خرید سنگ
to top

صفر تا صد واردات ماشین آلات از چین


805
زمان مطالعه: 9 دقیقه, 57 ثانیه

کشور چین محصولات خود را به سراسر نقاط جهان عرضه می‌کند و این محصولات دارای کیفیت‌های بسیار خوبی هستند. محصولات چینی در واقع با داشتن کیفیت بسیار عالی توانسته اند توجه بسیاری از تاجران را به خود جلب نماید و با وارد کردن انواع دستگاه های چینی تاجران توانستند نیاز داخلی ایران را به طور کامل رفع کند. محصولات چینی دستگاه‌های چون دستگاه کشاورزی، دستگاه تزریق پلاستیک، دستگاه های پزشکی، دستگاه های صنعتی و دیگر موارد هستند که هر کدام از آنها میتواند نیاز بسیاری از تولیدکنندگان را برطیرف کند.



صفر تا صد واردات ماشین آلات از چین

چین از شرکای تجاری بزرگ ایران محسوب می‌شود. واردات دستگاه های مختلف از چین همواره در حال انجام است و ماشین آلاتی از جمله دستگاه های کشاورزی، تولیدی و پزشکی اکثرأ از چین وارد می‌شوند. تولید کنندگان چینی نیز از فناوری های روز در تولید دستگاه های مختلف استفاده می کنند.

واردات دستگاه از چین

کشور چین محصولات خود را به سراسر نقاط جهان عرضه می‌کند و این محصولات دارای کیفیت‌های بسیار خوبی هستند. محصولات چینی در واقع با داشتن کیفیت بسیار عالی توانسته اند توجه بسیاری از تاجران را به خود جلب نماید و با وارد کردن انواع دستگاه های چینی تاجران توانستند نیاز داخلی ایران را به طور کامل رفع کند. محصولات چینی دستگاه‌های چون دستگاه کشاورزی، دستگاه تزریق پلاستیک، دستگاه های پزشکی، دستگاه های صنعتی و دیگر موارد هستند که هر کدام از آنها میتواند نیاز بسیاری از تولیدکنندگان را برطیرف کند. همچنین افزایش نیاز ها باعث به وجود آمدن دستگاه هایی با فناوری روز شده است. شما نیز می ‌توانید این فناوری های به روز را به صورت عمده از چین وارد کنید و با قیمت بیشتری در ایران بفروشید. قطعاً اگر هزینه خوبی برای این کار صرف کنید سود بسیار قابل توجهی کسب خواهید کرد و به این صورت واردات دستگاه های مختلف از چین اصلی ‌ترین کسب و کار شما خواهد بود.

واردات دستگاه از چین

برای واردات ماشین آلات از چین باید به تمامی جنبه های مختلف این پروسه مانند: نوع ماشین آلات قابل واردات از چین، استانداردهای لازم برای ایران، عوارض واردات ضمانت، جایگزینی قطعات ماشین آلات وارداتی از چین، آزمایش عملکرد و کیفیت در ماشین آلات وارداتی از چین را داشته باشید.

لیست انواع دستگاه های وارد شده از چین

چین در تولید همه ی کالا های مصرفی و صنعتی فعالیت دارد. ماشین آلات وارداتی از چین طیف وسیعی از صنایع مانند: ماشین آلات صنایع ساختمانی، صنایع غذایی، کارخانه های بسته بندی، صنایع نساجی و صنایع فرآوری مواد غذایی و کشاورزی و غیره را شامل می شود. ماشین آلات کشاورزی شامل: ماشین آلات خاک برداری و ماشینکاری بذرپاش و ماشین آلات پرورش بذر و ماشین آلات پیوند زنی و ماشین آلات کاشت و کود میشوند. واردات دستگاه آلات صنعتی شامل: ماشین آلات حفاری و ماشین آلات خاکبرداری و ماشین آلات بالابر و کامیون های صنعتی و ماشین آلات بتنی میشود. ماشین آلات صنعت مواد غذایی شامل: ماشین آلات نوشیدنیها و ماشین آلات تولید و بسته بندی و ماشین آلات زهکشی و آبیاری و ماشین آلات پروسس میوه و سبزیجات و ماشین آلات پخت و پز و ماشین آلات نساجی شامل: ماشین آلات ریسندگی و ماشین آلات بافندگی و ماشین آلات دوخت و ماشین آلات رنگرزی و غیره می شود.

