خرید سنگ
to top

شناسه کسب و کار در بهین یاب


1514
زمان مطالعه: 1 دقیقه, 52 ثانیه



شناسه كسب و كار

شناسه کسب و کار در بهین یاب:براي هر يك از فعاليت هاي داراي مجوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت، يك شناسه كسب و كار (12 رقمي) تخصيص داده شده كه اين شناسه به منزله هويت فعاليت بنگاه است.تمامي اطلاعات بنگاه با اتصال به شناسه كسب و كار، يكپارچه شده و ارايه خدمات به بنگاه‌ها فقط با داشتن شناسه كسب و كار امكان پذير خواهد بود.
نام كاربري و رمز به منزله امضاء بنگاه و شناسه كسب و كار مشخص كننده فعاليت بنگاه است. لازم به ذكر است كه شماره ملي براي اشخاص حقيقي (10 رقمي) و شناسه اشخاص حقوقي (11 رقمي) مربوط به هويت آنها بوده و متمايزاز شناسه كسب و كار است. ممكن است يك شركت ( كه تنها يك شناسه اشخاص حقوقي دارد) داراي چند واحد توليدي فعال و چند طرح در حال احداث باشد كه براي هر كدام از آنها يك شناسه كسب و كار تخصيص يافته است.به زبان ساده هر پروانه بهره برداري داراي يك شناسه كسب و كار مي باشد.در صورتيكه جواز تاسيسي دريافت شود ، شناسه كسب و كار آن به  پروانه بهره برداري واحد منتقل شده و در صورتيكه بنگاه داراي پروانه بهره برداري باشد در صورت در يافت جواز توسعه ، همان شناسه كسب وكار پروانه به آن تعلق مي گيرد

براي همه بنگاه ها ( اعم از پروانه بهره برداري و يا آنهايي كه در حال احداث مي باشند و جواز تاسيس دريافت نموده اند) شناسه كسب و كار اختصاص يافته است. در صورتيكه واحد فعال باشد ، شناسه كسب و كار آن فعال شده و به بنگاه خدمت ارائه ميشود.

بنگاه هايي كه پروانه بهره برداري دارند در صورتي فعال تلقي مي شوند كه هر ماه آمار توليد خود را ارائه دهند.

بنگاه هايي كه در حال احداث هستند  در صورتي فعال تلقي مي شوند كه گزارش پيشرفت خود را هر شش ماه وارد نمايند.

لذا  لازم است بنگاه‌هاي فعال (حقيقي،حقوقي) ازصحت و به هنگام بودن اطلاعات خود اطمينان حاصل كرده و اطلاعات دوره‌اي ( آمار توليد يا اعلام پيشرفت طرح هاي در حال احداث ) را به طور مرتب از طريق درگاه بهين ياب اعلام نمايند، در غير اين صورت شناسه كسب كار غير فعال شده و ارايه خدمات به بنگاه با مانع روبرو خواهد شد.



نظرات

loader

لطفا شکیبا باشید ...