خرید سنگ
to top

مراحل واردات دستگاه از چین


689
زمان مطالعه: 8 دقیقه, 5 ثانیه

واردات ماشین آلات از چین یا آلمان و دیگر کشورهای صنعتی جهان و همچنین واردات ماشین آلات استوک از ترکیه، چین، المان، مجارستان و دیگر کشورهای پیشرو در حوزه صنعت و تولید صورت می پذیرد. ارزش واردات ماشین آلات از چین در سال ۹۵ معادل ۳۴ درصد و معادل ۴۷ درصد بوده است و می توان گفت که بیش ترین میزان واردات ماشین آلات و خرید از چین  صورت گرفته است.



مراحل واردات ماشین آلات از چین

بیشترین سهم واردات به کشور دستگاه ماشین آلات خی تولید و صنعتی است. یکی از مهم ترین کشورها برای واردات دستگاه، چین می باشد، به همین دلیل واردات دستگاه از چین، اهمیت خاصی برای تاجران و شرکت های تولیدی در این حوزه دارد. برای مشاوره واردات ماشین آلات از چین با شماره 09198133353 مهندس حسن نژاد تماس بگیرید.

مهم ترین کشورهای صادرکننده دستگاه و ماشین آلات به ایران

واردات ماشین آلات از چین یا آلمان و دیگر کشورهای صنعتی جهان و همچنین واردات ماشین آلات استوک از ترکیه، چین، المان، مجارستان و دیگر کشورهای پیشرو در حوزه صنعت و تولید صورت می پذیرد. ارزش واردات ماشین آلات از چین در سال ۹۵ معادل ۳۴ درصد و معادل ۴۷ درصد بوده است و می توان گفت که بیش ترین میزان واردات ماشین آلات و خرید از چین صورت گرفته است. بعد از چین بیش ترین سهم خرید ماشین آلات از امارات معادل ۱۱ درصد بوده است. البته این نکته را باید بیان کرد که اکثر کالاهای وارداتی از امارات کالاهایی هستند که از کشورهای دیگر خریداری شده اند و به امارات وارد شده اند و سپس وارد ایران می شوند به همین دلیل است که همیشه آمار و ارقام واردات از امارات به ایران اعداد بزرگی است و این اعداد را نباید به عنوان مبدا اصلی خرید کالا در نظر گرفت.

پس از امارات سهم خرید ماشین آلات از آلمان ۱۰ درصد و خرید از ایتالیا و جمهوری کره نه درصد و خرید از ترکیه و واردات ماشین آلات از ترکیه شش درصد و مابقی خرید و واردات ماشین آلات از سایر کشورها بوده است.

نکات حائز اهمیت واردات ماشین آلات از چین

  • اولین قدم در واردات ماشین آلات از چین و دیگر کشورها به خاک جمهوری اسلامی، بررسی کد تعرفه کالا می باشد. با توجه به این که گمرک ایران سخت گیری های خاص خود را دارد، برای ثبت سفارش موفق و جلوگیری از پرداخت جریمه های سنگین، اولین قدم را جدی بگیرید. شناسایی کد تعرفه مخصوص به آن دستگاه و ماشین آلات صنعتی است به طوری که به وسیله این کد تمامی هزینه های مربوط به گمرک و حمل و نقل کالا محاسبه می شود و اگر وارد کننده و یا شرکت بازرگانی فعال، در زمینه شناسایی کد تعرفه با مشکل مواجه شود مطمئنأ تبعات جبران ناپذیری منتظر وی خواهد بود. اصولأ 4 رقم ابتدایی تعرفه روی کالاها جهانی است و مابقی آن توسط تعرفه های رایج در گمرک ایران مشخص می شود. از تولیدکننده و یا فروشنده معتبر و معتمد خود بخواهید که کد HS CODE کالای شما را تقدیمتان کند و با مشورت ترخیص کار حرفه ای و هم صنعت های خودتان بهترین تصمیم را در جهت شروع فرآیند واردات ماشین آلات خط تولید و صنعتی خود را بگیرید.
  • شرط معافیت شرکت های تولیدی و خدماتی از پرداخت هزینه های اضافی این است که وزارت صنعت، معدن و تجارت تشخیص دهد که این دستگاه برای توسعه خط تولید کارخانه خریداری شده و این که یکی از نیازهای اصلی مربوط به تولید محصولات یک شرکت تولیدی است و یا اینکه آن دستگاه و یا دستگاهی شبیه به آن در داخل کشور ایران ساخته نمی شود.
  • دستگاه مربوطه باید نو بوده و خرید هر نوع دستگاه دست دوم غیر قانونی محسوب می شود و این وزارت با خریداری دستگاه های دست دوم برخورد می کند.
  • معمولا واردات از چین به کشور ایران به صورت دو مسیره انجام می پذیرد: ابتدا محموله به دبی می رسد و سپس از دبی به خاک کشور ایران می رسد و این مورد می تواند هزینه های گمرک را بسیار افزایش دهد به همین دلیل در این راستا حتما با یک شرکت بازرگانی فعال در کشور ایران ارتباط داشته باشید تا بتوانید انواع دستگاه و ماشین آلات صنعتی را با حداقل هزینه به کشور ایران وارد کنید.