لیست انواع دستگاه های وارد شده از چین

بطور کلی انواع دقیق طبقه بندی شده ماشین آلات وارداتی از چین انواع مختلفی از ماشین آلات هستند که عبارتند از: ساخت روسازی و ماشین آلات تعمیر و نگهداری روسازی و ماشین آلات رانندگی و ماشین آلات شمع کشی و ماشین آلات شهرداری و محیط زیست و ماشین آلات مربوط به آسانسور و سایر ماشین آلات مربوط به مهندسی حرفه ای

استانداردها و مدارک مورد نیاز برای واردات دستگاه آلات صنعتی از چین

برای وارد کردن ماشین آلات از چین به کشور ایران، باید از مقررات داخل کشور، استانداردها و مدارک مورد نیاز برای واردات اطلاع داشته باشید. ایران برای واردات دستگاه دارای پارامترهایی هست که باید رعایت شوند و نمی توانید این مقررات را دور بزنید. در غير اين صورت غالباً كالا توسط مقامات گمركي توقیف و جريمه سنگينی را شامل خواهد شد. باید بدانید هنگام واردات ماشین آلات از چین منبع خرید شما باید دارای سابقه تولید ماشین آلات مطابق با مقررات داخلی و استانداردهای ایمنی ایران باشد. عدم انجام این کار منجر به ضرر مالی و توقیف کالا توسط مقامات گمرکی و اعمال جریمه های سنگین می شوید.

استانداردها و مدارک مورد نیاز برای واردات دستگاه آلات صنعتی از چین

ضمانت و قطعات جایگزین ماشین آلات وارداتی از چین

هنگام واردات ماشین آلات از چین، باید قطعات جایگزین و ضمانت های منبع خرید خود را در نظر بگیرید. قبل از ثبت سفارش شرایط ضمانت خاص تعیین شده توسط تامین کننده را مطالعه کنید. در بیشتر موارد تامین کنندگان چینی قطعات یدکی رایگان را ارائه می دهند. تحویل قطعات جایگزین به زمان زیادی نیاز دارد که می تواند منجر به توقف تولید شود که تأثیرات مالی نامطلوبی برای وارد کننده دارد. بنابراین تأیید شرایط ضمانت قبل از خرید ضروری است.

ضمانت و قطعات جایگزین ماشین آلات وارداتی از چین

نصب و خدمات و تعمیر و نگهداری

خریداران ماشین آلات چینی باید به مهارتهای نصب دستگاه خود یا تأمین کنندگان قطعات یدکی داخلی اعتماد کنند. زیرا اکثر فروشندگان چینی یا کارکنان کافی ندارند یا حتی با شرکت های تعمیر و نگهداری در ایران مشارکت ندارند بنابراین ، این شرکت ها در خدمات خود محدود می شوند و قادر به برآوردن الزامات نیستند.

 نصب و خدمات و تعمیر و نگهداری

آزمایش عملکرد و کنترل کیفیت

هنگام وارد کردن ماشین آلات از چین، همیشه توصیه می شود یک بازرسی کیفیت انجام دهید تا مطمئن شوید که دستگاه کاملاً سالم و بدون اشکال فنی است. زیرا بازگشت ماشین های معیوب به چین یک فرآیند بسیار مشکل و پیچیده است. اولا اگر ماشین آلات را بازگردانید مقامات گمرکی چین ممکن است اجازه ندهند که محموله به کشور بازگردد ثانیاً حتی اگر در بازگشت ماشین آلات به موفق شوید شانس بسیار کمی برای بازپرداخت و برگشت پول شما وجود دارد .

