خرید سنگ
to top

راه اندازی تولید و بسته بندی سس خانواده و تک نفره  با سهیم شو


1420
زمان مطالعه: 9 دقیقه, 40 ثانیه

سس، مایع غلیظی است که برای طعم و مزه دادن به انواع غذاها، سالاد، اردور یا جذاب نمودن ظاهر غذا به کار می‌رود. زمانی که سس به مواد غذایی اضافه می‌شود، خواص حسی ما را تغییر یا تشدید می‌نماید. بعضی از سس‌ها، در مرحله‌ی آماده‌سازی مواد غذایی استفاده می‌شوند، به طوری که قبل از پخت مقدار مشخصی عطر را به ماده غذایی منتقل می‌کنند. برخی دیگر از سس‌ها در مرحله پخت اضافه می‌شوند که شامل سس‌های ساده برای تند کردن گوشت، سس پختنی که به عنوان یک ماده زمینه‌ای به داخل ظرف حاوی ماده غذایی ریخته می‌شوند.



سس، مایع غلیظی است که برای طعم و مزه دادن به انواع غذاها، سالاد، اردور یا جذاب نمودن ظاهر غذا به کار می‌رود. زمانی که سس به مواد غذایی اضافه می‌شود، خواص حسی ما را تغییر یا تشدید می‌نماید. بعضی از سس‌ها، در مرحله‌ی آماده‌سازی مواد غذایی استفاده می‌شوند، به طوری که قبل از پخت مقدار مشخصی عطر را به ماده غذایی منتقل می‌کنند. برخی دیگر از سس‌ها در مرحله پخت اضافه می‌شوند که شامل سس‌های ساده برای تند کردن گوشت، سس پختنی که به عنوان یک ماده زمینه‌ای به داخل ظرف حاوی ماده غذایی ریخته می‌شوند. به طور کلی سس را ممکن است به صورت رقیق یا غلیظ تهیه کنند. سس رقیق، معمولاً همان روغن، سرکه یا آب لیمو به علاوه کمی نمک و فلفل است که به آن، سس ساده نیز می‌گویند. در سس غلیظ از موادی مانند رب گوجه فرنگی یا رب‌های دیگر، آرد گندم، آرد ذرت یا نشاسته و زرده تخم مرغ جهت غلظت سس استفاده می‌شود.

راه اندازی تولید و بسته بندی سس خانواده و تک نفره  با سهیم شو

گروه دیگری از سس‌ها نیز شامل سس سالاد، سس مایونز، سس فرانسوی، سس خردل، سس تارتار، سس کچاپ گوجه فرنگی و سس قهوه‌ای است. کاربرد سس مایونز و انواع سس‌های سرد، به عنوان چاشنی غذا و سالاد است، در حالی که کاربرد سس گوجه‌فرنگی و کچاپ بیشتر جهت طعم دادن به غذاهای گوشتی است.

راه اندازی تولید و بسته بندی سس خانواده و تک نفره  با سهیم شو

انواع سس ها

سس های سفید
سس قارچ
سس ولوت
سس آلماند

سس های قهوه ای
سس رابرت
سس آفریقایی
سس بردلیز

سس مایونز
سس های کره ای
سس بیوربلنک
سس های شیرین
سس شکلات
سس کاسترد

سس های میوه ای
سس های تند
سس تند
سس سالسا

سس های آسیایی
سس آلو
سس ماهی
سس صدف
سس سویا
سس ترش و شیرین "ملس"