قوانین مهم واردات ماشین آلات از چین

ورود کالا به کشور مقصد و خروج آن از کشور مبدأ، قوانینی دارد که آشنایی با آن‌ها می‌تواند امور واردات کالا را برای شما راحت‌تر کند.

  • در کشور چین قانون کپی رایت به صورت کاملأ جدی، اجرا می‌شود و هر گونه کالایی که برند شناخته شده‌ای باشد و کپی شود، اجازه خروج از گمرک چین را نخواهد داشت. بنابراین باید به نوع کالایی که می خرید کاملأ توجه کنید.
  • هر نوع کالایی، تنها در صورت اصل بودن و تهیه از نمایندگی‌های معتبر قابلیت خروج از چین را خواهد داشت. البته باید بیجک، اظهار نامه و تاییدیه کمپانی تولید کننده را داشته باشید تا بتوانید به راحتی کالای خود را از چین خارج کنید.
  • پکینگ لیست و اظهارنامه ارائه شده در گمرگ خروجی چین بسیار مهم است و نباید مغایرتی بین آن و کالا وجود داشته باشد، چرا که در صورت وجود هر نوع مغایرتی، کالا در گمرک توقیف خواهد شد.
  • تمام کالاهایی که دارای باتری هستند، به هیچ عنوان نمی‌توانند به صورت هوایی از چین خارج شوند و تنها از طریق گمرک دریایی، اجازه خروج دارند.
  • برای ورود کالا به کشور باید مجوزهای لازم مانند مجوز بهداشت، مجوز سازمان غذا و دارو، استاندارد و غیره دریافت شود تا در ترخیص کالا از گمرک مشکلی به وجود نیاید.

مراحل واردات ماشین آلات از چین

  • تشخیص و بررسی نیاز و تقاضای بازار

مرحله نخست در واردات ماشین آلات از چین، پیدا کردن محصول است. قبل از اینکه اقدام به وارد کردن محصولی کنید، ابتدا باید نیاز بازار را بررسی کنید و میزان تقاضا برای هر محصول را در نظر بگیرید. اگر محصولی را بدون در نظر گرفتن نیاز بازار وارد کنید، ممکن است بعد از ورود به کشور، تقاضایی نداشته باشد و در نتیجه تمام محصول روی دست شما خواهد ماند. توجه به آمارها می تواند به شما در تشخیص دستگاه مناسب برای وارد کردن کمک کند.

  • شناخت ماشین آلات هدف و تولید کننده آن

دستگاه هدف خود را شناسایی کنید. با کمی جست و جو و نگاه به آمارها می توانید بفهمید که واردات کدام دستگاه بهتر است. سپس با توجه به نیاز بازار و نیز سرمایه خودتان دستگاهی را که مناسب است، انتخاب کنید. بعد از شناخت دستگاه باید تولید کننده آن را در کشور مبدأ پیدا کنید. برای این کار می توانید از افرادی که در این کار تجربه دارند و یا مشاوران متخصص در این حوزه کمک بگیرید. برای مشاوره با مشاوران خبره و کارشناسان ما در ایران کارخانه تماس بگیرید.