آزمایش عملکرد و کنترل کیفیت

برنامه ریزی فرآیند واردات دستگاه از چین

قبل از شروع فرآیند در مورد آنچه واقعاً می خواهید به آن برسید برنامه ریزی کنید. هدف اصلی شما به دوبخش تقسیم می شود: اول بدست آوردن منبع ارزان قیمت ماشین آلات در چین و واردات ماشین آلاتی است که در کشور شما موجود نیست و دوم اینکه کل فرآیند واردات باید بتواند در برنامه کلی کسب و کار شما جای گیرد تا بتوانید به سوددهی و فروش محصولات تولیدی برسید. برای برنامه ریزی فرآیند واردات دستگاه بصورت زیر عمل کنید:

  • مطالعه کامل خط تولید
  • منبع یابی (کمترین قیمت و بیشترین کیفیت)
  • دریافت پروفرما
  • ثبت سفارش
  • دریافت مجوزات مربوطه از ارگان های داخلی همچون وزارت صمت
  • دریافت مجوز از بانک مرکزی (تخصیص ارز)
  • حواله نیمایی به فروشنده چینی
  • بازرسی از خط تولید
  • عقد قرارداد بیمه بار
  • حمل با کشتی تا بنادر ایران
  • ترخیص بار در کمترین زمان

برنامه ریزی فرآیند واردات دستگاه از چین

مدارک مورد نیاز برای ورود ماشین آلات از چین

برای واردات دستگاه از چین ، یک بازرگان نیاز به مدارکی برای ارائه در هر مرحله دارد که عبارتند از:

  • گواهی مبدأ : این مدرک توسط ارائه دهندگان و تولید کنندگان دستگاه در چین ارائه می گردد که باید آن را به همراه داشته باشید.
  • فاکتور دستگاه های خریداری شده : این فاکتور را باید پس از خرید از تولید کنندگان دریافت نمایید تا در هنگام ورود کالا به گمرک ، تطابق محصولات با فاکتور صادر شده بررسی گردد.
  • مجوز بازرگانی : برای واردات هر محصولی از خارج از کشور باید این مجوز را تهیه نمایید . اگر وارد کننده ی محصول، یک شرکت باشد این مجوز در قالب کارت بازرگانی می باشد.
  • مجوز واردات : این مجوز برای برخی از کالا های خاص و در هنگام ورود به کشور مورد نیاز است.

مدارک مورد نیاز برای ورود ماشین آلات از چین

سود واردات از چین چقدر است؟

سود واردات از چین نصیب تاجری خواهد شد که پیش از واردات کالا از چین، اقدام به بررسی پتانسیل های بازار چین و بازار های ایران و کشش بازار ایران نمایند. هر تاجری که نقدینگی قوی داشت دلیل بر سود آوری آن تاجر نخواهد بود. اتفاقا بسیاری از تجاری که به شغل واردات کالا مشغول هستند با کمترین سرمایه ها شروع کردند و حالا جزو تجارت بزرگ واردکننده از چین می باشند. شما در صورتی که قصد ورود به عرصه واردات از چین می خواهید شوید ابتدا مطالعات خود را در مورد بازار چین افزایش دهید، مطالعه بازار چین می تواند به شما کمک کند که چه کالایی را از چین وارد کنید که بیشترین سود را نصیبتان کند. باید بدانید چگونه کالایی را از چین بخرید، باید بدانید که چطور کالا را از چین حمل و ترخیص کنید و چگونه حواله یوان را به چین ارسال کنید و با تجار چینی مبالغ ارزی خود را تسویه کنید.

سود واردات از چین چقدر است؟

ابتدا مطالعه کنید و سپس پیش از شروع امر تجارت با چین اقدام به دریافت تجربه دیگر تجار که پیش از این در زمینه واردات از چین مشغول بودند کنید، تجربه دیگر تجار بسیار ارزشمند است، انتخاب با خودتان است، می توانید ابتدا خودتان آزمایش کنید تا تبدیل به تجربه شود یا اینکه ابتدا از تجربه دیگران استفاده کنید و سپس آزمایش کنید، در حالت دوم قطعات سود واردات از چین برای شما خیلی بیشتر خواهد بود.

حداقل سرمایه برای واردات از چین

در صورتی که خواستار واردات از چین می باشید و سرمایه زیادی ندارید بایستی دقت عمل زیادی داشته باشید. تجارت ریسک بالا دارد اما با درایت و تحقیق و مشاوره با افراد با تجربه می تواند تجارت با چین را با ریسک کمتری انجام دهد. واردات از چین با سرمایه کم نیز ریسک خود را دارد.چرا که فرد دارای سرمایه ای محدود است و در صورت آن که این تجارت دارای سودی قابل قبول نباشد، ضرر های هنگفتی را می کند. بنابراین بایستی دانست که دقیقا چطور و به چه صورت و چه کالایی را از چین وارد کشور نمود تا ریسک آن به حداقل برسد.