سس تنوری
سس تارتار
سس بیور بلنک

سس سویا
سس بادام زمینی
سس گوجه فرنگی
سس کچاپ

راه اندازی تولید و بسته بندی سس خانواده و تک نفره  با سهیم شو

نقش سس‌ها در غذاهای کشورهای مختلف


سس‌ها نقش مهمی در تهیه غذاهای کشورهای مختلف دارند. به عنوان مثال در انگلستان، سس گوشت، نوعی سس سنتی محسوب می‌شود که معمولاً همراه با گوشت کباب شده مصرف می‌شود. در کشور فرانسه نیز، سس‌ها نقش مهمی در تهیه غذاهای فرانسوی دارند. سس‌های فرانسوی را با استفاده از نشاسته یا آردی که در کره تفت داده شده، غلیظ می‌کنند. در چین سس‌ها را از دانه سویا یا لوبیای سیاه تخمیر شده همراه با انواع روغن‌ها تهیه می‌کنند. مردم آسیای جنوب شرقی مانند تایلند و ویتنام نیز از سس‌هایی استفاده می‌کنند که در تهیه آن‌ها ماهی تخمیر شده به کار رفته است.

نقش سس‌ها در غذاهای کشورهای مختلف

سس‌ها در غذا های مختلف

  • برای سالادها: سس فرانسوی و سس مایونز.
  • برای خوراک‌های اصلی: سس کباب، سس کره، سس پنیر، سس شیره گوشت، سس هلندی، سس تارتار، سس گوجه فرنگی و کچاپ و سس سفید.
  • برای دسرها: سس شکلات و سس میوه.

روش تولید انواع سس

سس های مختلف فرمولاسیون و مراحل تهیه متفاوتی نسبت به هم دارند که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

روش تولید انواع سس

روش تولید سس مایونز

برای تهیه سس مایونز، ابتدا خمیر نشاسته در دیگ تهیه می‌شود، سپس آب و خمیر نشاسته، به هم زن تحت خلأ وارد شده، هم زده می‌شود، نمک به میزان لازم افزوده شده و مخلوط به مدت یک الی دو دقیقه هم زده می‌شود. سپس ادویه، شکر و آب لیمو افزوده شده و هم زده می‌شوند، پس از آن، تخم مرغ و روغن به مخلوط اضافه می‌شود. مرحله افزودن روغن بسیار حساس است، روغن باید به تدریج به مخلوط اضافه گردد، هم زن به مدت ۴ دقیقه باید به کار خود ادامه دهد. سپس مخلوط تهیه شده به دستگاه همگن کننده، جهت یکنواختی بیشتر پمپ می‌گردد. دلیل استفاده از مخلوط تحت خلأ آن است که هوایی که باعث فساد مواد می‌شود، از مخلوط خارج گردد. در دستگاه همگن کننده، مواد کاملاً یکنواخت و یک فاز شده و پس از آن به دستگاه پر کننده منتقل گردیده و در مرحله بعد بسته بندی و به انبار سرد منتقل می‌شوند. نکته قابل توجه این است که جهت تعلیق گلبول‌های چربی در آب یا قطرات آب در چربی، از امولسیفایر استفاده می‌گردد. بدون امولسیفایر سس مایونز به دو فاز جداگانه آب و روغن تبدیل می‌شود. امولسیون مایونز توسط زرده تخم مرغ مستحکم می‌شود.

روش تولید سس مایونز

روش تولید سس سالاد

جهت تولید سس سالاد، ابتدا آب، نمک، شکر، آب لیمو و تخم مرغ در مخلوط کن تحت خلأ ریخته شده و هم زده می‌شود، سپس روغن به تدریج به مخلوط وارد شده و پس از آن نشاسته‌ی پخته شده به مخلوط اضافه می‌گردد و عمل هم زدن ادامه می‌یابد. سس مایونز، طبق فرمولاسیون به آرامی به محتویات اضافه و در نهایت ادویه به مخلوط افزوده شده و مخلوط جهت یکنواخت شدن به دستگاه همگن کننده منتقل می‌شود. بعد از همگن شدن، به دستگاه پرکننده منتقل شده، پرشده و بسته بندی می‌گردد و در نهایت به انبار سرد منتقل می‌شود. سس سالاد و مایونز به جهت پایین بودن اسیدیته، نیازی به پاستوریزه کردن ندارند.