  • شناسایی فروشندگان ماشین آلات

در مورد انتخاب فروشنده مناسب باید جستجو کنید و بهترین فروشنده در حوزه محصول مورد نیاز خود را پیدا کنید. می‌توانید سراغ شرکت‌ها و یا تولید کننده‌های بزرگ چینی بروید. شرکت‌هایی وجود دارند که می‌توانند شما را راهنمایی کنند. همچنین می توانید از طریق بازارهای عمده فروشی و یا شهرک های صنعتی جستجو کنید. هر ساله نمایشگاه های مختلفی از طرف کشور چین برگزار می شود که می توانید در این نمایشگاه ها با انواع محصولات آن ها آشنا شوید و در صورتی که مایل بودید، با آن ها وارد مذاکره شوید.

  • ارسال پرفورما (پیش فاکتور) و قرارداد خرید

بعد از انجام توافقات لازم، باید پیش فاکتور را دریافت کنید و مقداری از مبلغ را به صورت یوان و یا دلار حواله کنید تا شخص یا شرکتی که قرار است دستگاه مورد نیاز شما را تامین کند، اقدام به آماده سازی و تولید دستگاه نماید.

در پرفورما باید موارد زیر درج شده باشد:

  1. شماره و تاریخ صدور پرفورما و تاریخ اعتبار آن
  2. نام و آدرس کامل خریدار
  3. نام و آدرس کامل فروشنده
  4. موضوع و مشخصات کامل دستگاه
  5. شرح کیفی، کمی، تعداد، مقدار، ابعاد، وزن خالص، وزن ناخالص، شماره تعرفه گمرکی
  6. مبلغ پرفورما با ذکر نوع ارز
  7. هزینه بسته بندی و حمل و نقل
  8. مبدا و مقصد نهایی کالا به شرح بنادر و محل بارگیری و تخلیه بار
  9. وسیله حمل ماشین آلات
  10. نحوه پرداخت هزینه ماشین آلات
  11. کشور سازنده
  • بررسی محصولات قبل از بارگیری

برای کسب اطمینان خاطر از تطابق دستگاه با اسناد و تعهدات فروشنده، قبل از حمل دستگاه، تمام محصولات باید بررسی شوند. همچنین پس از بارگیری ماشین آلات باید کلیه اسناد را از فروشنده دریافت کنید.

  • ارسال حواله ارزی

بعد از بررسی دستگاه و دریافت اسناد از فروشنده، باید حواله ارزی را برای فروشنده ارسال کنید. ارسال حواله ارزی به چین به صورت یورو و یا یوان، از طریق صرافی ها معمولا در حدود 48 ساعت زمان می برد. ارسال حواله ارزی با دلار امکان پذیر نیست و ثبت سفارش وزارت بازرگانی با دلار صورت نمی گیرد.

  • حمل و نقل ماشین آلات از چین

پس از انجام هماهنگی های گفته شده دستگاه آماده حمل و نقل می شود. مسئولیت حمل و نقل براساس مذاکرات انجام شده ممکن است بر عهده خریدار و یا فروشنده باشد. در هر صورت بعد از تحویل بار به شرکت حمل بار، بارنامه یا راهنامه دریافت می شود. این بارنامه توسط فروشنده برای خریدار ارسال خواهد شد.

  • دریافت مجوزها

داشتن مجوز استاندارد برای واردات ماشین آلات ضروری است و شما باید حتما مجوز استاندارد دستگاه خود را از سازمان مربوط دریافت کنید.

  • ترخیص ماشین آلات از گمرک

برای ترخیص دستگاه از گمرک باید در ابتدا ثبت سفارش انجام شود. بعد از آن مجوزهای لازم دریافت شده و اصل اسناد حمل از فروشنده دریافت شود. بعد از رسیدن دستگاه به گمرک و پرداخت حقوق و عوارض گمرک و سایر هزینه ها، دستگاه از گمرک ترخیص می شود. پس از ترخیص، دستگاه باید به انبار منتقل شود.

ترخیص ماشین آلات از گمرک

در صورتی که، در هر کدام از این موارد دچار سردرگمی شدید و یا در انجام این مراحل به مشکل برخورد کردید، با مشاوران خبره و کارشناسان ما در ایران کارخانه تماس بگیرید.

برای مشاوره واردات ماشین آلات از چین با شماره 09198133353 مهندس حسن نژاد تماس بگیرید.

مقاله در حال بروزرسانی می باشد...

ماشین آلات- واردات ماشین آلات- دستگاه صنعتی- واردات- واردات دستگاه- واردات از چین- واردات ماشین آلات از چین -واردات دستگاه از چین



نظرات

loader

لطفا شکیبا باشید ...