حداقل سرمایه برای واردات از چین

نمی توان هیچ گونه رقمی را برای سرمایه اولیه واردات از چین یا حداقل سرمایه واردات از چین به اعلام کرد چرا که این مقدار حداقل سرمایه بستگی به نوع تجارتی دارد که قصد وارد شدن به آن را دارید.

مزایای واردات دستگاه از چین

  • محصولات منحصر به فرد
  • قیمت بسیار مناسب محصولات
  • کسب و کار شما سریعتر رشد می کند
  • کیفیت بالای محصولات
  • تحریم های اقتصادی از سوی کشور های اروپایی
  • آشنایی با سلیقه ی ایرانیان در خرید

مزایای واردات دستگاه از چین

هزینه ی واردات ماشین آلات از چین

برآورد هزینه های واردات دستگاه از چین از مهم ترین دغدغه های بازرگانان و تاجرانی می باشد که قصد خرید آن ها را دارند . برای برآورد هزینه واردات دستگاه تمامی جوانب را بابد در نظر بگیرید که شامل موارد زیر می باشد:

  • هزینه ی خرید محصول
  • هزینه های مرتبط با باربری و جا به جایی محصول
  • هزینه های انبار داری دستگاه های خریداری شده
  • هزینه های بیمه ی محصول
  • هزینه های بازرسی کالا
  • هزینه های گمرکی

هزینه های گمرکی دو دسته می باشند

هزینه های نوع اول : مجموعه هزینه هایی که در داخل خود گمرک پرداخته می شود مانند: حقوق گمرکی

هزینه های نوع دوم : مجموعه هزینه هایی که مربوط به امور گمرکی می باشند اما در خارج از گمرک پرداخته می شود که خود شامل سه دسته می باشند ، دسته ی اول هزینه های قبل از ورود به گمرک شامل هزینه ی صدور ترخیص نامه به کشتیرانی ، هزینه ی حق توقف کالا در انبار تا زمان صدور ترخیص نامه و .... . دسته ی دوم هزینه هایی هستند که همراه با گمرک پرداخته می شوند مانند هزینه های قبض انبار ، پرینت اظهار نامه ها و .... . دسته ی سوم مجموعه هزینه هایی هستند که هم زمان با ترخیص کالا پرداخته می شوند مانند هزینه ی مالیات کارت بازرگانی ، هزینه های دستمزد ترخیص کالا

هزینه ی واردات ماشین آلات از چین

روش‌های حمل کالا از چین به ایران

حمل کالا از چین به هر سه روش هوایی، دریایی و زمینی انجام می‌شود. استفاده از هر کدام از این روش‌ها در زمان رسیدن کالا و هزینه حمل و نقل تفاوت خواهند داشت.

  • حمل هوایی: معمولا برای بارهایی استفاده می‌شود که وزن چندان زیادی ندارند. زمان حمل هوایی بارها معمولا بین 6 الی 8 روز طول می‌کشد.
  • حمل دریایی: حجم زیادی از کالاها را با هزینه نسبتا کمتری با این روش وارد می‌شود. واردات کالا از چین با استفاده از حمل و نقل دریایی مدت زمان بیشتری طول می‌کشد.
  • حمل زمینی یکی از بهترین روش های واردات کالا از چین، روش حمل زمینی است. در حمل و نقل زمینی با توجه به بعد مسافت، کالاها کمی دیرتر به مقصد می رسند اما از نظر هزینه حمل، روش بسیار مناسبی محسوب می شود. مشکلات پیش روی بازرگانان وارد کننده کالا از چین

روش‌های حمل کالا از چین به ایران

واردات ماشین آلات از چین- ماشین آلات- ماشین آلات چینی- واردات ماشین آلات چینی- خرید ماشین آلات- خرید ماشین آلات چینی- فروش ماشین آلات- فروش ماشین آلات چینی- قیمت ماشین آلات- قیمت ماشین آلات چینی



نظرات

loader

لطفا شکیبا باشید ...