسب و وقفه ‌های تابشی ایمن باشد تا بیماران درمانی بدون درد با جوابگویی رضایت بخش داشته باشند.
  • نکته مهم دیگر برد و پاور دستگاه می باشد. پاور و برد دستگاه لیزر با هم رابطه مستقیم دارند و هر دو با هم باید مورد بررسی قرار گیرند. وجود پاورها و بردهای متعدد در بعضی از لیزرها موجب می شود تا درگیری قسمت های مختلف با هم کاهش داده شود و علاوه بر افزایش طول عمر دستگاه، شات واقعی برای لیزر فراهم شود.
  • پزشکان محترم برای خرید دستگاه لیزر موی زائد باید حتما در مورد دستگاه، کمپانی سازنده و شرکت ارائه دهنده دستگاه تحقیق کنند تا بتوانند بهترین دستگاه لیزر موهای زائد را خریداری نمایند.

انواع دستگاه لیزر موهای زائد جدید و بروز دنیا

به طور کل برای لیزر موهای زائد از چهار فناوری استفاده می‌ شود که در عبارتند از:

دستگاه IPL

این دستگاه از قدیمی ترین فناوری های لیزر به شمار می آید. در واقع لیزر نیست و تنها از پرتوی نوری بهره می ‌برد. این تکنولوژی بیشتر در دستگاه های لیزر خانگی و سالن های آرایشی کاربرد دارد و تخصص و تبحر خاصی برای استفاده از آن نیاز نیست.

دستگاه لیزر الکساندرایت (Alexandrite)

در حال حاضر این دستگاه یکی از بهترین دستگاه های لیزر موهای زائد در جهان می باشد لیزر الکساندریت یکی از سریع‌ترین تکنولوژی‌های لیزر است. این دستگاه برای لیزر مناطق وسیع (مثل کل بدن) مناسب است و اثر زیادی بر روی موهای نازک و رنگ پوست‌های روشن دارد. بهترین دستگاه لیزر الکساندریت، کندلا جنتل پرو است. از جمله برتری‌های این دستگاه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قطر تابش (Spot size) قابل تغییر
  • مجهز به سیستم خنک کننده
  • بیش از ۲۰ سال سابقه‌ی استفاده درمانی و زیبایی با نتایجی درخشان

دستگاه لیزر دایود (Diode)

دستگاه لیزر دیود بهترین دستگاه لیزر مو برای پوست های سبزه می باشد. لیزر دیود جلسات درمانی کوتاه‌تری دارد و اثرگذاری‌اش کمی بیشتر از الکساندریت است. این دو برتری به دلیل وقفه‌های تابشی کوتاه‌تر است که لیزر درمانی با دیود را کمی دردناک می‌کند. فناوری دایود با پوست ایرانی ها سازگاری بسیار خوبی دارد. از جمله برتری‌های این دستگاه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قطر تابش بیشتر (افزایش سرعت لیزر درمانی)
  • مجهز به سیستم خنک کننده
  • سیستم بازیافت فوتون‌ها (تاثیرگذاری ۱.۵ تا ۲ برابری درمان)
  • سیستم خوانش ملانین (افزایش ایمنی و کاهش عوارض جانبی)

دستگاه لیزر ان دی یاگ (Nd:YAG)

فناوری ان دی یاگ برای کسانی‌ که پوست تیره‌ای دارند، موثرترین است. لیزر دیود و الکساندریت برای این افراد هم تاثیر کم‌تر و هم خطرات بیشتری دارند. خاصیت لیزر اندیاگ این است که ملانین پوست را نادیده گرفته و فقط دنبال فولیکول های مو می گردد تا آن ها را حذف کند. البته این فناوری به دلیل عمق نفوذ بسیار بیشتر به نسبت فناوری های الکس و دایود ممکن است برای بیمار ناراحتی بیشتری در پوست ایجاد نماید. از جمله برتری‌های این دستگاه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مناسب و ایمن برای تمام رنگ‌های پوست
  • مناسب برای کسانی که موهای نازکی دارند
  • مجهز به یک فناوری انحصاری که انرژی پرتوها را کاهش داده و درصد جذب آن‌ها را بیشتر می‌کند. به این ترتیب عوارض و خطرات لیزر بسیار کاهش یافته و درمان موثرتر می‌شود.

لیزر موهای زائد- دستگاه لیزر موهای زائد- فروش دستگاه لیزر موهای زائد- خرید دستگاه لیزر موهای زائد- قیمت دستگاه لیزر موهای زائد- قیمت فروش دستگاه لیزر موهای زائد- خریدار دستگاه لیزر موهای زائد- روش های رفع موهای زائد- رفع موهای زائد



نظرات

loader

لطفا شکیبا باشید ...