روش تولید سس سالاد

روش تولید سس گوجه فرنگی کچاپ

سس کچاپ نوعی سس است که معمولاً از گوجه فرنگی رسیده تهیه می‌شود. مواد اصلی تشکیل دهنده سس کچاپ امروزی، گوجه فرنگی، سرکه، شکر، نمک، فلفل شیرین، میخک و دارچین می‌‌باشد. البته گاهی از پیاز، کرفس و ادویه جات دیگر هم در تهیه سس کچاپ استفاده می‌کنند. سس کچاپ را همیشه از گوجه فرنگی درست نمی‌کنند. در ابتدا سس کچاپ به نوعی سس اطلاق می‌‌شد که از قارچ یا ماهی که آن را داخل آب نمک گذاشته و با ادویه جات مزه دار نموده بودند تهیه می‌‌شد. برخی از موادی که برای تهیه این سس در قدیم به آن اضافه می‌‌کردند عبارت بودند از: ماهی کولی، صدف، خرچنگ، گردو، لوبیا قرمز، خیار، لیمو و انگور.

روش تولید سس گوجه فرنگی کچاپ

انواع دستگاه بسته‌بندی سس

انواع محصولات باید در ظروفی بسته بندی شوند که دربندی آن کامل بوده و در مدت نگهداری و پیش از باز کردن، مبادله هوا در آن انجام نشود.

دستگاه بسته‌ بندی سس یک ‌نفره (ساشه مایع)

این دستگاه در بسته‌بندی انواع مواد غذایی و چاشنی‌های مایع تک‌نفره همانند سس، آب‌لیمومورداستفاده قرار می‌گیرد. خرید دستگاه بسته ‌بندی سس تک‌نفره مجهز به یک مخزن مخصوص مایعات است. این دستگاه بسته‌ بندی، مواد غذایی را با وزن کمتر از 100 گرم و در دو مدل دو طرف و سه طرف دوخت بسته‌بندی می‌کند. حجم کوچک و استفاده از برق تک فاز این دستگاه را به بهترین گزینه برای مشاغل خانگی و کارآفرینان نوپا مبدل کرده است.

دستگاه بسته ‌بندی سس یک نفره (ساشه پودری)

دستگاه بسته ‌بندی یک نفره ساشه پودری مخصوص بسته‌ بندی تک ‌نفره و وزن پایین انواع چاشنی‌ها و مواد غذایی پودری (شکر، نمک، نسکافه) طراحی‌شده است. تفاوت‌های کوچکی در ماشین بسته ‌بندی ساشه پودری و ساشه مایع وجود دارد که مهم‌ترین آن استفاده از مخزن مخصوص مواد پودری است. قطعات در تماس با محصول این دستگاه از استنلس استیل 304 مرغوب ساخته‌شده و بدنه خارجی دستگاه بارنگ الکترواستاتیک پودری پوشیده شده است.

دستگاه پرکن سس و مایعات غلیظ GT4T

دستگاه پرکن سس بصورت تخصصی برای پرکردن سس هایی با غلظت بالا در شیشه های جار ، بطری های پت طراحی شده است و بصورت اختصاصی به آن سس پر کن هم می گویند. با این نوع پرکن همچنین می توانید مربا ، مارمالاد ، شکلات صبحانه و غیره را نیز پرکنید.

هزینه انواع دستگاه بسته بندی سس

برای اطلاع از قیمت دستگاه و دستگاه های مشابه با قیمت خرید مناسب و بصرفه با شماره 09198133354 مهندس حسن نژاد تماس بگیرید.

راه اندازی خط تولید و بسته بندی سس در خانه با سهیم شو

راه اندازی خط تولید سس در خانه تنها یکی از ده ها طرح پیشنهادی شرکت سهیم شو می باشد. شما می توانید با کمترین سرمایه گذاری از مبلغ بیست میلیون تومان تا دویست میلیون تومان طرح های تولیدی و خدماتی سود ده دریافت کنید .

برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید دستگاه تولید سس با شماره 09198133354 مهندس حسن نژاد تماس بگیرید.

راه اندازی خط تولید و بسته بندی سس در خانه با سهیم شو

کارشناسان ما در شرکت سهیم شو صفر تا صد فرآیند راه اندازی خط تولید و بسته بندی سس در خانه را برای شما ترسیم می کنند و بعد از بررسی و تصمیم نهایی، پکیج طرح توجیهی و مراحل اجرایی را دریافت خواهید کرد که شامل موارد زیر می باشد:

• ارائه طرح توجیهی و اقتصادی

• همراهی برای جانمایی طرح

• همراهی در اخذ مجوزات لازم

• معرفی ماشین آلات با کیفیت و قیمت مناسب

• معرفی مواد اولیه با کیفیت و قیمت مناسب

• آموزش روشهای تولید وبسته بندی

• تهیه بسته بندی

• کمک در جهت طراحی نوع بسته بندی

• معرفی سرمایه گذار

• معرفی به بانک جهت اخذ تسهیلات

• تبلیغات رایگان

• معرفی خریداران تضمینی محصولات

• همراهی در فروش بیشتر

• همراهی جهت احداث واحد صنعتی

• معرفی نمایشگاه ها و فرصتهای نمایشگاهی

• معرفی بازاریابها و عمده فروشها

شرکت سهیم شو در زمینه راه اندازی خطوط تولید خانگی سابقه کار طولانی و حرفه ای دارد و با توجه به سرمایه شما و در نظر گرفتن تمامی موارد، طرح توجیهی قابل قبول و مطابق با سرمایه شما را ارائه می دهد. بسته بندی قند در خانه یک کسب و کار کم هزینه و بسیار پرسود از نظر اقتصادی می باشد. برای راه اندازی این خط تولید با کارشناسان ما در شرکت سهیم شو تماس بگیرید تا تمامی موارد مطابق با بودجه در نظر گرفته شما توسط کارشناسان ما بررسی شود و بهترین شرایط کاری با سود بالا برایتان راه اندازی گردد. شرکت سهیم شو در زمینه های مختلفی از جمله راه اندازی خط تولید سس در خانه موفقیت های بسیاری کسب کرده است و قادرند با تمامی شرایط بودجه و محل احداث بهترین خط تولید را راه اندازی می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید دستگاه تولید سس با شماره 09198133354 مهندس حسن نژاد تماس بگیرید.

مشاورین ما در کمترین زمان با شما تماس گرفته و خدمات زیر را ارائه خواهند داد:

• مشاوره تلفنی تا تحقق نتیجه دلخواه شما

• مشاوره حضوری تا سه جلسه

• امکان بازدید از مکانهای صنعتی و خدماتی مرتبط با طرح شما

• بازدید از ماشین آلات و دستگاههای مورد نیاز طرحتان

• اطلاع از شرایط و قوانین و مراحل اخذ مجوزات

• اطلاع از میزان سود دهی شغل مد نظرتان

• دریافت پیشنهادات سرمایه گذاری از سهیم شو

• اطلاع از جدیدترین طرح ها

راه ارتباطی ما

برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید دستگاه تولید سس با شماره 09198133354 مهندس حسن نژاد تماس بگیرید.

با تشکرگروه سهیم شو

مقاله در حال بروزرسانی می باشد.

تولید در خانه- کار در خانه- کسب و کار خانگی- کار خانگی- کارآفرینی- خود اشتغالی با سهیم شو- کسب و کارخانگی با سهیم شو- کارآفرینی با سهیم شو- خود اشتغالی- کار در خانه با سهیم شو- تولید سس در خانه- تولید سس- خط تولید سس در خانه- راه اندازی خط تولید سس در خانه- خط تولید سس- بسته بندی سس- بسته بندی سس در خانه- خط بسته بندی سس



نظرات

loader

لطفا شکیبا باشید ...